In
antwoord op uw vragen delen wij u het volgende mede:
Vraag 1:
Graag ontvangen wij een
compleet overzicht van kosten – inclusief personeelskosten, kosten
ziekteverzuim, overheadkosten – voor de vervoerswerkzaamheden en shovelwerk die
u in 2004 in eigen beheer heeft gedaan. Hierbij willen wij ook een overzicht
ontvangen van het totaal aantal uren dat aan genoemde werkzaamheden is besteed.
Antwoord 1:
In 2004 is door de zes voertuigen, die zijn
ondergebracht in de transportgroep, in het totaal 9000 uur aan
vervoerswerkzaamheden besteed. De kosten – inclusief personeelskosten, kosten
ziekteverzuim, overheadkosten – bedragen € 530.000,-.
Ten opzichte van 2003 is de bezettingsgraad
van de eigen voertuigen met 10 % verbeterd. Wij verwachten in 2005 door het
vervangen van een voertuig voor een multifunctioneel voertuig een verdere
verbetering van de bezettingsgraad.
Er is in 2004 geen shovelwerk in eigen beheer
uitgevoerd.
Vraag 2:
Heeft u in 2004 naast de
vervoerswerkzaamheden in eigen beheer nog vervoerswerkzaamheden uitbesteed aan
derden?
Antwoord 2:
In 2004 is voor 1000 uur
vervoerswerkzaamheden uitbesteed aan derden. Door een andere wijze van grofvuil
ophalen, het efficiënter inzetten van de middelen en door
bestratingwerkzaamheden en transport van zand en stenen aan één aannemer uit te
besteden, is het aantal uur uit te besteden vervoerswerkzaamheden nog maar een
kwart van het oorspronkelijke aantal uur.
Vraag 3:
Zo ja, welke kosten waren hiermee gemoeid?
Antwoord 3:
In het totaal is in 2004 een bedrag van €
90.000,- uitbesteed aan derden.
Hoogachtend,
Burgemeester en wethouders van Delft,
,
burgemeester
,
secretaris