Is er akoestisch onderzoek uitgevoerd naar de
consequenties van tramlijn 19 op de Kethelstraat.
Antwoord: Ja, daaruit blijkt dat indien er gebruik
wordt gemaakt van een stil wegdek uit de categorie dunne deklaag 1 uit de
CROW-publicatie 200 er voor geen enkele woning hier ter plaatse sprake zal zijn
van een reconstructie volgens de Wet geluidhinder. Bij de uitvoering zal
gebruik worden gemaakt van een stil wegdek uit de categorie dunne deklaag 1.
Waarom kan men met de auto bij het Achterom de stad
niet meer linksaf in en uit.
Antwoord: Een linksafbeweging van en naar het
Achterom zou de trambaan moeten kruisen, waardoor hier ter plaatse een
verkeerslichteninstallatie noodzakelijk zou zijn, inclusief de bijbehorende
opstelvakken. Hiervoor is geen ruimte aanwezig op de Zuidwal, zonder daarbij de
trambaan te blokkeren. Tevens zijn drie verkeerslichteninstallaties op de
Zuidwal, zo kort achter elkaar, vanuit een oogpunt van doorstroming van de tram
en het autoverkeer onwenselijk.
De
voorgestelde situatie betekent voor de automobilist wel iets omrijden, maar dat
heeft slechts een gering effect.
Kan de snelheid
van de auto's in de Kethelstraat gecontroleerd worden. Limiet is 50 km, maar
ervaring is dat er veel harder wordt gereden.
Antwoord: De handhaving van de snelheid is een zaak
van de politie.