02/012372                                                 BESLUITVORMINGS-FORMULIER *            

Korte inhoud en motivering voorstel:

 

Onderwerp:  Benodigde personele en materiele middelen voor de uitvoering van de  parkeergerelateerde taken binnen het Cluster Publiekszaken

 1.

 

De vakteams van Publiekszaken die betrokken zijn bij de uitvoering van het nieuwe parkeerbeleid voor de binnenstad zijn in zeer grote problemen gekomen. Die zijn veroorzaakt door de losse eindjes van de kanteling van de gemeentelijke organisatie in 2000 en door het feit dat al meer dan een jaar de formatie zowel kwalitatief als kwantitatief niet op orde is. De organisatie als geheel, maar vooral TOR is op uiterst ongewenste wijze afhankelijk geworden van dure externen en uitzendkrachten. De combinatie van hoge druk en ontoereikende middelen heeft management en medewerkers overbelast, de werksfeer ernstig aangetast en ook voor problemen gezorgd bij het uitvoeren van niet parkeergerelateerde taken. Om alle parkeergerelateerde taken naar behoren te kunnen uitvoeren is een uitbreiding van de formatie nodig. Die moet voor het merendeel op 1-7-2002 op sterkte zijn om de contracten met de externen te kunnen beëindigen en de invoering van het gereguleerd parkeren in de Oostschil nog dit jaar te kunnen realiseren

Een deel van de nu benodigde formatie kan door binnen Publiekszaken geplande efficiencyslagen na twee jaar weer worden bezuinigd.

 

Ter ontlasting van de teamleider van de parkeercontroleurs is het daarnaast nodig om de aansturing van de stadstoezichthouders, een taak die tot voor enkele jaren werd vervuld door een aparte functionaris  uit diens pakket te halen en daarvoor weer een  coördinator stadstoezichthouders aan te stellen

 

Voor de invoering van het gereguleerd parkeren in de Noord- en Oostschil zijn incidentele uitgaven voor materiele middelen nodig evenals structurele uitgaven voor onderhoud.

 

                                                                                           eventueel vervolg op pag. 2

Voorstel:

 2.

Goedkeuring te verlenen aan een incidentele uitgave van € 750.000 ter dekking van de  tot 1-7-2002 noodzakelijk te maken kosten voor de inhuur van externen

Goedkeuring te verlenen aan een incidentele uitgave van € 313.108 voor de voor de invoering van het gereguleerd parkeren in Noord- en Oostschil benodigde materiele middelen 

Goedkeuring te verlenen aan de voorgestelde structurele uitbreiding van de parkeergerelateerde formatie bij Publiekszaken
per 1-7-2002 en 1-1-2003 onder de voorwaarde dat binnen twee jaar een efficiencyslag is bereikt die de begrote bezuiniging oplevert.

Goedkeuring te verlenen aan de gevraagde structurele uitbreiding van het budget voor het onderhoud van parkeerapparatuur

De incidentele en structurele kosten ten laste te brengen van de reserve parkeervoorzieningen

De raad in kennis te stellen van het effect daarvan op de reserve parkeervoorzieningen zoals die kunnen worden vastgesteld  met het huidige rekenmodel

Goedkeuring te verlenen aan het opnieuw aanstellen van een coördinator stadstoezichthouders per 1-7-2002, ten laste van de algemene middelen en die te betrekken bij de integrale afweging Zomernota 2003-2006

In te stemmen met  het gelijktijdig  in- en extern werven van de benodigde  formatie

In te stemmen met een wijziging van de begroting 2002 in overeenstemming met deze besluiten

 

OPMERKINGEN:

REDEN/VERKLARING:

 3.

Onderwerp

A/B

Deadline (o.a. wettelijke bepalingen)

Ja/nee, omdat

Financiële consequenties

Ja: overeenkomstig (meer)jarenbegroting, nee; vul vak 9 in.

Personele consequenties

Ja, zo ja, zie toelichting op pag. 3.

Publicitaire consequenties

Ja/nee, omdat

Referendum achteraf mogelijk:

Ja/nee, omdat

Voorstel van: C. Kruizinga

6 mei 2002

Cluster.PuZa

toest.

 4.

