UITVOERINGSOVEREENKOMST GEMEENTE DELFT - STICHTING ZUID-HOLLANDS BUREAU VOOR TOERISME 2001 T/M 2004 INZAKE UITVOERING VAN HET MEERJAREN MARKETINGPLAN TOERISME

 

De ondergetekenden:

1.   De stichting Zuid-Hollands Bureau voor Toerisme, rechtsgeldig vertegenwoordigd door haar directeur J.C.T. van Wijk, hierna te noemen ‘ZHBT’;

 

en

 

2.   De gemeente Delft, ingevolge artikel 171 van de Gemeentewet, rechtsgeldig vertegenwoordigd door  haar burgemeester H.M.C.M. van Oorschot, hierna te noemen ‘gemeente’ ;

 

overwegende:

ˇ       het gestelde onder I van het besluit tot subsidieverlening en voorschotverstrekking d.d. …(hierna te noemen ‘ZHBT-subsidiebeschikking’) van de gemeente inzake de ZHBT;

ˇ       de beleidsvoornemens van het Meerjaren Marketingplan Toerisme (hierna te noemen ‘MMT’) zoals vastgesteld door de gemeenteraad van 30 september 1999

 

Verklaren het volgende te zijn overeengekomen:

Artikel 1 - Algemene bepalingen -
1.1 De activiteiten van het ZHBT in het kader van het MMT Delft hebben tot doel om de  vastgestelde strategische marketingdoelstellingen voor kooptoerisme en cultuurhistorisch
toerisme te realiseren (MMT Delft, paragraaf 2.5). De gemeente Delft stelt voor deze
doelstellingen een jaarlijks totaalbudget  ter beschikking van ƒ 405.000,- incl.BTW.

1.2
De uitvoeringsovereenkomst gaat in per 1-1-2001 en loopt t/m 31-12-2004.

 

1.3 Het  ZHBT sluit ten behoeve van de uitvoering van marketingactiviteiten overeenkomsten met respectievelijk de Stichting Promotie Den Haag (SPDH) en VVV Delft  (hierna te noemen 'opdrachtnemers'). Deze overeenkomsten hebben tot doel de uitvoering van respectievelijk de buitenlandpromotie en de VVV-functies zoals de rol van gastheer, het verstrekken van (gratis) informatie en follow up van de marketingactiviteiten van het MMT en Het Geheim van Holland. Deze overeenkomsten worden aan de gemeente Delft ter goedkeuring voorgelegd.

 

1.4 Door opzegging van de overeenkomst tussen gemeente Delft en ZHBT komen tevens de overeenkomsten van het ZHBT met onderaannemers te vervallen.

 

1.5 Het ZHBT werkt incidenteel ook met andere opdrachtnemers dan SPDH en VVV Delft

 

1.6 Het ZHBT werkt met het Delftse bedrijfsleven samen om de marketing- en promotie

activiteiten uit te voeren.

 

1.7 De overeenkomst kan door beide partijen tussentijds worden opgezegd met een opzegtermijn van 6 maanden.

1.8 De overeenkomst kan 1 x per jaar worden aangepast naar de wens van beide partijen.

 

 

1.9  Wanneer niet wordt voldaan aan de verplichtingen van deze uitvoeringsovereenkomst kan de ZHBT-subsidiebeschikking op grond van de Algemene wet bestuursrecht worden ingetrokken. 

Artikel 2 - Dienstverlening ZHBT -

2.1 Het ZHBT voert in opdracht van de gemeente Delft de volgende activiteiten uit:

-                      Bewaking van doelstellingen, strategie, concept en regie zoals omschreven in het raadsbesluit MMT Delft.

-                      Budgetbeheer gedurende de uitvoering van het jaarlijkse marketingactiviteitenplan.

-                      Faciliteren van de uitvoeringsorganisatie

-                      Secretariaat van het Toeristisch Platform Delft

-                      Aansturing van de activiteiten van SPDH, VVV Delft en andere opdrachtnemers in het kader van het MMT Delft. Drukwerken geproduceerd door derden worden altijd ter goedkeuring aan het ZHBT voorgelegd.

-                      Coördinatie van de communicatie met het toeristisch bedrijfsleven over activiteiten van het MMT Delft. ZHBT waarborgt de eenduidigheid van de communicatie door inzet van het communicatieconcept 'Ontdek de andere kleuren van Delft'.

