Bijlage 1: Prestatie afspraken 2005 St. Delft Marketing

 

 

Afspraken 2004

 

 

Afspraken 2005

Wat willen we bereiken

Doelstellingen:

 

1.       Het door middel van collectieve marketing bevorderen van het toeristisch, recreatief, cultureel en zakelijk gebruik van de stad Delft en omgeving door bezoekers, zodanig dat er een positief effect op de economie van de stad wordt bereikt en voor het direct betrokken bedrijfsleven.

2.       Het middels het invullen van de taak van Delft Marketing (DM) als initiator en regisseur en door het bundelen van mensen en budgetten bevorderen van vernieuwing, verbreding en optimalisering van het huidige toeristische aanbod.

3.       Het zorgdragen voor een efficiënt en gastvriendelijk onthaal van bezoekers aan Delft.

Doelstellingen:

 

1.         Het door middel van collectieve marketing bevorderen van het toeristisch, recreatief, cultureel en zakelijk gebruik van de stad Delft en omgeving door bezoekers, zodanig dat er een positief effect op de economie van de stad wordt bereikt en voor het direct betrokken bedrijfsleven.

2.     Het middels het invullen van de taak van Delft Marketing (DM) als initiator en regisseur en door het bundelen van mensen en budgetten bevorderen van vernieuwing, verbreding en optimalisering van het huidige toeristische aanbod.

3.     Het zorgdragen voor een efficiënt en gastvriendelijk onthaal van bezoekers aan Delft.

Wat gaan we ervoor doen

 

  1. Marketingactiviteiten zoals beschreven in het marketing- en communicatieplan DM 2004-2005.
  2. Relatiebeheer in de toeristische branche en ander relevante netwerken.
  3. Uitvoering gastheerschap d.m.v. TIP, zoals beschreven in het bedrijfsplan DM van 17-12-2003

 

1.         Marketingactiviteiten, waaronder:

-          imagomarketing en –promotie in België, Duitsland, Noord-Frankrijk, Groot-Brittannië, Amerika en Japan;

-          promoten van de url www.delft.nl i.s.m vakteam Communicatie van de gemeente Delft;

-          marketing en promotie van short breaks in Delft i.s.m. R’dam Airport en luchtvaartmaatschappijen.

2.       Onderzoeken mogelijkheid om aspect Techniek zichtbaarder te maken in de stad.

3.       Relatiebeheer in de toeristische branche en ander relevante netwerken.

4.       Uitvoering gastheerschap in TIP, o.a. door het kosteloos verstrekken van actuele toeristische informatie aan de balie, via de website en via een basispakket aan foldermateriaal.

5.       Afstemming tussen de gemeente Delft en de Stichting Delft Marketing over het te voeren stadsmarketing beleid. Deelname van de gemeente in de raad van advies van de stichting maakt hier onderdeel van uit.

6.    Monitoring herkomst, interesse en klanttevredenheid van bezoekers van Delft, obv de bezoekers aan de balie van TIP.

7.    Het beheer van het toeristisch onderdeel op de stadsportal www.delft.nl met daarmee houdend aan de webstatuten van delft.nl. Die door de gemeente Delft in overleg zijn vastgesteld.

Kengetal

 

Delft Marketing zal samen met de gemeente Delft en het toeristisch bedrijfsleven van Delft, een nieuw monitoringsysteem opzetten. In dit systeem zal o.a. de klanttevredenheid van de bezoeker en het toeristisch bedrijfsleven op objectieve wijze worden gemeten. Voorts zal het onderdelen bevatten waarmee de prestatieafspraken kunnen worden gemaakt.

 

 

 

-          De Stichting Delft Marketing genereert minimaal 20% van de inkomsten via derden;

-          boventrendmatige groei van het aantal toeristen dat attracties en bezienswaardigheden in Delft bezoekt (gemiddelde groei 3,8% per jaar).

-          aantal hits website *

-          TIP is 7 dagen per week geopend, het gehele jaar door.

-          aantal geholpen baliebezoekers bedraagt 45.000 (42.500 in 2004)

 

* getal wordt nog ingevuld obv gegevens 2004 met een groei van 10%