In antwoord op uw subsidieaanvraag d.d. 29 augustus 2005 voor een stimuleringssubsidie voor de inrichting van de Mediatheek delen wij u mee hierover een besluit te hebben genomen.

 

Besluit

Wij verlenen u voor de inrichting van de Mediatheek op grond van de Algemene wet bestuursrecht, de Algemene subsidieverordening gemeente Delft en de Subsidieverordening maatschappelijke activiteiten en in het kader van uw aanvraag, die berust op de plannen zoals die door u zijn gemaakt in samenwerking met de binnenhuisarchitect en ons ingenieursbureau, een stimuleringssubsidie.

De totaal te verlenen subsidie bedraagt maximaal € 2.253.262,=, en nooit meer dan het door ons vast te stellen nadelig saldo op het totaal project van de inrichting van de Mediatheek, conform uw ingediende aanvraag en begroting en achterliggende door uw bestuur goedgekeurde plannen.

Wij verwijzen nadrukkelijk naar de hieronder omschreven nadere voorwaarden die aan de subsidieverlening zijn verbonden.

 

Doel van de subsidie

De te verlenen subsidie is uitsluitend bestemd voor de voorbereiding en uitvoering van het volledige interieur van de toekomstige Mediatheek (DOK), alsmede de verhuizing van de Kruisstraat naar het Vesteplein. Hieronder vallen vloerbedekking, plafondafwerking, binnenschilderwerk en stucwerk, verlichting, bewegwijzering, binnenwanden en alle benodigde meubilair voor publieksruimten, kantoor en magazijn. Het interieur dient te voldoen aan de eisen die aan een gebouw met deze functies gesteld worden t.a.v. toegankelijkheid, brandveiligheid, diefstalpreventie en aan de ergonomische eisen conform de geldende arbowetgeving.

 

Voorwaarden.

U dient te voldoen aan de verplichtingen op grond van de Algemene wet bestuursrecht en bovengenoemde gemeentelijke subsidieverordeningen. Binnen 8 weken na de definitieve oplevering van de Mediatheek dient u een verzoek tot vaststelling van deze stimuleringssubsidie in bij het College van burgemeester en wethouders, vakteam Cultuur, kennis en economie, Postbus 340, 2600 AH Delft. Aan de hand van deze verantwoording en afrekening zal de definitieve subsidie worden bepaald. Wanneer u deze termijn niet haalt, kunt u schriftelijk om uitstel hiervan vragen.

Een accountantsverklaring (RA) maakt onderdeel uit van deze eindverantwoording. Hierin wordt ook op een rechtmatige besteding van de subsidie geduid.

Bij de eindafrekening zullen mogelijke overschotten, bijvoorbeeld  door een mogelijk gunstigere aanbesteding, moeten worden terugbetaald.

 

Wij hebben er kennis van genomen dat er een Europese aanbesteding plaatsvindt. Wij verplichten u de regelgeving hiervoor in samenwerking met onze gemeentelijke deskundigen nauwgezet toe te passen.

 

Wij verwachten van u aan het begin van ieder kwartaal in 2006 en verder gedurende de periode dat deze stimuleringssubsidie niet is vastgesteld een tussenrapportage, waarin u melding maakt van de inhoudelijke en financiële stand van zaken ten aanzien het project.

Bij calamiteiten van ernstige aard verzoeken wij u deze binnen drie werkdagen op ambtelijk niveau te melden.

 

Bij niet tijdige of onvolledige inzending van de genoemde stukken of niet voldoen aan de gestelde voorwaarden kan de aanspraak op subsidie verloren gaan.

 

In de met uw bestuur af te sluiten prestatieafspraken over het jaar 2006 zullen wij een passage over deze stimuleringssubsidie en verwijzing naar deze mededeling van beschikking opnemen.

Voorschot

Wij zullen zo spoedig mogelijk een voorschot van € 45.000,= storten op het rekeningnummer 16118 ten name van de Stichting Openbare Bibliotheek Delft onder vermelding van “Stimuleringssubsidie inrichting Mediatheek”.

 

De resterende subsidie van € 2.208.262,= zullen wij in drie tranches aan u uitbetalen op uw rekeningnummer 42 55 926 ten name van Stichting Mediatheek Delft in de volgende verdeling:

Tranche 1 op 1 februari 2006: € 883.304,80.

Tranche 2 op 1 maart 2006: € 662.478,60.

Tranche 3 op 1 april 2006: € 662.478,60.

De vermelding bij deze betalingen zal luiden “ Stimuleringssubsidie Inrichting Mediatheek tranche 1, 2 of 3” .

 

Bezwaar

Wij maken u erop attent dat u binnen 6 weken na verzending van dit besluit een bezwaarschrift kunt indienen. U stuurt dit bezwaarschrift aan: burgemeester en wethouders van Delft, Postbus 78, 2600 ME Delft, onder vermelding van "bezwaarschrift".

 

Hoogachtend,

burgemeester en wethouders van Delft,

 

 

                                   , burgemeester

 

 

                                   , secretaris