In antwoord op uw vragen delen wij u het volgende mede:

 

Vraag 1:

Bent u op de hoogte van de kennelijk nieuwe inzichten bij het depot aan de Staalweg inzake de ingezamelde medicijnen en naalden?

Zo ja, kunt u er dan voor zorgen dat die bij de apotheken bekend zijn zodat zij hun maatregelen kunnen nemen.

Zo nee, dan ga ik er van uit dat deze gegevens daarvoor voldoende zijn en is de vraag om dan na onderzoek de apotheken in te lichten zodat zij hun maatregelen kunnen nemen.

 

Antwoord 1:

Er is geen sprake van nieuwe inzichten of regels, wel is een geval van onjuist administratief handelen voorgekomen waardoor in

één geval abusievelijk een nota verzonden is. Deze nota is inmiddels gecrediteerd.

 

Vraag 2: Bent u bereid om de procedure van aanbieding door de 9 Delftse apotheken bij het depot aan de Staalweg indien nodig tegen het licht te houden en/of de apotheken duidelijkheid te verschaffen, zodat de mogelijkheid om kosteloos aan te bieden voor elk van de 9 apotheken mogelijk kan blijven?

 

Antwoord vraag 2:

De regel die gehanteerd wordt is dat medicijnen van burgers via de apotheken ingezameld kunnen worden en dat die om niet aangeleverd kunnen worden op het KCA-depot van de gemeente Delft.

 

De aanbiedregels zijn als volgt:

  1. naalden in naald kokers;
  2. natte medicijnen bij natte medicijnen;
  3. droge medicijnen bij droge medicijnen.

Inzamelmiddelen worden door de gemeente beschikbaar gesteld.

 

Dump-partijen medicijnen die niet gebruikt zijn, omdat het winkeldochters zijn of die over de datum zijn, vallen onder het bedrijfsafval en zullen door de apotheek betaald moeten worden.

 

Om verder misverstand te voorkomen zullen we de huidige aanbiedregels binnenkort onder de aandacht brengen van de apotheken.

 

Hoogachtend,

Burgemeester en wethouders van Delft,

                                   , burgemeester

 

 

                                   , secretaris