In antwoord op uw vragen delen wij u het volgende mede:

 

Vraag 1:

Graag ontvangen wij een compleet overzicht van kosten – inclusief personeelskosten, kosten ziekteverzuim, overheadkosten – voor de vervoerswerkzaamheden en shovelwerk die u in 2004 in eigen beheer heeft gedaan. Hierbij willen wij ook een overzicht ontvangen van het totaal aantal uren dat aan genoemde werkzaamheden is besteed.

 

Antwoord 1:

In 2004 is door de zes voertuigen, die zijn ondergebracht in de transportgroep, in het totaal 9000 uur aan vervoerswerkzaamheden besteed. De kosten – inclusief personeelskosten, kosten ziekteverzuim, overheadkosten – bedragen € 530.000,-.

Ten opzichte van 2003 is de bezettingsgraad van de eigen voertuigen met 10 % verbeterd. Wij verwachten in 2005 door het vervangen van een voertuig voor een multifunctioneel voertuig een verdere verbetering van de bezettingsgraad.

Er is in 2004 geen shovelwerk in eigen beheer uitgevoerd.

 

Vraag 2:

Heeft u in 2004 naast de vervoerswerkzaamheden in eigen beheer nog vervoerswerkzaamheden uitbesteed aan derden?

 

Antwoord 2:

In 2004 is voor 1000 uur vervoerswerkzaamheden uitbesteed aan derden. Door een andere wijze van grofvuil ophalen, het efficiënter inzetten van de middelen en door bestratingwerkzaamheden en transport van zand en stenen aan één aannemer uit te besteden, is het aantal uur uit te besteden vervoerswerkzaamheden nog maar een kwart van het oorspronkelijke aantal uur.


Vraag 3:

Zo ja, welke kosten waren hiermee gemoeid?

 

Antwoord 3:

In het totaal is in 2004 een bedrag van € 90.000,- uitbesteed aan derden.

 

 

 

Hoogachtend,

Burgemeester en wethouders van Delft,

 

                                   , burgemeester

 

 

                                   , secretaris