BEGELEIDINGSFORMULIER
VOOR: COMMISSIE Bestuur en Werk * REG.NR 20242240 |
|||||||||
Voorstel
van: S. van Mal Telefoon: 219 7399 E-mail: svmal@delft.nl
|
B&W Portefeuillehouder: B.
Verkerk Datum B&W: 6 maart
2007 |
||||||||
Titel: 7e wijziging van de regeling
stadsgewest Haaglanden 1995 |
|||||||||
De
raad wordt voorgesteld: in
te stemmen met het als volgt wijzigen
van de Regeling stadsgewest Haaglanden: -
Artikel I Artikel 11, derde en vierde lid vervalt. -
Artikel II Artikel 27, achtste lid vervalt. -
Artikel III Aan artikel 27, wordt een
nieuwe achtste lid toegevoegd, luidend als volgt: Indien bij langdurige
ontstentenis wegens zwangerschap en bevalling of ziekte van een raadslid van
een deelnemende gemeente die tevens lid is van het algemeen bestuur, door de
voorzitter van de raad ontslag als bedoeld in artikel X 10 van de Kieswet
wordt verleend en door de voorzitter van het stembureau in een tijdelijke
vervanging wordt voorzien als bedoeld in artikel -
Artikel IV In artikel 34, tweede lid,
vervallen de eerste en tweede volzin. -
Artikel VI A. De tekst van artikel 70
krijgt de aanduiding eerste lid. B. Aan artikel 70 wordt een tweede lid
toegevoegd, luidend als volgt: De uitvoering van de bevoegdheid van het bestuur
van de deelnemende gemeente als bedoeld in artikel 26, tweede lid van de wet,
wordt gedelegeerd aan het Stadsgewest. |
|||||||||
Korte
inhoud: Het dagelijks bestuur van Stadsgewest
Haaglanden heeft op 7 februari het voorstel tot zevende wijziging van de
Regeling stadsgewest Haaglanden 1995 als ontwerp vastgesteld. De wijziging
van de regeling dient bij eensluidende besluiten te worden vastgesteld door
alle bestuursorganen van de Stadsgewestgemeenten. De zevende wijziging van de
Regeling Stadsgewest Haaglanden is noodzakelijk gelet op de op stapel staande
aanbesteding van de concessie bus in het Stadsgewest Haaglanden. Voorts is de
wijziging het gevolg van de conclusies die door het algemeen bestuur van het
Stadsgewest Haaglanden op 13 december 2006 zijn getrokken in het kader van de
verbetering van de werkwijze. Van de gelegenheid wordt gebruik gemaakt om ook
twee meer technische punten te wijzigen.
|
|||||||||
Aantekening(en)
Collegebesluit: conform |
|||||||||
Interactieve
beleidsvorming: nvt |
|||||||||
Soort onderwerp: |
Besluitvorming raad |
||||||||
Deadline behandeling
raad |
Nee |
||||||||
Behandeling commissie |
Commissie brengt
advies uit aan de raad |
||||||||
Financiële
consequenties, afwijkend van de
geldende begroting en meerjarenbegroting: nvt |
|||||||||
Aantekening
griffier: Het ontwerp besluit is inmiddels door het AB goedgekeurd. Nu wordt
een positief besluit gevraagd van alle deelnemende gemeenten. Daarna kan het
DB een definitief besluit nemen over de gewijzigde regeling. Vanaf het moment
van bekendmaking (inwerkingtreding) is het niet meer mogelijk gebruik te
maken van plaatsevervangende delegatieleden. |
|||||||||
PLANNING
BESLUITVORMING: |
|||||||||
Commissie:
Bestuur en Werk |
d.d. 20-03-2007 |
Gemeenteraad |
29-03-2007 |
||||||
Griffier: par. |
d.d. 08-03-2007 |
Naam: Y. van Delft |
Tst 2197952 |
|
|||||
advies
commissie na bespreking:
Par. Commissiegriffier : J.M. Post (260 2639) anpost@delft.nl |
|||||||||