Van : College van B&W
Datum : 25 april 2008[JMP1]
Pfh. : S. Bolten[JMP2]]
Steller : S. van Kesteren[JMP3]
tel.nr. : 2197448[JMP4]
e-mail :
svkesteren@delft.nl[JMP5]
Programma : Alle[JMP6]
Registratie nr. : 352587
Stuk : [Wordt ingevuld door
Griffie]
Onderwerp :
Kadernota 2009-2012
Gevraagde
beslissing:
1.
De Kadernota 2009-2012 vast te stellen. [JMP7]
Voor u ligt de Kadernota 2009-2012 die wij als onderdeel van de budgetcyclus ter vaststelling aanbieden aan uw raad. Hiermee geven wij een beeld van wat er in de eerste helft van deze raadsperiode is bereikt voor en in Delft.
Delft is actief. Veel zaken in Delft staan op stapel of zijn in uitvoering. Deze kadernota biedt inzicht hierin. Daarnaast schetst deze onze ambities voor de komende jaren. Hiermee vormt deze nota tevens de opmaat naar de begroting 2009-2012, waarin wij plannen voor het komende jaar verder uitwerken.
1. Aanleiding
Het betreft een document in het kader van de
beleidscyclus.
2. Bevoegdheid
De raad is bevoegd (kaderstelling, budgetrecht).
3. Historie
/ relatie met eerdere besluiten/ proces
Deze kadernota geeft een beeld van wat er in de
eerste helft van deze raadsperiode is bereikt.
4. Wat
willen we bereiken? (Beoogd effect)
Met de kadernota worden de kaders voor de begroting
2009-2012 gegeven.
5. Wat
gaan we daarvoor doen? (Oplossingsrichtingen / kanttekeningen)
De begroting 2009-2012 wordt op basis van deze
kaders opgesteld en eind augustus aan de gemeenteraad aangeboden.
6. Wat
mag het kosten? (Financiële paragraaf )
N.v.t.
7. Communicatie
N.v.t.
8. Verdere
procedure
N.v.t.
Bijlagen:
·
Kadernota 2009-2012[JMP8]
Datum : 25 april 2008[JMP9]
Registratie nr. : 352587
Stuk : [Wordt ingevuld door Griffie[JMP10]]
Onderwerp : Kadernota 2009-2012
De raad van de gemeente Delft;
Gelezen het voorstel van het college van 25 april
2008;
BESLUIT:
1. De kadernota 2009-2012 vast te stellen
Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering
van … 2008
Pagina:
1
[JMP1]Dit betreft de datum
van de vergadering van het Presidium, in principe de derde maandag voorafgaand
aan de raad. (zie RIS) evt kan dit opengelaten worden dan vult de griffie dit
in.
Pagina:
1
[JMP2]Hier komen de
initialen en achternaam van de betreffende portefeuillehouder te staan
Pagina:
1
[JMP3] Hier vul je de naam
van de steller van het stuk in. Raadsleden kunnen contact opnemen met deze
persoon over (technisch) inhoudelijke vragen.
Pagina:
1
[JMP4]Hier staat het
telefoonnummer van de steller van het voorstel.
Pagina:
1
[JMP5] Het e-mail adres van
de steller zodat een raadslid evt per mail contact op kan nemen.
Pagina:
1
[JMP6]Hier komt de naam te
staan van het betreffende programma uit de programmabegroting
Pagina:
1
[JMP7]Hier komen puntsgewijs
te staan waar de gemeenteraad een besluit over dient te nemen in de vorm van
beslispunten. Feitelijk gaat het hier om de afronding/conclusie van het
voorstel. Alle besluiten die de raad moet nemen worden hier opgenomen. Het gaat
alleen om die beslispunten waar de raad toe bevoegd is, bijvoorbeeld het
vaststellen van kaders (nieuw beleid) of begrotingswijzigingen.
Deze beslispunten komen ook in het Raadsbesluit te staan die separaat wordt bijgevoegd.
Pagina:
1
[JMP8] Stukken die relevant
zijn voor de bestuurlijke besluitvorming en tijdens de vergadering een
relevante rol kunnen spelen worden hier puntsgewijs benoemd. Op termijn is het
de bedoeling om alleen het raadsvoorstel nog fysiek te verzenden naar de raad.
Bijlagen worden allen via het RIS aangeboden. In een enkel geval kan een
bijlage ter inzage worden gelegd. Dit is als er geen digitaal exemplaar
beschikbaar is of indien er geheimhouding is opgelegd door het college. Voor
dit laatste gelden strenge eisen die in de wet zijn vastgelegd. Tussen haakje
wordt achter de titel van de bijlage gezet of het beschikbaar is via RIS, Ter
inzage en of onder geheimhouding valt.
Pagina:
1
[JMP9]Dit betreft de datum
van de vergadering de gemeenteraad.
Pagina:
1
[JMP10]Dit betreft het
raadsstuknummer, de griffie vult dit nummer in.