BEGELEIDINGSFORMULIER VOOR:   COMMISSIE Bestuur en Werk          * REG.NR 20234143

Voorstel van: J. van der Hoest

Telefoon: 260 2122

E-mail: jvdhoest@delft.nl

B&W

Portefeuillehouder: B. Verkerk

Datum B&W: 20 februari 2007

Titel:  Intrekking verordening gemeentelijke ombudscommissie gemeente Delft

De raad wordt voorgesteld:

In te stemmem met het intrekken van de verordening GOC Delft

 

Korte inhoud:

In de raadsvergadering van 22 december 2005 is door middel van verwerping van het voorstel tot het blijven bestaan van de Delftse Gemeentelijke Ombudscommissie (GOC) gekozen voor klachtenafhandeling (extern) door de Nationale ombudsman. Voordat tot intrekking van de ‘Verordening gemeentelijke ombudscommissie Delft’  kon worden overgegaan diende rekening te worden gehouden met het overgangsrecht. Dit houdt in dat de nog lopende zaken, die ingediend waren vóór 1 januari 2006, volgens de oude regeling (zoals in de verordening vastgelegd) moesten worden afgehandeld. Inmiddels zijn deze zaken allen afgehandeld en nu kan worden overgegaan tot intrekking van de verordening.

 

Aantekening(en) Collegebesluit: conform

Interactieve beleidsvorming: nvt

Soort onderwerp:

Besluitvorming raad

 

Deadline behandeling raad

Nee

Behandeling commissie

Opname op de lijst niet te bespreken stukken
Commissie brengt advies uit aan de raad

Financiële consequenties, afwijkend van de geldende begroting en meerjarenbegroting: Nee

Aantekening griffier: nvt

PLANNING BESLUITVORMING:

Commissie: Bestuur en Werk

d.d. 20-03-2007

Gemeenteraad

29 maart 2007

Griffier: par.

d.d. 08-03-2007

Naam: Y. van Delft

Tst 2197952

griffie@delft.nl

 

advies commissie na bespreking:

 

 

                                                                                                                                                                                          Par. Commissiegriffier : J.M. Post (260 2639) anpost@delft.nl