In antwoord op uw vragen
delen wij u het volgende mede:
Vraag 1:
Bent u op de hoogte van
de kennelijk nieuwe inzichten bij het depot aan de Staalweg inzake de
ingezamelde medicijnen en naalden?
Zo ja, kunt u er dan voor
zorgen dat die bij de apotheken bekend zijn zodat zij hun maatregelen kunnen
nemen.
Zo nee, dan ga ik er van
uit dat deze gegevens daarvoor voldoende zijn en is de vraag om dan na
onderzoek de apotheken in te lichten zodat zij hun maatregelen kunnen nemen.
Antwoord 1:
Er is geen sprake van
nieuwe inzichten of regels, wel is een geval van onjuist administratief
handelen voorgekomen waardoor in
één geval abusievelijk een nota verzonden is. Deze
nota is inmiddels gecrediteerd.
Vraag 2: Bent u bereid om de procedure van aanbieding
door de 9 Delftse apotheken bij het depot aan de Staalweg indien nodig tegen
het licht te houden en/of de apotheken duidelijkheid te verschaffen, zodat de
mogelijkheid om kosteloos aan te bieden voor elk van de 9 apotheken mogelijk
kan blijven?
Antwoord vraag 2:
De regel die gehanteerd wordt is dat medicijnen van
burgers via de apotheken ingezameld kunnen worden en dat die om niet
aangeleverd kunnen worden op het KCA-depot van de gemeente Delft.
De aanbiedregels zijn als volgt:
Inzamelmiddelen worden door de gemeente beschikbaar
gesteld.
Dump-partijen medicijnen die niet gebruikt zijn,
omdat het winkeldochters zijn of die over de datum zijn, vallen onder het
bedrijfsafval en zullen door de apotheek betaald moeten worden.
Om verder misverstand te voorkomen zullen we de
huidige aanbiedregels binnenkort onder de aandacht brengen van de apotheken.
Hoogachtend,
Burgemeester
en wethouders van Delft,
,
burgemeester
,
secretaris