BESLUITVORMINGS-FORMULIER *    02/011867        

Korte inhoud en motivering voorstel:

 1.

 Onderdeel van het schetsplan plus is de realisatie van een cultuurplein met daaraan gelegen de nieuwe centrale vestiging van de openbare bibliotheek.

Het pand tegenover het theater dat de werknaam Hoogovenspand heeft gekregen is vorig jaar aangekocht door de gemeente en zal ondermeer de nieuwe centrale bibliotheek, het kunstcentrum, een bewaakte fietsenstalling en een facilitaire ruimte voor het theater gaan huisvesten. Hiertoe zal het ingrijpende wijzigingen ondergaan. Als start voor de planontwikkeling is een startnota opgesteld waarin het project nader is beschreven en afgebakend. Start van de realisatie is gepland in 2004 (na verhuizing van de C-1000) en oplevering zal in 2005 plaatsvinden.

 

Voor de planontwikkeling is een voorbereidingskrediet nodig. Bijgevoegd is een voorstel voor een kredietaanvraag.

                                                                                           eventueel vervolg op pag. 2

Voorstel:

 2.

 

De raad middels bijgaand voorstel te verzoeken  een voorbereidingskrediet van E 600.000,- ter beschikking te stellen ten behoeve van de herontwikkeling van het Hoogovenspand (oa kosten projectmanagement, interne en externe adviezen  en voorbereidingsleegstand) en dit ten laste te brengen van het in het  gemeentelijk investeringsplan gereserveerde budget voor de bibliotheek (totaal:E 5,8 miljoen).

OPMERKINGEN:

REDEN/VERKLARING:

 3.

Onderwerp

 /B

Deadline (o.a. wettelijke bepalingen)

 nee, omdat

Financiële consequenties

nee: overeenkomstig (meer)jarenbegroting, ja/nee; vul vak 9 in.

Personele consequenties

nee, zo ja, zie toelichting op pag. 3.

Publicitaire consequenties

 nee, omdat

Referendum achteraf mogelijk:

 /nee, omdat

Voorstel van: H. Twisk

d.d.11-4-02

cluster. W&S

toest. 2507

 4.

Naam portefeuillehouder(s):

1. Rik Grashoff

2. Meine Oosten

directeur: par.b/a BR.

d.d.08-05-2002

naam    Fenny de Graaf

toest.

 5.

                                                   (niet in te vullen door de cluster)

6.

Paraaf Portefeuillehouder(s):

Paraaf secretaris:

 

1. par.RG.

d.d.  17-05-2002.

par.FdG.

d.d.  08-05-2002.

2. par. b/a RG.

d.d. 

 

Besluit b en w:

d.d.  21 mei 2002

nr.  5b.

 7.

Conform.

 

Aantekeningen leden college/clusters/vakteams

 8.

Vakteam Grond: budgettair Neutrale operatie voor de bibliotheek.

                        Echter huurafspraken (waaronder huurverhoging) worden wel regulier doorgezet.                      

 

financiële consequenties, afwijkend van de geldende begroting en meerjarenbegroting:

 9.

Er is wel/niet sprake van volledige, meerjarige compensatie.

Zo niet vul onderstaande tabel in:                                                               paraaf administrateur

 

begrotingsjaar:

20

20

20

20

20

 

 

 

Netto resultaat *

 

 

 

 

 

 

 

 

Netto resultaat in Euro**

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* bedragen x ¦ 1.000;
**
bedragen x € 1.000;

 

 

(gewone dienst)

 

 

 

 

N = Nadelig  V = Voordelig

            Ook investeringen uitdrukken in lasten/baten voor de gewone dienst.

           

Personele consequenties van het voorstel

10.

 

PLANNING BESLUITVORMING

13.

Medeparaaf cluster/vakteam

12.

Collegevergadering

dd.21-05-2002

1.SenC

voor dd.

par.JI.

dd.           *

Commissie(s) 1.Duurzaamheid

dd.18-06-2002

2.

voor dd.

par.

dd.           *

             2.

dd.

3.

voor dd.

par.

dd.           *

Gemeenteraad

dd.27 juni 2002.

( * voor afwijkende adviezen zie pag. 2)

         Ruimte voor interne registratie

11.

                     niet in te vullen door het cluster

               clusters en vakteams

 

 

Bespreken gevraagd door:

14.

Cluster Vul hier het cluster in

 

1.

par.

dd.

Sector/vakteam

Par

    d.d.

  kopie

bijl

 

 

 

W&P

GH

2/5/02

 

 

 

2.

par.

dd.

Grond

JW

7/5/02

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

par.

dd.

 

 

 

 

 

                Besluit college (zie vak 7 aan voorzijde)

 

 

 

 

 

 

Advies commissie(s)

15.

 

 

 

 

 

 

1.

akk. dd.

par.

*

Direkteur

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

akk. dd.

par.

*

 

 

 

 

 

(* voor afwijkende adviezen pagina 2)

Projektnummer:

 

Raadsvergadering d.d.

par.

16.