BESLUITVORMINGS-FORMULIER *  01/014840             

Korte inhoud en motivering voorstel:

 1.

Volgens een intentieverklaring uit 1999 werken Schipluiden en Delft samen aan de aanleg van een busbaan in het verlengde van de Reinier de Graafweg. Deze busbaan is nodig voor de bevordering van de doorstroming van OV-lijnen. Het tracé komt overeen met het op termijn aan te leggen tracé voor Agglonetlijn 37.

De kosten van het project worden gefinancierd uit de EISS-regeling. Delft gaat uit van volledige dekking van de kosten uit deze regeling.

 

Het voorstel betreft het ontwerp van de busbaan op Delfts grondgebied. Onderdeel daarvan is het verplaatsen in zuidelijke richting van het fietspad op het Reinier de Graafpad en het derhalve reconstrueren van de kruising Reinier de Graafweg – Thomeelaan – Reiner de Graafpad.

 

In verband met de tijdsplanning vanwege de EISS-regeling wordt nu gevraagd een artikel 19-procedure te starten. Wanneer de financiering is vastgesteld zal worden gevraagd in te stemmen met het ontwerp. Naar verwachting is dat kort na het zomerreces.

                                                                                           eventueel vervolg op pag. 2

Voorstel:

 2.

U wordt voorgesteld:

·         In te stemmen met de aanleg van de busbaan in het verlengde van de Reinier de Graafweg;

·         Goedkeuring te verlenen aan de inpassing van de busbaan op de Delfts grondgebied;

·         Een artikel 19-procedure in gang te laten zetten om de aanleg van de busbaan mogelijk te maken.

 

OPMERKINGEN:

REDEN/VERKLARING:

 3.

Onderwerp

B

Deadline (o.a. wettelijke bepalingen)

ja, omdat  subsidievoorwaarde

Financiële consequenties

Ja,: overeenkomstig (meer)jarenbegroting, ja; vul vak 9 in.

Personele consequenties

Nee, zo ja, zie toelichting op pag. 3.

Publicitaire consequenties

( o.a. moet nota aan alle

 raadsleden worden gezonden)

ja, omdat  Raadsvoorstel

Voorstel van: E. vd Voort

d.d. 31-5-01

cluster. WSZ

toest. 2142

 4.

Naam portefeuillehouder(s):

1. R. Grashoff

2.

directeur: par.GH.

d.d.01-06-2001

naam    b/a G. Huizing

toest.

 5.

                                                   (niet in te vullen door de cluster)

6.

Paraaf Portefeuillehouder(s):

Paraaf secretaris:

 

1. par.RG.

d.d.  01-06-2001

par.FvD.

d.d.  01-06-2001.

2. par

d.d. 

 

Besluit b en w:

d.d.  5 juni 2001.

nr.  2 (9)

 7.

Conform.

 

 

Aantekeningen leden college/clusters/vakteams

 8.

 

 

financiële consequenties, afwijkend van de geldende begroting en meerjarenbegroting:

 9.

Er is wel/niet sprake van volledige, meerjarige compensatie.

Zo niet vul onderstaande tabel in:                                                               paraaf administrateur

 

begrotingsjaar:

19

19

19

19

19

 

 

Netto resultaat *

 

 

 

 

 

 

 

(gewone dienst)

 

 

 

 

* bedragen x ¦ 1.000;

 

 

 

 

 

 

 

N = Nadelig  V = Voordelig

            Ook investeringen uitdrukken in lasten/baten voor de gewone dienst.

           

Personele consequenties van het voorstel

10.

 

PLANNING BESLUITVORMING

13.

Medeparaaf cluster/vakteam

12.

Collegevergadering

dd. 5-06-01

1.

voor dd.

par.

dd.           *

Commissie(s) 1. DZH

dd. 20-06-01

2.

voor dd.

par.

dd.           *

             2.

dd.

3.

voor dd.

par.

dd.           *

Gemeenteraad

dd. 28-06-01

( * voor afwijkende adviezen zie pag. 2)

         Ruimte voor interne registratie

11.

                     niet in te vullen door het cluster

               clusters en vakteams

 

 

Bespreken gevraagd door:

14.

Cluster Vul hier het cluster in

 

1.

par.

dd.

Sector/vakteam.

Par

    d.d.

  kopie

bijl

 

 

 

DuZa

GH.

01-06-01

 

 

 

2.

par.

dd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

par.

dd.

 

 

 

 

 

                Besluit college (zie vak 7 aan voorzijde)

 

 

 

 

 

 

Advies commissie(s)

15.

 

 

 

 

 

 

1.

akk. dd.

par.

*

Direkteur

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

akk. dd.

par.

*

 

 

 

 

 

(* voor afwijkende adviezen pagina 2)

Projektnummer:

 

Raadsvergadering d.d.

par.

16.