Meerjaren uitvoeringsovereenkomst St. Delft Marketing 2005 - 2007

 

Ondergetekenden:

 

De Gemeente Delft, te dezen rechtsgeldig vertegenwoordigd door wethouder C.L. Baljé, aan wie hiertoe een volmacht is verleend door haar burgemeester, mr. drs. G.A.A. Verkerk, hierna te noemen 'de gemeente';

 

en

 

Stichting Delft Marketing te dezen rechtsgeldig vertegenwoordigd door de heer J.M. van de Wiel in zijn hoedanigheid van voorzitter van het bestuur en de heer J.L.M. Beelen  in zijn hoedanigheid van directeur;

 

hierna te noemen St. Delft Marketing;

 

overwegende dat:

 

-                de budgetsubsidie vermeld in deze overeenkomst valt onder de werking van de Algemene wet bestuursrecht, de Algemene subsidieverordening gemeente Delft 2002 en de Subsidieverordening Maatschappelijke Activiteiten;

-                het van belang is meerjarenafspraken vast te leggen over het verlenen van subsidies en de daarvoor door St. Delft Marketing te verrichten prestaties;

 

Komen partijen in de subsidieperiode 1 januari 2005 tot en met 31 december 2007 volgens de hierna genoemde bepalingen het volgende overeen:

 

1. Begripsbepaling

 

Budgetsubsidie

Subsidie waarbij de gemeente Delft inhoudelijke sturing (prestatiesturing) heeft op de prestaties en resultaten die met de activiteiten bereikt worden. Zie verder de Subsidieverordening Maatschappelijke Activiteiten 2002 van de gemeente Delft.

 

 

2. Activiteiten en Prestaties St. Delft Marketing

 

De stichting moet activiteiten ontplooien die bijdragen aan het bereiken van de volgende doelstellingen:

 

1.             Het door middel van collectieve marketing bevorderen van het toeristisch, recreatief, cultureel en zakelijk gebruik van de stad Delft en omgeving door bewoners en bezoekers uit binnen- en buitenland, zodanig dat er een positief effect op de economie van de stad wordt bereikt en voor het direct betrokken bedrijfsleven.

2.             Het middels het invullen van de taak van Delft Marketing (DM) als initiator en regisseur en door het bundelen van mensen en budgetten bevorderen van vernieuwing, verbreding en optimalisering van het huidige toeristische aanbod.

3.             Het zorgdragen voor een efficiënt en gastvriendelijk onthaal van bezoekers aan Delft.

 

Delft Marketing moet daarvoor minimaal het volgende verrichten:

 

4.             Uitvoering van de marketingactiviteiten en prestatieafspraken zoals die worden vastgelegd in de bijlage van de jaarlijkse subsidiebeschikking.

5.             Relatiebeheer in de toeristische branche en ander relevante netwerken.

6.             Uitvoering gastheerschap in TIP, o.a. door het kosteloos verstrekken van actuele toeristische informatie aan de balie, via de website en via een basispakket aan foldermateriaal.

7.             Naast de subsidie van de Gemeente Delft een percentage van de inkomsten van St. Delft Marketing genereren via derden.

8.             Monitoring bezoekers Delft en monitoring tevredenheid direct betrokken bedrijfsleven over functioneren  van TIP en St. Delft Marketing. Ten behoeve van het voeden van het nieuw op te zetten monitoringsysteem van de gemeente Delft moeten relevante (in overleg met de gemeente te bepalen) gegevens m.b.t. het bezoek aan Delft worden bijgehouden.

9.             Het toeristisch onderdeel op de stadsportal www.delft.nl beheren, waarbij rekening wordt gehouden met de webstatuten die door de gemeente Delft zijn vastgesteld.

