Bijlage 1: Prestatie afspraken 2005 St. Delft
Marketing
|
Afspraken 2004
|
Afspraken 2005
|
Wat willen we bereiken
|
Doelstellingen: 1.
Het door middel van
collectieve marketing bevorderen van het toeristisch, recreatief, cultureel
en zakelijk gebruik van de stad Delft en omgeving door bezoekers, zodanig dat
er een positief effect op de economie van de stad wordt bereikt en voor het
direct betrokken bedrijfsleven. 2.
Het middels het
invullen van de taak van Delft Marketing (DM) als initiator en regisseur en
door het bundelen van mensen en budgetten bevorderen van vernieuwing,
verbreding en optimalisering van het huidige toeristische aanbod. 3.
Het zorgdragen voor
een efficiënt en gastvriendelijk onthaal van bezoekers aan Delft. |
Doelstellingen: 1.
Het door middel van collectieve
marketing bevorderen van het toeristisch, recreatief, cultureel en zakelijk
gebruik van de stad Delft en omgeving door bezoekers, zodanig dat er een
positief effect op de economie van de stad wordt bereikt en voor het direct
betrokken bedrijfsleven. 2.
Het middels het invullen van de taak van
Delft Marketing (DM) als initiator en regisseur en door het bundelen van
mensen en budgetten bevorderen van vernieuwing, verbreding en optimalisering
van het huidige toeristische aanbod. 3.
Het zorgdragen voor een efficiënt en
gastvriendelijk onthaal van bezoekers aan Delft. |
Wat gaan we ervoor doen |
|
1.
Marketingactiviteiten,
waaronder: - imagomarketing en –promotie in België, Duitsland, Noord-Frankrijk, Groot-Brittannië, Amerika en Japan; -
promoten van de url www.delft.nl i.s.m vakteam Communicatie
van de gemeente Delft; -
marketing en promotie
van short breaks in Delft i.s.m. R’dam Airport en luchtvaartmaatschappijen. 2. Onderzoeken mogelijkheid om aspect Techniek zichtbaarder te maken in de stad. 3.
Relatiebeheer in de toeristische branche en ander
relevante netwerken. 4.
Uitvoering gastheerschap in TIP, o.a. door het
kosteloos verstrekken van actuele toeristische informatie aan de balie, via
de website en via een basispakket aan foldermateriaal. 5.
Afstemming tussen de gemeente Delft en de Stichting
Delft Marketing over het te voeren stadsmarketing beleid. Deelname van de
gemeente in de raad van advies van de stichting maakt hier onderdeel van uit.
6.
Monitoring herkomst, interesse en klanttevredenheid
van bezoekers van Delft, obv de bezoekers aan de balie van TIP. 7.
Het
beheer van het toeristisch onderdeel op de stadsportal www.delft.nl met
daarmee houdend aan de webstatuten van delft.nl. Die door de gemeente Delft
in overleg zijn vastgesteld. |
Kengetal |
Delft
Marketing zal samen met de gemeente Delft en het toeristisch bedrijfsleven
van Delft, een nieuw monitoringsysteem opzetten. In dit systeem zal o.a. de
klanttevredenheid van de bezoeker en het toeristisch bedrijfsleven op
objectieve wijze worden gemeten. Voorts zal het onderdelen bevatten waarmee
de prestatieafspraken kunnen worden gemaakt. |
-
De Stichting Delft Marketing genereert minimaal 20% van de inkomsten
via derden; -
boventrendmatige groei van het aantal toeristen dat attracties en bezienswaardigheden
in Delft bezoekt (gemiddelde groei 3,8% per jaar). -
aantal hits website * -
TIP is 7 dagen per
week geopend, het gehele jaar door. -
aantal geholpen baliebezoekers bedraagt 45.000 (42.500 in 2004) |
*
getal wordt nog ingevuld obv gegevens 2004 met een groei van 10%