overzicht schriftelijke vragen
antwoord college
|
|
16-08-2007
Schriftelijke vragen functioneren BTR Regiotaxi
Geacht College,
Na een zeer slechte start leek het er op dat vervoersbedrijf BTR beter
ging presteren. Momenteel krijgen wij echter weer klachten binnen over het
functioneren van de Regiotaxi. Het AD besteedde hier afgelopen week ook
aandacht aan (Delft Dichtbij, 08-08-2007 en 15-08-2007) Taxi’s komen vaak
niet of veel te laat, ook bij de vaste haltes.
De SP heeft hierover de volgende vragen:
- Is het college bekend met het feit dat de tevredenheid onder Delftse
gebruikers van de taxi weer is afgenomen, en zo ja, heeft het college
naar aanleiding hiervan actie ondernomen?
- Volgens gebruikers presteert BTR weer flink ondermaats sinds het
bedrijf in mei lange afstandsritten in Rijswijk heeft aangenomen. Klopt
deze informatie? Heeft het college hier (via Haaglanden) contact over
gehad met BTR? Zo nee, waarom niet?
De laatste cijfers van BTR (90-95% rijdt sinds mei op tijd, slechts vier
klachten per 1000 gebruikers (bron:AD 08-08-2007)) stroken niet met
de ervaringen van individuele gebruikers. Mensen zijn klaagmoe geworden, en
gebruiken voor belangrijke ritten de Regiotaxi niet meer. Dit staat ook in
het bovengenoemde artikel.
- Is het college bereid een enquête te houden onder de Delftse
gebruikers van de regiotaxi, aangezien dit de enige manier is om er
achter te komen of de cijfers van BTR kloppen en om de problemen in
kaart te brengen? Zo nee, waarom niet?
- Is het college met ons van mening dat het weer opnieuw verslechteren
van de dienst onacceptabel is? En dat het college moet aandringen op
nieuwe maatregelen tegen BTR, eventueel naar aanleiding van de uitslag
van een enquête?
- Overweegt het college inmiddels ander/extra vervoer in te zetten? Zo
nee, waarom niet?
- Krijgt het college momenteel ook klachten over BTR, en zo ja, hoe
worden deze afgehandeld?
Mvg,
Lieke van Rossum
SP-fractie
|