MOTIVERING
VAN DE AMBTSHALVE WIJZIGINGEN
A. Belangrijke wijzigingen.
1. Ipse (Km-26-A-5).
Ten tijde van de
terinzagelegging in ontwerp is een bouwplan voor het Ipse- vestiging aan de
Paardenmarkt in procedure gebracht. Ipse stelt zich tot doel geestelijk
gehandicapten huisvesting en verzorging te bieden. Ten behoeve van de
verbetering van de financiële grondslagen van het plan zullen maximaal 20
woningen toegevoegd kunnen worden. Tussen Ipse en de Kantoorgracht wordt een
langzaamverkeersroute aangebracht.
Er zijn bezwaren ingediend die onder meer
betrekking hebben op de hoogteopbouw. Met het bouwplan was verder in het
ontwerp bestemmingsplan niet op de juiste wijze rekening gehouden. Voorts is
gebleken dat de Rijksdienst voor de Monumentenzorg zich niet kon verenigen met
het bouwplan. Bijstelling is noodzakelijk. Daarom is het beter de directe
vertaling van het huidige bouwplan niet langer in het bestemmingsplan over te
nemen maar een transformatielocatie (nr. 46) toe te voegen. Daarin worden
criteria vastgelegd waaraan bij de voortgezette planontwikkeling rekening
gehouden moet worden. Deze bieden voldoende ruimte om te komen tot een
gewijzigd ontwerp voor een bouwplan dat past in het beschermde stadsgezicht en
in de (woon)omgeving. De hoogtenopbouw zal een afgeleide zijn van het te
behouden Voorhuis. Het is de bedoeling dat daartegen u-vormige nieuwbouw wordt
gerealiseerd met – in hoofdzaak – twee tot vier bouwlagen in de gevelvlakken.
In een denkbeeldig kapprofiel kunnen ook ruimten worden ondergebracht.
2.
Zuidwal (Kz-10-A-7).
In de toekomst zal tramlijn 19 naar het TU-gebied worden doorgetrokken. Het
tracé loopt over de Zuidwal. Er is voldoende ruimte, maar de beschikbare
breedte zal opnieuw ingedeeld moeten worden waarbij een strook die in het ontwerp
bestemmingsplan de bestemming “verkeers-en verblijfsgebied openbaar(Vb(o))”
heeft gewijzigd wordt in “Wegverkeer (Vw)”
Bij de reconstructie zal deze grond nodig zijn om de rijbanen op een goede en
veilige manier vorm te geven.
3. Asvest –
Achterom.
Mede naar
aanleiding van zienswijzen is een ambtelijke studie verricht naar de
mogelijkheden die transformatielocatie 1 biedt. Het betreft het bouwblok dat
begrensd wordt door het Achterom en de Asvest/Zuidwal. Tevens maakt de
Hamtunnel deel uit van de locatie. Het is de bedoeling dat aan de oost- en de
zuidzijde van het bouwblok dat gedeeltelijk door Asvest en Achterom wordt
begrensd een ontwikkeling op gang komt die uiteindelijk in een volwaardige
pleinwand zal resulteren. De stedenbouwkundige kenmerken van dit pleingebied
rechtvaardigen incidenteel een vierlaagse bebouwing, met dien verstande dat een
goede afwisseling in bouwhoogten moet worden vastgelegd. Verder moet er voor
gewaakt worden dat de bruikbaarheid, waaronder bezonning en privacy van woningen
aan het Achterom niet achteruitgaat. Tevens is de visuele kwaliteit van groot
belang. Daarom zal in de in voorbereiding zijnde nota Beeldregie Binnenstad
aandacht aan de vormgevingsapecten worden geschonken.
3.
Dakterrassen.
