BESLUITVORMINGS-FORMULIER  00/019232

Korte inhoud en motivering voorstel                                                                                                                                                     1.

Per 1 oktober 2000 wordt het bordeelverbod opgeheven en is exploitatie van vrijwillige prostitutie door meerderjarigen niet langer strafbaar. Het is goed om voor die tijd regels te stellen om vestiging van ongewenste seksinrichtingen te voorkomen. Gekozen is voor een samenhangend pakket aan maatregelen:

a. vergunningstelsel in APV,

b. kosten vergunning in Legesverordening,

c. inrichtingseisen in Bouwverordening,

d. herziening voorschriften bestemmingsplannen (volgt separaat traject),

e. voorlopig verbod in leefmilieuverordening centrum (is reeds vastgesteld),

f. gebruiks- en gezondheidsvoorschriften in nadere regels,

g. maximum aantal in beleidsregel,

h. gedragscode

eventueel vervolg op pag. 2

Voorstel:                                                                                                                                                                                                      2.

1.    In te stemmen met bijgaande concept-voorstellen

2.    De concept-voorstellen sub a, b en c om advies (en de voorstellen sub f, g en h als bijlage ter kennisneming) voor te leggen aan de cie. Leefbaarheid

3.    De voorstellen sub a, b en c ter besluitvorming voor te leggen aan de gemeenteraad

eventueel vervolg op pag. 2

OPMERKINGEN                                Reden/Verklaring                                                                                                                           3.

 

Onderwerp                                      

deadline                                            ,

omdat de maatregelen uiterlijk 1 oktober 2000 dienen te zijn vastgesteld bekendgemaakt

(o.a. wettelijke bepalingen)

financiële consequenties            

overeenkomstig (meerjaren)begroting, ; vul vak 9 in

personele consequenties             ,

zo ja, zie toelichting; vul vak 10 in

    (o.a. arbeidsplaatsen,

    organisatiewijzigingen)

publicitaire consequenties         

omdat  bekendmaking is vereist

 

    (o.a. moet nota aan alle     

    raadsleden worden gezonden)  

 Voorstel van: C. Beneden

d.d 31-7-00

dst/proj. CF/JZ

toest. 2462

                  4.

Naam portefeuillehouder(s) 1.H.v.Oorschot

2.  R. Grashoff

hoofd van dienst/prl: par HK.

d.d. 01-08-2000

naam H. Koenen

toest. 2300

               5.

(niet in te vullen door de dienst).

  6.

Paraaf Portefeuillehouder(s)Paraaf Secretaris NR. 04-08-2000.

1. par. HvO.                     D.d. 04-08-2000.                                          par.                          d.d.

2. par. b/a MO.                D.d. 04-08-2000.                                         

Besluit b en w:                 d.d.  08-08-2000.                                          nr.  2a.                                                                                       7.

Conform, met dien verstande dat

 - er enige tekstaanpassingen worden aangebracht, waardoor dit voorstel aansluit op het voorstel 2b (mandaat                           portefeuillehouder);

- de kosten van de controles door de GGD zoveel mogelijk ook vergoed worden door de exploitant:

- de prijs van de vergunning f 1.000,-- is en de inkomsten geraamd blijven op f 2.000,--;

- er in het driehoeksoverleg een beleidslijn wordt ingezet omtrent de identiteit van de werknemers (tegengaan illegaliteit        e.d.).

                                                                                                                                                                               secr.   NR 9/8/00           


 

Aantekeningen leden college/diensten/afdelingen                                                                                                                          8.

Het voorstel terzake van de APV en aanverwante besluiten is voorbereid door ondergetekende (voorheen afdeling Openbare Orde en Veiligheid, thans Juridische Zaken) en in regionaal verband afgestemd. De wijziging van de legesverordening is door vakteam Belastingen en vakteam Toezicht openbare ruimte (cluster Publiekszaken) voorbereid. De wijziging in de Bouwverordening is door vakteam Bouwtoezicht en monumenten (cluster Publiekszaken) voorbereid. De paraplubestemming en de leefmilieuverordening zijn door vakteam Ruimtelijke Ordening (cluster Wijk/Stad) voorbereid en separaat in procedure gebracht in verband met de verplichte voorbereidingsprocedure.

C. Beneden

 

Financiële consequenties, afwijkend van de geldende begroting en meerjarenbegroting                                                   9.

 

Er is wel/niet sprake van volledige, meerjarige kompensatie

 

Zo niet, vul onderstaande tabel in:

                                    paraaf administrateur:                    

 

 

HK                            

 

 

begrotingsjaar:

    

    

    

    

    

 

 

 

Netto resultaat *

     

     

     

     

     

 

 

    (gewone dienst)

                                                                                                                                                                * bedragen x ¦ 1.000,--;               

Ook investeringen uitdrukken in lasten/baten voor de gewone dienst                                    N = Nadelig    V = Voordelig      

 

Personele consequenties van het voorstel                                                                                                                                        10.

 

     

 

      PLANNING BESLUITVORMING                 13

Collegevergadering                  dd. 8-8-00

Commissie(s)    1.leefbaarheid        dd. 26-9-00

2.                        dd.      

3.                        dd.      

4.                        dd.      

 

Gemeenteraad Delft                 dd.28-9-00

            Mede paraaf dienst/afdeling                                                         12.

      Acc. belastingen    d.d. 2-8-2000                    par. XX

1.    Publiekszaken      voor dd.  1-8-00            par.RvO.         dd.2-8-2000 *

 

2.                              voor dd.                      par.                 Dd.                 *

 

3.                              voor dd.                      par.                 Dd.                 *

 

(* voor afwijkende adviezen zie pag.2)

 

                 Ruimte voor interne registratie    11.

                    diensten en afdelingen

                         niet in te vullen door de dienst                                        14.

 

     

        Bespreken gevraagd door:

 

        1.                                           par.                                       d.d.

 

        2.                                           par.                                       d.d.

 

        3.                                           par.                                       d.d.

 

 

        Besluit college (zie vak 7 aan voorzijde)

 

 

        Advies commissie(s)                                                                           15.

 

        1.                     akkoord d.d.                               par.                               *

 

2.                      akkoord d.d.                               par.                                 *

 

( *    voor afwijkende adviezen pagina 2 )

 

 

        Raadsvergadering   d.d.                                  par.                      16.

 


Vervolg pag.  1.

Vervolg korte inhoud en motivering voorstel                                                                                                                                      1.

     

Vervolg voorstel                                                                                                                                                                                         2.

     

Vervolg aantekeningen leden college/diensten/afdelingen                                                                                                            8.

De aanvraag van de vergunning wordt behandeld binnen Publieszaken, vakteam Toezicht openbare ruimte. Op dit moment kan het aantal aanvragen en de daarmee gemoeide formatie nog niet worden ingeschat. Drie maanden na invoering zal een eerste evaluatie plaatsvinden, een jaar na invoering een tweede. Op dat moment kan duidelijk worden welke formatie hier structureel mee gemoeid is en of de kosten en de leges juist zijn begroot.

 

R. van Opijnen, publiekszaken