|
|
Alternatief
|
|
|
|
|
|
Doel |
||||
|
|
Referentie-situatie 2020 |
A4 IODS |
A4 sober |
A 54 met Oranje-tunnel |
A 54 |
A13 verbreed en A13/16 |
|
||||
Effect |
Indicator |
|
|
|
|
|
|
|
||||
Bereikbaarheid |
IC verhouding A 13 |
(Z) slecht |
matig |
matig |
(z) slecht |
(z) slecht |
matig/ goed |
1 |
||||
|
IC
verhouding nieuwe infra |
geen |
(z) slecht |
matig |
matig/ slecht |
goed |
goed |
|
||||
|
Rijtijden A 13 |
21 minuten |
15 |
15 |
19 |
20 |
14 |
1 |
||||
|
Voertuigkilome-ters HWN |
100 % |
+ 6% |
+ 5 % |
+ 11% |
+ 5% |
+13 % |
1 |
||||
|
VVU HWN |
100 % |
-5% |
-10% |
+ 8 % |
+ 2 % |
- 14% |
1 |
||||
|
Voertuigkilome-ters OWN |
100 % |
- 2% |
- 1 % |
- 2 % |
- 2% |
0 % |
5 |
||||
|
VVU OWN |
100 % |
- 1% |
- 1% |
- 2% |
- 1 % |
+ 2% |
5 |
||||
|
Betrouwbaarheid Den Haag –R’dam |
0 |
++ |
+ |
+ |
+ |
0 |
1 |
||||
Geluid en trillingen |
Geluidsknelpunten A 13 en A 20 |
0 |
++ |
++ |
0 |
0 |
0 |
2 |
||||
|
Geluidsknelpunten alle gebieden |
0 |
++ |
++ |
- |
- |
- |
|
||||
|
Grenswaarden geluid |
0 |
0 |
- |
- |
- |
- |
|
||||
|
Akostisch ruimtebeslag |
0 |
- |
- |
-- |
-- |
--- |
|
||||
|
Stiltegebied |
0 |
--- |
--- |
-- |
-- |
-- |
|
||||
|
Trillingshinder |
0 |
0 |
0 |
- |
- |
-- |
|
||||
Luchtkwaliteit |
NO2 A 13 en A 20 |
0 |
+ |
+ |
0 |
0 |
++ |
2 |
||||
|
NO2 woningen |
0 |
+ |
+ |
0 |
0 |
+ |
|
||||
|
NO2 jaargemidd. |
0 |
-/0 |
- |
- |
- |
0 |
|
||||
Externe veiligheid |
Groepsrisico A 13 en A 20 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
+ |
3 |
||||
Verkeers-veiligheid |
Doden en gewonden A 13 en A 20 |
147 slachtoffers = 100% |
-(27±8)% |
-(26±8)% |
-(7±8)% |
-(3±8)% |
-(15±8)% |
4 |
||||
|
Doden en gewonden OWN |
48 slachtoffers = 100 % |
-(10±16)% |
-(6±16)% |
-(18±16)% |
-(16±16)% |
-(2±16)% |
5 |
||||
Bodem en water |
Bodem |
0 |
-/-- |
- |
-- |
0/- |
-/-- |
|
||||
|
Grondwater |
0 |
0 |
0 |
-/-- |
0 |
-/-- |
|
||||
|
Oppervlaktewater |
0 |
-/-- |
-/-- |
-- |
- |
- |
|
||||
Landschap e.d. |
Landschap |
0 |
-- |
--- |
--- |
-- |
- |
|
||||
|
Cultuur |
0 |
-- |
--- |
--- |
-- |
-- |
|
||||
|
Archeologie |
0 |
0/- |
0/- |
- |
- |
-- |
|
||||
Ruimte |
Hoeveelheid functionele ruimte |
0 |
0 |
0/- |
--- |
-- |
--- |
|
||||
Natuurwaar-den |
Vernietiging |
0 |
--- |
--- |
- |
- |
--- |
|
||||
|
Versnippering |
0 |
-- |
--- |
0/- |
0/- |
-- |
|
||||
|
Verstoring |
0 |
- |
--/--- |
-- |
-- |
--/--- |
|
||||
|
Verdroging |
0 |
0 |
0 |
- |
0 |
0 |
|
||||
Kosten |
Aanlegkosten (volgt in week 47) |
0 |
? |
? |
? |
? |
? |
|
||||
Tol |
Verkeerskundig |
Geen |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
||||
|
Financieringsbron |
Geen |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
||||
De grijze tekst geeft een nadeel aan ten opzichte van de
referentiesituatie.