01/007511                                                 BESLUITVORMINGS-FORMULIER *            

Korte inhoud en motivering voorstel:

 1.

In Juni 2000 hebben de huidige bewoners van veld 10 een voorstel gepresenteerd voor de herontwikkeling van veld 10. Vervolgens heeft in november 2000 B&W en de Raadscommissie Duurzaamheid zich uitgesproken voor verplaatsing van deze woningen. Hierdoor werd het mogelijk om verdere besluitvorming over de bewonersplannen en de ontwikkeling van  veld 10 voor te bereiden.

 

In bijgaande wordt ingegaan op  de visie van de betrokken vakteams ten aanzien van veld 10 en een voorstel gedaan voor de ontwikkeling van dit veld. De voorstel betreft: (1) de keuze voor een nieuwe lokatie voor de dienstwoningen, (2) de randvoorwaarden die moeten worden gesteld aan een uitgifteovereenkomst (op basis van het bewonersvoorstel) en (3) het starten van procedures ter voorbereiding van de geplande sloop van de woningen aan de Ezelsveldlaan, die noodzakelijk is om de bereikbaarheid van de binnenstad in twee richtingen via de Kruisstraat te kunnen waarborgen.

Voorstel:

 2.

Voorgesteld wordt:

1.    te besluiten de dienstwoningen te verplaatsen naar achteren met het fietspad tussen het techniek museum en de dienstwoningen. (model 1) 

2.    de projectleider Zuidpoort en het vakteam Grond op basis van deze keuze opdracht te geven op korte termijn met de namens de huidige gebruikers optredende en risicodragende principaal besprekingen te starten of op minimaal de randvoorwaarden, zoals opgenomen in de notitie van 15-02-2001 van het vakteam grond tot overeenstemming over ontwikkeling en uitgifte van het terrein kan worden gekomen (het verplaatsen van de dienstwoningen ware daarbij facultatief te bezien);

3.    vakteam grond opdracht te geven parallel daaraan vanwege de noodzakelijke sloop van de woningen aan de Ezelsveldlaan de huidige gebruikers van de woningen aan de Ezelsveldlaan aan te schrijven conform het advies van Mr. L.C. van den Berg van Houthoff Buruma (aanzegging en gelegenheid geven tot het zoeken van vervangende huisvesting) en daarmee de door hem voorgestelde formele procedure te starten, zodat geen misverstand kan ontstaan over het spoedeisende belang van de Gemeente (start sanering en bouwkuip garage).

4.    als niet binnen drie maanden tot overeenstemming over uitgifte kan worden gekomen te besluiten een andere ontwikkelaar te selecteren en de formele procedure tot ontruiming van de woningen  aan de Ezelsveldlaan door te zetten.

OP­MER­KIN­GEN:

REDEN/VERKLARING:

 3.

Onder­werp

B

Deadline (o.a. w­ette­lij­ke bepa­lin­gen)

ja, omdat woningen aan de Ezelsveldlaan voor aanvang van de bouw op veld7 moeten zijn gesloopt.

Financ­iële con­se­quen­ties

nee: overeenkomstig (meer)jarenbegro­ting, ja/nee; vul vak 9 in.

Persone­le con­se­quen­ties

nee, zo ja, zie toelichting op pag. 3.

Publici­taire conse­quen­ties

( o.a. moet nota aan alle

 raadsleden worden gezon­den)

ja, onderwerp heeft publieke belangstelling Persbericht

Voorstel van: Henk Twisk

d.d. 07-03-2001

cluster. Wijkzaken & projecten

toest. 2507

 4.

Naam porte­feuil­le­hou­de­r(s):

1.     Rik  Grashoff

2.

directeur: par.FdG.

d.d.10-03-2001.

naam    Fenny de Graaf

toest.

 5.

                                                   (niet in te vullen door de cluster)

6.

Paraaf Portefeuillehouder(s):

Paraaf secretaris:

 

1. par.Rg.

d.d.  23-03-2001.

par.FvD.

d.d.  21-03-2001.

2. par

d.d. 

 

Besluit b en w:

d.d.  27 maart 2001.

nr.  7.

 7.

 

Conform.

 

 

 

 

 

 

Aantekeningen leden college/clusters/vakteams

 8.

 

 

financiële consequenties, afwijkend van de geldende begroting en meerja­ren­begro­ting:

 9.

Er is wel/niet sprake van volledige, meerjarige compensatie.

Zo niet vul onderstaande tabel in:                                                               paraaf administrateur

 

begrotingsjaar:

19

19

19

19

19

 

 

Netto resultaat *

 

 

 

 

 

 

 

(gewone dienst)

 

 

 

 

* bedragen x ¦ 1.000;

 

 

 

 

 

 

 

N = Nadelig  V = Voorde­lig

            Ook investeringen uitdrukken in lasten/baten voor de gewone dienst.

           

Personele consequenties van het voorstel

10.

.

PLANNING BESLUIT­VOR­MING

13.

Medeparaaf cluster/vakteam

12.

Collegevergadering

dd.27-03-2001.

1.

voor dd.

par.

dd.           *

Commissie(s) 1.Duurc.

dd.24-04-2001.

2.

voor dd.

par.

dd.           *

             2.

dd.

3.

voor dd.

par.

dd.           *

Gemeenteraad

dd.

( * voor afwij­kende adviezen zie pag. 2)

         Ruimte voor interne registratie

11.

                     niet in te vullen door het cluster

               clusters en vakteams

 

 

Bespreken gevraagd door:

14.

Cluster Vul hier het cluster in

 

1.

par.

dd.

Sector/vakteam.

Par

    d.d.

  kopie

bijl

 

 

 

Grond

 

 

 

 

 

2.

par.

dd.

Duurzaamheid

XX

20-03-01

 

 

 

 

 

W & P

GH

20-03-01

 

 

 

3.

par.

dd.

 

 

 

 

 

                Besluit college (zie vak 7 aan voorzijde)

 

 

 

 

 

 

Advies commissie(s)

15.

 

 

 

 

 

 

1.

akk. dd.

par.

*

Direkteur

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

akk. dd.

par.

*

 

 

 

 

 

(* voor afwijkende adviezen pagina 2)

Projektnummer:

 

Raads­vergade­ring d.d.

par.

16.