BESLUITVORMINGS-FORMULIER *        01/024069    

Korte inhoud en motivering voorstel:

 1.

Gebruik pand Oostsingel 76

In het pand Oostsingel 76 is sinds medio 1990 de dagopvang gevestigd voor o.a. daklozen en verslaafden. Omwonenden stellen dat het huidige gebruik van het pand in strijd is met het geldende bestemmingsplan.

Ter plaatse geldt het bestemmingsplan “Herzieningsplan Bieslandse Bovenpolder”,  dat aangeeft dat hier alleen eengezinshuizen mogen worden gebouwd. De gronden zijn bestemd voor woondoeleinden. Dagopvang kan worden opgevat als vallend onder de bestemming maatschappelijke doeleinden. Voor de dagopvang op de begane grond is in maart 1990 toestemming tot verbouw verleend. Het gebruik van de eerste verdieping en (later ook) van de tweede verdieping als kantoorruimte ten behoeve van de dagopvang is feitelijk in strijd met het geldende bestemmingsplan.

Aangezien de opvang al elf jaar in het huidige pand is ondergebracht en er op dit moment geen alternatieven zijn tot verplaatsing van de dagopvang wordt voorgesteld een vrijstellingsprocedure ex artikel 19 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening te starten om het gebruik van de begane grond en van de eerste en tweede verdieping als kantoorruimte van de dagopvang te legaliseren.

 

Daartoe de brief van omwonenden te beantwoorden en het bestuur van de dagopvang (Stichting Dienstencentrum over de Brug) te vragen een onderbouwd verzoek tot het verlenen van vrijstelling voor het gebruik van het pand  als dagopvang in te dienen.

                                                                                           eventueel vervolg op pag. 2

Voorstel:

 2.

Akkoord te gaan met bijgaande nota waarin wordt voorgesteld:

§          De brief van omwonenden in deze zin te beantwoorden (mandaat sectorhoofd WIZ);

§          Het bestuur van de dagopvang (Stichting Dienstencentrum over de Brug) te vragen een onderbouwd verzoek tot het verlenen van vrijstelling voor het gebruik van het pand  als dagopvang in te dienen (mandaat sectorhoofd WIZ)

§          Een kopie van de verzonden brieven toe te zenden aan de raadscommissies Leefbaarheid en WZO

 

OPMERKINGEN:

REDEN/VERKLARING:

 3.

Onderwerp

A/B

Deadline (o.a. wettelijke bepalingen)

nee

Financiële consequenties

nee: overeenkomstig (meer)jarenbegroting, ja/nee; vul vak 9 in.

Personele consequenties

nee, zo ja, zie toelichting op pag. 3.

Publicitaire consequenties

( o.a. moet nota aan alle

 raadsleden worden gezonden)

ja, omdat tk aan raadscommissie WZO

Voorstel van: Verbaan

d.d.  10 september 2001

cluster. WIZ/B&P

toest. 2037

 4.

Naam portefeuillehouder(s):

1. Rensen

2. Grashof

directeur: par.JdJ.

d.d.12-09-2001

Naam J.C.M. de Jong        

toest.

 5.

                                                      (niet in te vullen door de cluster)

6.

Paraaf Portefeuillehouder(s):

Paraaf secretaris:

 

1. par. DR

d.d. 14-09-2001

par. FvD

d.d. 14-09-2001

2. par RG

d.d.  14-09-2001

 

Besluit b en w:

d.d.  18 september 2001.

nr.  2(7)

 7.

Conform

 

 

 

Aantekeningen leden college/clusters/vakteams

 8.

 

 

financiële consequenties, afwijkend van de geldende begroting en meerjarenbegroting:

 9.

Er iswel/niet sprake van volledige, meerjarige compensatie.

Zo niet vul onderstaande tabel in:                                                               paraaf administrateur

 

begrotingsjaar:

19

19

19

19

19

 

 

Netto resultaat *

 

 

 

 

 

 

 

(gewone dienst)

 

 

 

 

* bedragen x ¦ 1.000;

 

 

 

 

 

 

 

N = Nadelig  V = Voordelig

            Ook investeringen uitdrukken in lasten/baten voor de gewone dienst.

           

Personele consequenties van het voorstel

10.

 

PLANNING BESLUITVORMING

13.

Medeparaaf cluster/vakteam

12.

Collegevergadering

dd. 18-09-01

1.Wijk/Stad

Vkt r.o.

voor dd.13-09-01

par.X

dd.           *

Commissie(s) 1. Leefbaarheid ter kennisneming

dd  11-10-2001

2.B&P

voor dd.MR

par.

dd.           *

             2 WZO

ter kennisneming

dd. 04-10-2001

3.WIZ

voor dd.12/9/01

par.CK

dd.           *

Gemeenteraad

dd.

( * voor afwijkende adviezen zie pag. 2)

            Ruimte voor interne registratie

11.

                         niet in te vullen door het cluster

                  clusters en vakteams

 

 

Bespreken gevraagd door:

14.

Cluster Vul hier het cluster in

 

1.

par.

dd.

Sector/vakteam

Par

    d.d.

   kopie

bijl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

par.

dd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

par.

dd.

 

 

 

 

 

                    Besluit college (zie vak 7 aan voorzijde)

 

 

 

 

 

 

Advies commissie(s)

15.

 

 

 

 

 

 

1.

akk. dd.

par.

*

Direkteur

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

akk. dd.

par.

*

 

 

 

 

 

(* voor afwijkende adviezen pagina 2)

Projektnummer:

 

Raadsvergadering d.d.

par.

16.