-                      Coördinatie van de toeristische communicatie over Delft met de pers en de reisindustrie. ZHBT is op de hoogte van en aanspreekbaar voor alle ontvangsten van pers en reisindustrie in Delft, uitgevoerd door ZHBT of door opdrachtnemers.

-                      Afstemming met de promotie-activiteiten van de gemeente Delft, VVV Delft, het Geheim van Holland en het  Delftse toeristische bedrijfsleven om doublures te voorkomen.

 

2.2 Uitvoeren van de marktbewerking:

-                      (Doen) opstellen en uitvoeren van jaarlijkse campagnes voor de binnenlandse en buitenlandse marktbewerking zoals beschreven in het MMT Delft (kooptoerisme en cultuurhistorisch toerisme).

-                      Jaarlijks presenteert het ZHBT voor 1 juli een concept marketingactiviteitenplan en -begroting voor het eropvolgende jaar (binnen- en buitenlandse marktbewerking).

-                      Archiveren van bewijsexemplaren van de afzonderlijke marketingactiviteiten

Artikel 3 - Uitvoeringsorganisatie MMT Delft -
3.1 Het ZHBT legt aan de gemeente Delft verantwoording af over de uitvoering van het MMT in het overleg 'Delfts Actieplan Toerisme' (DAT-overleg) dat wordt voorgezeten door de wethouder van Economische Zaken.

 

3.2 Afstemming met de gemeentelijke stadspromotie vindt plaats in het promotieoverleg van  ZHBT, gemeente Delft, VVV Delft en de Stichting Promotie Den Haag dat minimaal viermaal per jaar plaatsvindt.

 

3.3 Jaarlijks vindt voorafgaand aan het vaststellen van het marketingactiviteitenplan, het promotieplan, de planning en het budget voor het eropvolgende jaar een schriftelijke evaluatie plaats van het in het voorgaande jaar uitgevoerde marketingactiviteitenplan en promotieplan.

 

3.4 De evaluatie vindt plaats op basis van de vooraf vastgestelde product-marktcombinaties én de schriftelijke rapportages van elk van de afzonderlijke activiteiten (onder ‘product-marktcombinaties’ wordt verstaan: ‘de keuze van een doelgroep in combinatie met een of meerdere onderdelen van het cultuurhistorisch en toeristisch productaanbod van Delft')

 

3.5 In 2002 zullen de strategische marketingdoelstellingen worden geëvalueerd aan de hand van een eerste meting. Als nulmeting zal worden gebruikt het onderzoek in het kader van het Geheim van Holland (1998)

 

3.6 Minimaal 1 maal per kwartaal vindt een regulier werkoverleg plaats met de opdrachtnemers SPDH en VVV Delft en het vakteam Communicatie van de gemeente Delft.  Doel van het overleg is afstemming over de afzonderlijke marketingactiviteiten en de communicatie met het toeristisch bedrijfsleven.

 

Artikel 4 -  Financiële bepalingen -

4.1 Jaarlijks presenteert het ZHBT voor 1 juli een concept begroting en een concrete planning voor de marketing- en promotie activiteiten van het komende jaar.

 

4.2 De gemeente Delft stelt jaarlijks voor 1 november het budget vast voor de marketingactiviteiten in het komende jaar.

 

4.3 Gedurende de uitvoering bewaakt het ZHBT de vastgestelde begroting.

-                      Facturering voor uitvoering van het  MMT geschiedt achteraf per kwartaal op basis van de uitgevoerde activiteiten.

-                      De einddeclaratie over het voorafgaande jaar dient uiterlijk 1 april van het lopende jaar te zijn ingediend.

 

4.4 Voor de uitvoering van het MMT Delft stelt de gemeente Delft moet globaal de volgende budgetverdeling worden aangehouden (inclusief BTW):

Cultuurhistorisch toerisme inkomend      f 175.000,-

Cultuurhistorisch toerisme binnenland    f  80.000,-

Kooptoerisme regio              f 100.000,-

Regiefunctie ZHBT            f  50.000,-

                     

Totaal           f  405.000,-

 

Bijlagen:

Bijlage 1: Raadsbesluit Meerjaren Marketingplan Toerisme Delft dd. 30 september 1999

Bijlage 2: werkovereenkomst ZHBT - SPDH

Bijlage 3:werkovereenkomst ZHBT - VVV