Geachte heer Meuleman,

 

 

In antwoord op uw vragen delen wij u het volgende mede:

 

1-      Is het juist dat de gemeente Delft het vervoerscontract met genoemd transportbedrijf per 01.01.04 heeft opgezegd en zo ja welke afwegingen hebben hierbij een rol gespeeld?

 

Dit is niet juist. Het contract met de firma v.d. Lee was afgesloten voor de periode 01.01.1998 tot en met  31.12. 2002 met een verlenging van een jaar tot 31.12.2003 Het contract is derhalve aan het einde van zijn looptijd gekomen en wordt niet meer verlengd.

            Verlenging is in ieder geval niet mogelijk, daar de geleverde dienst             europees aanbesteed zou moeten worden.          

 

 

2-      Indien u voornemens bent het basistransport  in eigen beheer te doen, lijkt het logisch dat de gemeente hiervoor investeringen moet doen. Denk aan materiaal en personeel. Daarnaast de extra organisatie binnen het gemeentelijk apparaat . Indien ons idee hierover juist is, hoe hoog is het bedrag hiermee is gemoeid ? Indien ons idee hierover niet juist is, gelieve aan te geven waarom dat dan het geval is.

 

Door het huidig materieel en personeel op een andere wijze effectiever en efficiënter in te zetten, zijn geen extra investeringen noodzakelijk. De veranderde aanpak vergt ook geen extra organisatie binnen het gemeentelijk apparaat.

 

 

 

3-      Naast het basis transport in eigen beheer, zou u voornemens zijn een beperkt gedeelte transport – en shovelwerk uit te besteden. Welk bedrag verwacht u hiervoor in 2004 te zullen uitgeven ?

 

Voor het opvangen van de zogenaamde pieken welke boven het basistransport uit gaan wordt gedacht aan circa  500 uur inhuur van transport en circa 500 uur  inhuur van een shovel. In voorgaande jaren werd voor het uitvoeren van transportwerkzaamheden circa 4000 uur afgenomen. Het prijsniveau zal uit de aanbesteding moeten blijken.

           

           

4-      Graag ontvangen wij een totaal overzicht van de kosten voor de gemeente in verband met deze voorgenomen verandering voor 2004, waarbij u tevens rekening houdt met ziekte verzuim en de daarmee verwachte extra kosten van het eigen personeel.

 

Aangezien dit concurrentiegevoelige informatie is, zullen wij deze informatie niet openbaar maken. Overigens is het zo dat de verandering in werkwijze budgettair neutraal verloopt.

 

5-      Welke kosten zou de gemeente naar verwachting hebben moeten maken indien het vervoerscontract met genoemd bedrijf was blijven bestaan ?

 

Zoals gesteld zou bij ongewijzigde omzet van het transport de dienstverlening Europees aanbesteed moeten worden. Dat wil zeggen dat externe inhuur boven een bedrag van € 249.681,-

zou liggen.

 

 

 

 

Wij vertrouwen  erop uw  vragen hiermede voldoende te hebben beantwoord.

 

 

 

Hoogachtend,

 

 

 

Burgemeester en wethouders van Delft

 

 

                                                , burgemeester

 

                                               

                                                , secretaris