Dienstverleningsovereenkomst VVV Delft

In het kader van het Meerjaren Marketingplan Toerisme Delft

Concept, ZHBT/CvL woensdag 31 mei 2000

 

1. Algemene bepalingen

1.1 Kader en doelstellingen

-                      De dienstverleningsovereenkomst vindt plaats binnen het kader en de doelstellingen van het besluit van de gemeenteraad van Delft dd. 30 -9-1999 waarbij het Meerjaren Marketingplan Delft (MMT) 2000-2004 is vastgesteld. Het Zuid-Hollands Bureau voor Toerisme voert het MMT in opdracht van de gemeente Delft uit en is als zodanig opdrachtgever.

-                      In de uitvoering van het MMT Delft wordt rekening gehouden met de visie van de ANVV op de toekomstige positie van de VVV organisatie.

 

1.2 overeenkomende partijen

De overeenkomende partijen zijn de opdrachtgever, het Zuid-Hollands Bureau voor Toerisme, als uitvoerder van het MMT Delft en de opdrachtnemer, de VVV Delft.

 

1.4  Duur van de overeenkomst

De dienstverleningsovereenkomst gaat in per 1-1-2001 en loopt tot 31-12-2004.

 

1.7 beëindiging van de overeenkomst

-                      De overeenkomst kan door beide partijen tussentijds worden opgezegd met een opzegtermijn van 6 maanden.

-                      De overeenkomst kan 1 x per jaar worden aangepast naar de wens van beide partijen. Bijstelling vindt plaats na de jaarlijkse schriftelijke evaluatie van de marketingactiviteiten van de VVV DELFT.

-                      Een (ontbindende) voorwaarde in deze overeenkomsten is dat het Delfts toeristische bedrijfsleven waar mogelijk wordt benaderd en in staat wordt gesteld om (financieel) deel te nemen aan de marketingactiviteiten.

 

2. BEPALINGEN DIENSTVERLENING VVV DELFT

2.1 Algemene Gastheerfunctie VVV Delft

-                      De VVV Delft ondersteunt de algemene gastheerfunctie (reserveringen, informatieverstrekking, winkelvoorzieningen en ondersteunende organisatie) in het kader van het MMT Delft.

-                      De VVV Delft voert activiteiten binnen deze gastheerfunctie uit in een werkplan op jaarbasis en in opdracht van het ZHBT. In het werkplan worden de uit te voeren activiteiten beschreven in de vorm van tijdelijke activiteiten (projecten) en permanente voorzieningen (winkel, displays etc.)

-                      Per project wordt vooraf een projectplan vastgesteld,  inclusief kostenbegroting (onderscheiden naar kosten per activiteit en overhead kosten voor de uitvoering van het marketingactiviteitenplan), planning, communicatiedoelstellingen, doelgroepen/marktsegmenten, het verondersteld bereik en instrumenten voor effectmeting

 

-                      Projectplannen  worden opgesteld op basis van de in het MMT Delft vastgestelde product-marktcombinaties Cultuurhistorisch Toerisme  en Kooptoerisme.  NB. Onder ‘product-marktcombinaties’ wordt in het kader van het MMT Delft verstaan: ‘de keuze van een doelgroep in combinatie met een of meerdere onderdelen van het cultuurhistorisch en toeristisch productaanbod van Delft, inclusief de producten van ‘Het Geheim van Holland’.

-                      VVV Delft waarborgt de eenduidigheid van de communicatie door inzet van het communicatieconcept 'Ontdek de andere kleuren van Delft'.

-                      In de planning van werkzaamheden wordt aangegeven welke input wanneer van andere partijen nodig is voor de uitvoering van de activiteiten; hierbij valt te denken aan de benodigde redactionele teksten, advertentieteksten, beeldmateriaal, follow-up materiaal etc.

-                      Bij het opstellen en uitvoeren van het marketingactiviteitenplan moet afstemming plaatsvinden met de promotie-activiteiten in het kader van het Geheim van Holland en van het Delftse toeristische bedrijfsleven om doublures te voorkomen.

-                      De VVV Delft ondersteunt de algemene gastheerfunctie (reserveringen, informatieverstrekking en ondersteunende organisatie) bij ontvangsten van pers en reisindustrie. De contacten met de tussen de buitenlandse pers en reisindustrie en het Delfts toeristisch bedrijfsleven in het kader van het MMT Delft worden onderhouden door de Stichting Promotie Den Haag.

-                      Het ZHBT wordt op de hoogte gesteld van alle ontvangsten van pers en reisindustrie in Delft, uitgevoerd door de VVV DELFT

 

 

3.  Rapportage en deelname uitvoeringsorganisatie MMT Delft

-                      Uitvoering van het jaarlijkse werkplan en projectplannen geschiedt eerst na goedkeuring daarvan door het ZHBT, optredend als budgethouder en regisseur van het MMT Delft. Elke advertentie en ander drukwerk wordt vóór publicatie ter goedkeuring overlegd aan het ZHBT

-                      Van elke publicatie en actie in het kader van het marketingactiviteitenplan krijgt het ZHBT een kort verslag met een evaluatie van het bereikte resultaat in relatie tot de vooraf gekozen product-marktcombinatie. Van elk drukwerk ontvangt het ZHBT een tweetal bewijsexemplaren.

-                      Jaarlijks vindt een evaluatie plaats van de in dat jaar uitgevoerde werkplan.

-                      De evaluatie vindt plaats op basis van de vooraf vastgestelde productmarktcombinaties én de schriftelijke rapportages van de afzonderlijke activiteiten.

-                      Naast deze jaarlijkse eindevaluatie vindt ook minimaal 1 maal per kwartaal tussentijd overleg en afstemming plaats met het ZHBT (projectteam), die desgewenst en voor zover nog mogelijk tot aanpassing van het voorgenomen marketingactiviteiten kan leiden

 

-                      VVV DELFT neemt deel aan het Delfts Actieplan Toerisme, het Platform Toerisme Delft en het projectteam

 

4. FINANCIËLE BEPALINGEN

4.1 Algemeen

-                      De VVV DELFT presenteert per project een begroting voor de uitvoering.

-                      Het ZHBT bevestigt het budget voor het projectplan. Van dit bedrag wordt 40% aan de VVV DELFT vooruitbetaald.

-                      Facturering voor uitvoering van projecten geschiedt achteraf per half jaar op basis van de uitgevoerde activiteiten.

-                      De einddeclaratie over het voorafgaande jaar dient uiterlijk 1 april van het eropvolgende jaar te zijn ingediend.

-                      Het jaar 2000 is een overgangsjaar waarvoor nog geen dienstverleningsovereenkomst is voorzien.

 

4.2  Budget

Het budget wordt nader vastgesteld op basis van de door de VVV aan te leveren begroting voor het werkplan.

 

BIJLAGEN:

Dienstverleningsovereenkomst ZHBT -VVV Delft