Naam portefeuillehouder(s):

1. R. Grashoff

2. C. Baljé

directeur: par. CK

d.d. 07-05-2002

Naam    C. Kruizinga

toest.

 5.

                                                   (niet in te vullen door de cluster)

6.

Paraaf Portefeuillehouder(s):

Paraaf secretaris:

 

1. par. RG

d.d.  26-04-2002

par.FvD

d.d.  26-04-2002

2. par. CB

d.d.  26-04-2002

 

Besluit b en w:

d.d.  02 mei 2002

nr.  4B

 7.

Voorstel wordt op onderdelen aangepast en opnieuw geagendeerd voor 14 mei 2002.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Besluit b en w:                                   d.d. 14 mei 2002                                               nr.  4b 

Het stuk zal op onderdelen worden aangepast (mandaat weth’s Grashoff en Baljé ).

Voor het overige conform.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

secr. 

Aantekeningen leden college/clusters/vakteams

 8.

De vraag waar de uitbreiding gehuisvest moet worden wordt in dit voorstel nog niet behandeld cq beantwoord (Phoenixstraat is vol).

 

Niek Roos.

 

 

financiële consequenties, afwijkend van de geldende begroting en meerjarenbegroting:

 9.

Er is niet sprake van volledige, meerjarige compensatie.

Zo niet vul onderstaande tabel in:                                                               paraaf administrateur

 

begrotingsjaar:

2002

2003

2004

2005

2006

 

 

Netto resultaat *

 

 

 

 

 

 

 

Netto resultaat in Euro**

59 N

118 N

118 N

118 N

118 N

 

 

 

 

 

 

 

* bedragen x ¦ 1.000;
**
bedragen x € 1.000;

 

 

(gewone dienst)

 

 

 

 

N = Nadelig  V = Voordelig

            Ook investeringen uitdrukken in lasten/baten voor de gewone dienst.

           

Personele consequenties van het voorstel

10.

 

Ten laste van de algemene middelen ( zie punt 9. financiële consequenties)

TOR per 1-7-2002

1 coördinator stadstoezichthouders (schaal 9)

 

Ten laste van de Reserve Parkeervoorzieningen

TOR, per 1-7-2002

0,8 fte applicatiebeheerder  (schaal 9 )                                                                

0,5 fte vakjurist (schaal 11 )                                                                                           

1 fte projectmedewerker parkeren voor de duur van twee jaar (schaal 9 )

4, 5 fte administratief medewerker, waarvan 1,5 fte voor de duur van 2 jaar (schaal 6 )

2 fte seniorcontroleur (schaal 7 )

1 fte onderhoudsmedewerker (schaal 6)

 

Publieksbalie, per 1-7-2002

3,2 fte medewerker publieksbalie met hoofdtaak parkeren, waarvan 0,5 fte voor de duur van 2 jaar ( schaal 6)

 

Belastingen, per 1-7-2002

0.5 fte medewerker bezwaarschriften  (schaal 8)

 

TOR, per 1-1-2003

2 fte parkeercontroleur (schaal 6)

 

PLANNING BESLUITVORMING

13.

Medeparaaf cluster/vakteam

12.

Collegevergadering

dd. 14-05-2002

1.SenC

voor dd.

par. MS

dd. 06/05/02          *

Commissie(s) 1.

dd. 18-06-2002

2.

voor dd.

par.

dd.           *

             2.

dd.

3.

voor dd.

par.

dd.           *

Gemeenteraad

dd.

( * voor afwijkende adviezen zie pag. 2)

         Ruimte voor interne registratie

11.

                     niet in te vullen door het cluster

               clusters en vakteams

 

 

Bespreken gevraagd door:

14.

Cluster Vul hier het cluster in

 

1.

par.

dd.

Sector/vakteam.

Par

    d.d.

  Kopie

bijl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

par.

dd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

par.

dd.

 

 

 

 

 

                Besluit college (zie vak 7 aan voorzijde)

 

 

 

 

 

 

Advies commissie(s)

15.

 

 

 

 

 

 

1.

akk. dd.

par.

*

Direkteur

CK

07/05/02

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

akk. dd.

par.

*

 

 

 

 

 

(* voor afwijkende adviezen pagina 2)

Projektnummer:

 

Raadsvergadering d.d.

par.

16.