Voor het jaar 2005 stellen wij voor uw instelling een budgetsubsidie direct vast op grond van de Subsidieverordening Maatschappelijke Activiteiten Gemeente Delft 2002 (zie website www.gemeentedelft.info onder Subsidiewijzer). De directe subsidievaststelling is gebaseerd op uw subsidieaanvraag van 30 november 2004.

 

De subsidie wordt verleend voor de programmering voor tentoonstellingen en activiteiten op het gebied van beeldende kunst, architectuur, industrieel ontwerpen en design. De subsidie voor 2005 bedraagt € 45.000,-.  Dit bedrag ontvangt u in vier gelijke kwartaalvoorschotten op uw rekeningnummer [reknr.] ten name van Stichting BacinolExpo onder vermelding van “Budgetsubsidie 2005”.

 

De hiervoor genoemde subsidie wordt aan u verleend onder voorwaarde dat u dient mee te werken aan de totstandkoming van een overeenkomst ter uitvoering van de beschikking tot subsidieverlening. U kunt deze medewerking tot uitvoering brengen door het ondertekenen van de bijgevoegde en bij de subsidiebeschikking behorende uitvoeringsovereenkomst.

 

De subsidie wordt verstrekt voor de in de bijlagen vermelde prestaties en resultaten voor 2005, met inachtneming van de daarover door ons geformuleerde afspraken en verplichtingen.

 

De subsidie wordt middels deze beschikking direct vastgesteld. Indien de prestaties niet geleverd worden kan de daarmee verbonden subsidie alsnog teruggevorderd worden.

 

Wij wijzen u op de volgende verplichtingen ingevolge de Subsidieverordening Maatschappelijke Activiteiten Gemeente Delft 2002:

 

1.       U brengt uiterlijk op 1 september van 2005 verslag uit om­trent de voortgang van de activi­teiten in de eerste zes maanden van het jaar en geeft een prognose voor de tweede zes maanden. Indien de voortgang van de uitvoering van de activiteiten c.q. de realisatie van de prestaties niet correspondeert met de planning, wordt aangegeven op welke wijze realisatie van het activiteitenplan alsnog zal worden bereikt.

2.       Indien gedurende het subsidiejaar blijkt dat de te verrichten activiteiten dreigen niet plaats te zullen vinden dan wel de te leveren prestaties en resultaten vermoedelijk niet zullen worden behaald, dient U ons hiervan onmiddellijk op de hoogte te stellen, onder vermelding van oorzaak en genomen dan wel te nemen maatregelen om alsnog te voldoen aan de afspraken.

3.       Uiterlijk op 1 april van 2006 brengt u verslag uit van de in het subsidiejaar geleverde prestaties.

4.       Een financieel verslag (omvattende de balans en de exploitatiere­kening, waarbij dezelfde indeling wordt gehanteerd als in de begroting), een activiteitenverslag en een verantwoording van de overige subsidieverplichtingen dienen ui­ter­lijk 1 april van 2006 te wor­den ingediend.

5.       Het financieel verslag moet uiterlijk op 1 juli van 2006 voorzien zijn van een accountantsverklaring.

 

Wijziging/intrekking subsidie

Indien gedurende het boekjaar aanmerkelijke verschillen ontstaan of dreigen te ontstaan tussen de werkelijke uitgaven en inkomsten en de begrote uitgaven en inkomsten, dient St. BacinolExpo daarvan, gelet op het bepaalde in artikel 4:70 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb), onverwijld mededeling te doen aan burgemeester en wethouders onder vermelding van de oorzaak van de verschillen.

 

Als bij de verantwoording blijkt dat in afwijking van hetgeen is vastgesteld te weinig prestaties zijn geleverd voor het beschikbaar gestelde budget, worden de oorzaken hiervan onderzocht. Indien de geleverde prestaties sterk achterblijven dan wel de rapportages (investerings- en voortgangsplan) niet voldoen aan de gemaakte afspraken beschreven in deze overeenkomst en/of te laat worden ingediend, en dit aantoonbaar veroorzaakt wordt door een te geringe inspanning van St. BacinolExpo,  kan de gemeente Delft de subsidie wijzigen of intrekken op grond van artikel 4:49 Awb.

 

Wijziging meerjarenafspraken

Indien zich onvoorziene omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat een van de partijen naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst niet mag verwachten, zullen partijen onderling overleg plegen teneinde te bezien of zij tot overeenstemming kunnen komen omtrent een wijziging van de overeenkomst met het oog op die omstandigheden, overigens met inachtneming van het eenzijdige karakter van de subsidiebeschikking, waarnaar in deze overeenkomst wordt verwezen.

 

De genoemde verantwoordingen dient u te richten aan: Burgemeester en wethouders van Delft, t.a.v. vakteam CKE, postbus 340, 2600 AH Delft.

 

Bezwaar

Wij maken u erop attent dat u binnen zes weken na verzending van dit besluit een bezwaarschrift kunt indienen. U richt dit aan: burgemeester en wethouders van Delft, Postbus 78, 2600 ME Delft, onder vermelding van “bezwaarschrift”.

 

 

Hoogachtend,

burgemeester en wethouders van Delft,

namens dezen,

 

 

 

 

mw. F.F. van Duijvendijk,

hoofd vakteam Cultuur, kennis en economie.