10.         Samenwerken met de gemeente Delft waar het de stadsmarketing activiteiten van de gemeente zelf betreft.

 

3. Subsidieproces

 

Aanvraag

3.1

Volgens de Subsidieverordening Maatschappelijke Activiteiten van de gemeente Delft dient St. Delft Marketing uiterlijk op 1 april van het lopende kalenderjaar bij de gemeente de subsidieaanvraag in de voor het volgende begrotingsjaar, voorzien van:

-          een begroting

-          een activiteitenplan / seizoensprogramma

-          jaarverslag inclusief jaarrekening

 

Prestaties

3.2.1

St. Delft Marketing is gehouden de activiteiten te verrichten dan wel de prestaties en resultaten te leveren en de overige verplichtingen na te komen, zoals die opgenomen zijn in de subsidiebeschikking.

 

3.2.2

Indien gedurende het subsidiejaar blijkt dat de te verrichten activiteiten dreigen niet plaats te vinden dan wel de te leveren prestaties en resultaten vermoedelijk niet zullen worden behaald, dient St. Delft Marketing hiervan burgemeester en wethouders onmiddellijk op de hoogte te stellen, onder vermelding van de oorzaak en genomen dan wel te nemen maatregelen om alsnog te voldoen aan punt 3.2.1.

 

Tussentijdse rapportage

3.3.1

St. Delft Marketing brengt uiterlijk op 1 september van het subsidiejaar verslag uit omtrent de voortgang van de activiteiten en prestaties in de eerste zes maanden van het kalenderjaar en geeft een exploitatieprognose voor het einde van het jaar. Indien de voortgang en van de uitvoering van de activiteiten c.q. de realisatie van de prestaties niet correspondeert met de planning, wordt door St. Delft Marketing aangegeven op welke wijze realisatie van het activiteitenplan alsnog worden bereikt.

 

Jaarverslag

3.4.1

Een financieel verslag, een activiteitenverslag en een verantwoording van de overige subsidieverplichtingen dienen uiterlijk 1 april van het jaar volgend op het subsidiejaar door St. Delft Marketing te worden ingediend;

3.4.2

Het financieel verslag dient uiterlijk 1 juli van het jaar volgend op het subsidiejaar te zijn voorzien van een getrouwheidsverklaring van een accountant.

Wijziging/intrekking subsidie

3.5.1

Als bij de verantwoording blijkt dat in afwijking van hetgeen is vastgesteld te weinig prestaties zijn geleverd voor het beschikbaar gestelde budget, worden de oorzaken hiervan onderzocht. Het resultaat van dit onderzoek heeft geen invloed op de voor het betreffende jaar toegezegde subsidie;

3.5.2

Als in afwijking van het gestelde in punt 3.5.1 de geleverde prestaties sterk achterblijven dan wel de rapportages niet voldoen aan de eisen en/of te laat worden ingediend, en dit aantoonbaar veroorzaakt wordt door een te geringe inspanning van St. Delft Marketing, kan de gemeente Delft de subsidie wijzigen of intrekken op grond van artikel 4:49 van de Algemene wet bestuursrecht.

 

Wijziging overeenkomst

3.6.1

Indien zich onvoorziene omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat een van de partijen naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst niet mag verwachten, zullen partijen onderling overleg plegen teneinde te bezien of zij tot overeenstemming kunnen komen omtrent een wijziging van de overeenkomst met het oog op die omstandigheden.

 

3.6.2

De overeenkomst geldt voor een periode van 3 jaren en gaat in op 1 januari 2005 en eindigt op 31 december 2007, tenzij zich wijzigingen van omstandigheden voordoen zoals aangegeven in punt 3.6.1.

 

Subsidiebedrag

3.7

Het subsidievolume voor 2005 tot en met 2007 bedraagt maximaal € 400.000,- per jaar.

 

Subsidiebeschikking

3.8

De (budget)subsidiebedragen worden jaarlijks door de gemeenteraad vastgesteld en in een aparte beschikking aan St. Delft Marketing meegedeeld. De verleende bedragen worden jaarlijks in vier gelijke kwartaalvoorschotten aan St. Delft Marketing overgemaakt.

 

 

Aldus opgemaakt te Delft, d.d.

 

 

Gemeente Delft,                                               St. Delft Marketing,

 

 

 

Wethouder C.L. Baljé                                        J.M. van de Wiel,

                                                                       Voorzitter

 

 

 

 

                                                                       J.L.M. Beelen

                                                                       Directeur