UITVOERINGSOVEREENKOMST GEMEENTE DELFT - STICHTING
VVV DELFT EN OMSTREKEN 2001 T/M 2004.
De ondergetekenden:
1.
De stichting VVV Delft en omstreken, gevestigd te Delft, rechtsgeldig
vertegenwoordigd door haar directeur J.S. Stokvis, hierna te noemen ‘VVV’;
en
2. De gemeente Delft, ingevolge artikel 171
van de Gemeentewet, rechtsgeldig
vertegenwoordigd door haar
burgemeester H.M.C.M. van Oorschot, hierna te noemen
‘gemeente’;
overwegende het gestelde onder I van het
besluit tot subsidieverlening en voorschotverstrekking d.d.21-12-2000 (hierna
te noemen ‘VVV-subsidiebeschikking’)
van de gemeente inzake de VVV;
verklaren het volgende te zijn
overeengekomen:
Artikel 1 -
Algemene bepalingen -
1.1
De looptijd van de uitvoeringsovereenkomst is van 1-1-2001 t/m
31-12-2004.
1.2 De
overeenkomst kan door beide partijen tussentijds worden opgezegd met een
opzegtermijn van 6 maanden.
1.3
Wanneer niet wordt voldaan aan de verplichtingen uit de
uitvoeringsovereenkomst kan de VVV-subsidiebeschikking op grond van de Algemene
wet bestuursrecht worden ingetrokken.
1.4
Deze uitvoeringsovereenkomst maakt deel uit van de
VVV-subsidiebeschikking en is als bijlage bij de VVV-subsidiebeschikking
gevoegd.
1.5
De VVV-subsidiebeschikking treedt pas in werking, wanneer deze uitvoeringsovereenkomst
door beide partijen is ondertekend.
1.6
De VVV informeert de gemeente vooraf over mogelijke nieuwe
samenwerkingsovereenkomsten.
1.7
VVV Delft maakt met de stichting Zuid-Hollands Bureau voor Toerisme
(hierna: ZHBT) een jaarlijks werkplan waarin, rekening houdend met het
zakelijke beleid van de VVV, afspraken worden gemaakt over de uitvoering,
terugkoppeling, verantwoording, presentatie en vergoeding aan de VVV ten
behoeve van de VVV werkzaamheden voor o.a. de programma’s van Het Geheim van
Holland en het Meerjaren Marketingplan Toerisme (zie ook artikel 2, 3 en 4 van
deze uitvoeringsovereenkomst).
1.8 Uiterlijk
31-7-2003 berichten partijen elkaar of zij de intentie hebben na
31
december 2004 onder gelijksoortige voorwaarden een nieuwe overeenkomst aan
te
gaan.
1.9 Deze overeenkomst kan 1 x per jaar worden
aangepast naar de wens van en met instemming van beide partijen.
1.10 De VVV Delft neemt als
adviseur deel aan het overleg van het Delfts Actieplan
Toerisme.
2.1
De openstelling van de VVV Delft is dusdanig dat de klanten (toeristen
en de donateurs van de VVV Delft) deze als voldoende ervaren. De openingstijden
en aantal uren moeten minimaal voldoen aan de landelijk gestelde eisen van de
VVV-koepelorganisatie.
2.2
VVV presenteert in de winkel in overleg met het Zuid-Hollands Bureau
voor Toerisme
de promotieprodukten van Ontdek de kleuren van Delft, Het
Geheim van Holland en ander toeristisch informatiemateriaal.
2.3
VVV biedt in overleg met het ZHBT ruimte voor de presentatie van gratis
informatie-
materiaal over o.a. evenementen, culturele voorzieningen, voorstellingen, etc.
Artikel 3 -
VVV Informatievoorzieningen -
3.1 In het jaarlijkse werkplan VVV-ZHBT worden
afspraken gemaakt over welke bestaande en nieuwe drukwerken van VVV Delft op
welke wijze aangepast zullen worden aan de huisstijl van het MMT.
3.2
In het jaarlijkse werkplan ZHBT - VVV
worden bindende afspraken gemaakt over de verkoop, de presentatie en de VVV verkoopmarges van
de Geheim van Holland en MMT
producten.
3.3
In het jaarlijkse werkplan ZHBT - VVV worden afspraken gemaakt over de
aard en omvang van het te presenteren gratis informatiemateriaal.
Artikel 4
- VVV Gastheerschap -
4.1 VVV verstrekt algemene informatie aan de
balie, telefonisch of via internet over bedrijven (alleen donateurs),
organisaties en toeristische voorzieningen (zowel donateurs als niet-donateurs
van VVV) werkzaam in de toeristische sector van Delft en de regio. De VVV Delft
verstrekt telefonisch en aan de balie beknopte informatie over bedrijven die
geen donateur van haar zijn.
4.2
Niet-donateurs kunnen VVV niet aanspreken op het gratis verrichten van
werkzaamheden en faciliteiten die verder gaan dan de algemene
informatieverstrekking vermelding zoals omschreven in artikel 4.1.
4.3
Doelstelling van de gemeente en de VVV Delft is dat de uitingen
(publicaties, internet e.a.) van de VVV Delft een representatief beeld van
(toeristisch) Delft wordt gegeven. Afgeleid hiervan stelt de VVV zich ten doel
om eind 2002 85% van de toeristische sector (o.a. de horeca, de hotels, de
musea en overige toeristische ondernemingen) en 40% van de detailhandel in de
binnenstad (postcode 2611) tot haar donateurs te mogen rekenen. Eind 2004
bedragen de streefpercentages respectievelijk 90% en 50%. De VVV en de gemeente
werken de definities in onderling overleg nader uit waarbij de doelstelling
leidend is.
4.4
In het jaarlijkse werkplan VVV - ZHBT worden concrete afspraken gemaakt
over mogelijke specifieke acties en werkzaamheden. Op projectbasis kunnen
hiervoor vergoedingen worden afgesproken.
4.4
Begeleiding en ontvangst van media en pers behoort tot de VVV taken. In
de jaarlijkse werkplannen van VVV - ZHBT wordt hiervoor elk jaar een bedrag
geraamd voor de out of pocket kosten. Aan het eind van het jaar op basis van
een einddeclaratie worden deze kosten vergoed door de ZHBT ten laste van het
MMT-budget.
Aldus overeengekomen, in tweevoud opgesteld
en ondertekend te Delft op
De gemeente Delft De stichting VVV Delft en omstreken
H.M.C.M van Oorschot J.S. Stokvis
.