Op basis van de drie toeristische thema’s van Delft (Delfts Blauw, Vermeer en Oranje) wordt er in binnen – en buitenland promotie gemaakt met het marketingconcept Ontdek de andere kleuren van Delft. Het complete scala dat Delft te bieden heeft en interessant is voor toeristen komt aanbod: culturele zaken, historie van Delft, horeca-aanbod, winkelaanbod, recreatie en evenementen van allerlei aard. Een overzicht van het promotie materiaal van Delft Marketing is voor u ter inzage gelegd op het stadhuis.
In de motie van STIP wordt geconstateerd dat Techniek niet met zoveel woorden in het bedrijfsplan staat. Dit betekent evenwel niet dat bezoekers van Delft geen informatie krijgen over evenementen van Kennisstad en attracties zoals het Techniekmuseum en de Wetenschapsdag. Activiteiten van Kennisstad op het gebied van techniek worden door Delft Marketing en de toeristische sector onder de aandacht gebracht wanneer de bezoekers in Delft zijn.
Voor de uitvoering van de marketing en - promotieprogramma’s en het uitwisselen van ideeën en inzichten heeft Delft Marketing regulier overleg met bedrijven en instellingen in de toeristische sector.
In het verlengde hiervan zal Delft Marketing met de
Stichting Delft Kennisstad bezien welke mogelijkheden er zijn om het thema
techniek een prominentere plaats te
geven bij de informatie – en promotie activiteiten voor met name de zakelijke
markt. In de maand november zullen wij u informeren over de uitkomsten van dit
overleg.
Hoogachtend,
Burgemeester en wethouders van Delft,
,burgemeester.
,secretaris.