Dhr L. Stravers, Kethelstraat 5, 2611 AG Delft

 

Is er akoestisch onderzoek uitgevoerd naar de consequenties van tramlijn 19 op de Kethelstraat.

 

Antwoord: Ja, daaruit blijkt dat indien er gebruik wordt gemaakt van een stil wegdek uit de categorie dunne deklaag 1 uit de CROW-publicatie 200 er voor geen enkele woning hier ter plaatse sprake zal zijn van een reconstructie volgens de Wet geluidhinder. Bij de uitvoering zal gebruik worden gemaakt van een stil wegdek uit de categorie dunne deklaag 1.

 

Waarom kan men met de auto bij het Achterom de stad niet meer linksaf in en uit.

 

Antwoord: Een linksafbeweging van en naar het Achterom zou de trambaan moeten kruisen, waardoor hier ter plaatse een verkeerslichteninstallatie noodzakelijk zou zijn, inclusief de bijbehorende opstelvakken. Hiervoor is geen ruimte aanwezig op de Zuidwal, zonder daarbij de trambaan te blokkeren. Tevens zijn drie verkeerslichteninstallaties op de Zuidwal, zo kort achter elkaar, vanuit een oogpunt van doorstroming van de tram en het autoverkeer onwenselijk.

De voorgestelde situatie betekent voor de automobilist wel iets omrijden, maar dat heeft slechts een gering effect.

 

Kan de snelheid van de auto's in de Kethelstraat gecontroleerd worden. Limiet is 50 km, maar ervaring is dat er veel harder wordt gereden.

 

Antwoord: De handhaving van de snelheid is een zaak van de politie.