UITVOERINGSOVEREENKOMST GEMEENTE DELFT - STICHTING VVV DELFT EN OMSTREKEN 2001 T/M 2004.

 

De ondergetekenden:

1.    De stichting VVV Delft en omstreken, gevestigd te Delft, rechtsgeldig vertegenwoordigd door haar directeur J.S. Stokvis, hierna te noemen ‘VVV’;

 

en

 

2. De gemeente Delft, ingevolge artikel 171 van de Gemeentewet, rechtsgeldig
    vertegenwoordigd door haar burgemeester H.M.C.M. van Oorschot, hierna te noemen

    ‘gemeente’;

 

overwegende het gestelde onder I van het besluit tot subsidieverlening en voorschotverstrekking d.d.21-12-2000 (hierna te noemen ‘VVV-subsidiebeschikking’) van de gemeente inzake de VVV;

 

verklaren het volgende te zijn overeengekomen:

 

Artikel 1 - Algemene bepalingen -

1.1        De looptijd van de uitvoeringsovereenkomst is van 1-1-2001 t/m 31-12-2004.

 

1.2    De overeenkomst kan door beide partijen tussentijds worden opgezegd met een
    opzegtermijn van 6 maanden.

 

1.3        Wanneer niet wordt voldaan aan de verplichtingen uit de uitvoeringsovereenkomst kan de VVV-subsidiebeschikking op grond van de Algemene wet bestuursrecht worden ingetrokken.

 

1.4        Deze uitvoeringsovereenkomst maakt deel uit van de VVV-subsidiebeschikking en is als bijlage bij de VVV-subsidiebeschikking gevoegd. 

 

1.5        De VVV-subsidiebeschikking treedt pas in werking, wanneer deze uitvoeringsovereenkomst door beide partijen is ondertekend.

 

1.6    De VVV informeert de gemeente vooraf over mogelijke nieuwe
         samenwerkingsovereenkomsten.

 

1.7    VVV Delft maakt met de stichting Zuid-Hollands Bureau voor Toerisme (hierna: ZHBT) een jaarlijks werkplan waarin, rekening houdend met het zakelijke beleid van de VVV, afspraken worden gemaakt over de uitvoering, terugkoppeling, verantwoording, presentatie en vergoeding aan de VVV ten behoeve van de VVV werkzaamheden voor o.a. de programma’s van Het Geheim van Holland en het Meerjaren Marketingplan Toerisme (zie ook artikel 2, 3 en 4 van deze uitvoeringsovereenkomst).

 

1.8     Uiterlijk 31-7-2003 berichten partijen elkaar of zij de intentie hebben na

          31 december 2004 onder gelijksoortige voorwaarden een nieuwe overeenkomst aan

          te gaan.

 

1.9     Deze overeenkomst kan 1 x per jaar worden aangepast naar de wens van en met instemming van beide partijen.

1.10 De VVV Delft neemt als adviseur deel aan het overleg van het Delfts Actieplan
   Toerisme.

 

 

Artikel 2 - VVV Winkelvoorzieningen

2.1        De openstelling van de VVV Delft is dusdanig dat de klanten (toeristen en de donateurs van de VVV Delft) deze als voldoende ervaren. De openingstijden en aantal uren moeten minimaal voldoen aan de landelijk gestelde eisen van de VVV-koepelorganisatie.

 

2.2        VVV presenteert in de winkel in overleg met het Zuid-Hollands Bureau voor Toerisme
 de promotieprodukten van Ontdek de kleuren van Delft, Het  Geheim van Holland en ander toeristisch informatiemateriaal.

2.3        VVV biedt in overleg met het ZHBT ruimte voor de presentatie van gratis informatie-
materiaal over o.a. evenementen, culturele voorzieningen, voorstellingen, etc.

 

Artikel 3 - VVV Informatievoorzieningen -

3.1     In het jaarlijkse werkplan VVV-ZHBT worden afspraken gemaakt over welke bestaande en nieuwe drukwerken van VVV Delft op welke wijze aangepast zullen worden aan de huisstijl van het MMT.

 

3.2        In het jaarlijkse werkplan ZHBT - VVV  worden bindende afspraken gemaakt over de verkoop,  de presentatie en de VVV verkoopmarges van de Geheim van Holland en MMT producten.

 

3.3        In het jaarlijkse werkplan ZHBT - VVV worden afspraken gemaakt over de aard en omvang van het te presenteren gratis informatiemateriaal.  

 

Artikel 4 -  VVV Gastheerschap -

4.1     VVV verstrekt algemene informatie aan de balie, telefonisch of via internet over bedrijven (alleen donateurs), organisaties en toeristische voorzieningen (zowel donateurs als niet-donateurs van VVV) werkzaam in de toeristische sector van Delft en de regio. De VVV Delft verstrekt telefonisch en aan de balie beknopte informatie over bedrijven die geen donateur van haar zijn.

4.2        Niet-donateurs kunnen VVV niet aanspreken op het gratis verrichten van
werkzaamheden en faciliteiten die verder gaan dan de algemene informatieverstrekking vermelding zoals omschreven in artikel 4.1. 

 

4.3        Doelstelling van de gemeente en de VVV Delft is dat de uitingen (publicaties, internet e.a.) van de VVV Delft een representatief beeld van (toeristisch) Delft wordt gegeven. Afgeleid hiervan stelt de VVV zich ten doel om eind 2002 85% van de toeristische sector (o.a. de horeca, de hotels, de musea en overige toeristische ondernemingen) en 40% van de detailhandel in de binnenstad (postcode 2611) tot haar donateurs te mogen rekenen. Eind 2004 bedragen de streefpercentages respectievelijk 90% en 50%. De VVV en de gemeente werken de definities in onderling overleg nader uit waarbij de doelstelling leidend is.

4.4        In het jaarlijkse werkplan VVV - ZHBT worden concrete afspraken gemaakt over mogelijke specifieke acties en werkzaamheden. Op projectbasis kunnen hiervoor vergoedingen worden afgesproken. 

 

4.4        Begeleiding en ontvangst van media en pers behoort tot de VVV taken. In de jaarlijkse werkplannen van VVV - ZHBT wordt hiervoor elk jaar een bedrag geraamd voor de out of pocket kosten. Aan het eind van het jaar op basis van een einddeclaratie worden deze kosten vergoed door de ZHBT ten laste van het MMT-budget.

 

Aldus overeengekomen, in tweevoud opgesteld en ondertekend te Delft op

 

 

De gemeente Delft                                         De stichting VVV Delft en omstreken

 

 

 

H.M.C.M van Oorschot                                  J.S. Stokvis

 

.