In de binnenstad komen dakterrassen veel voor. Het is een goede voorziening in
een eigen buitenruimte voor bovenwoningen, met name in het kernwinkelgebied. In
het ontwerp bestemmingsplan was bepaald dat een dakterras mag worden
gerealiseerd met een afrastering waarvan de hoogte – gemeten tot de bovenzijde
van de aanbouw – 1.80 meter mag bedragen. Gebleken is dat daardoor het gevaar
bestaat dat de bruikbaarheid van erven en tuinen die op de begane grond
aanwezig zijn onevenredig benadeeld kan worden door vermindering van uitzicht en
zonlichttoetreding. Daarom is een verlaging tot 1 meter geboden, uitgezonderd
een lengte van 2 meter aansluitend aan en loodrecht op de achtergevel. Tevens
is in het gewijzigd vastgestelde bestemmingsplan bepaald dat dakterrassen
uitsluitend op aanbouwen die minimaal één bouwlaag minder hebben dan het
bijbehorende hoofdgebouw mogen worden gerealiseerd. Dit om te voorkomen dat op
platte daken van hoofdgebouwen of op aanbouwen die even hoog zijn als
hoofdgebouwen dakterrassen worden gemaakt.
4.
Skateboardbaan Paardenmarkt (Km- 3-A-1).
Recent is de bouw van een skateboardbaan aan het noordoostelijk deel van de
Paardenmarkt voltooid. Voorheen werd vooral op het Doelenplein en bij het
aldaar gevestigde Filmhuis overlast ondervonden van jongeren die deze vorm van
vrijetijdsbesteding beoefenen. Bij de nu gekozen locatie zijn weinig woningen
aanwezig. Enige overlast is niet altijd te voorkomen. Een voorziening in de
Delftse Hout is voor de jongere kinderen te ver weg. Tenslotte rekent de
gemeente het tot haar verantwoordelijkheid om ook voor deze groep van jongeren
passende speelvoorzieningen tot stand te brengen.
5. Pluympot (Km-10-A-2).
De
westzijde van deze straat is opgenomen onder de transformatielocaties. Het zijn
voor een deel achterkanten die een groeiproces naar voorkanten kunnen
doormaken. In het ontwerp bestemmingsplan was de bestemming “Erf” aan deze
bebouwing geven, hoewel het de bedoeling was een bestemming “Woondoeleinden” te
geven met directe bouwtitel. Aldaar kan – in hoofdzaak – tweelaagse bebouwing
worden opgericht, waarbij een goede afstemming met de oostkant van de Pluympot
van belang is. In dit kader kan vermeld worden dat de aanvankelijk opgenomen
bouwhoogte teruggebracht is naar aanleiding van zienswijzen.
6. TU-bibliotheek (Km-24-A-3).
In verband
met een binnengekomen bouwaanvraag die past in de afgesproken voorwaarden is
het niet langer nodig de TU-bibliotheek op te nemen onder de
transformatielocaties.
7.
Oostplantsoen, Roeivereniging DDS (Km-25-A-4).
Tussen weg
en water bevindt zich de bebouwing van de Roeivereniging DDS. In het
(voor)ontwerp bestemmingsplan was al rekening gehouden met plannen tot
verbouwing van deze accommodatie. Gebleken is dat een aanbouw, zuidelijk van
het bestaande gedeelte, op een juridisch betere wijze in het plan verwerkt
moest worden.
8.
Hoogheemraadschap (Km-27-A-6).
In het ontwerp bestemmingsplan was een transformatielocatie opgenomen om
nieuwbouw van een kantoor voor deze instelling mogelijk te maken. Het gaat om
ca. 800 m² kantoorvloeroppervlak in een gedeeltelijk verdiept te bouwen pand
(goothoogte maximaal 8 meter) op het binnenterrein. Er is aldaar op het
binnenterrein reeds bebouwing aanwezig van het Hoogheemraadschap. Er is in het
verleden een aantal keren overlegd met deze instelling. Een bouwplan dat paste
in het bestemmingsplan Komplan 1976 zou ten koste gaan van een zeer fraaie beuk
achter sociëteit Phoenix. Daarom is in 1998 afgesproken het geplande kantoor
een kwart slag te draaien. Daarmee wordt tevens een goede pleinwand gecreëerd.
Met een bewoner van een pand aan de Oude Delft die ten behoeve van dit bouwplan
tuingrond verkocht heeft is door het Hoogheemraadschap een overeenkomst
gesloten. Het desbetreffende huis zal te zijner tijd in zijn geheel worden
toegevoegd aan het kantorenbestand van het Hoogheemraadschap. De gemeente hecht eraan de wens van het
Hoogheemraadschap om in de binnenstad van Delft gehuisvest te blijven te
honoreren. er is de komende jaren sprake van een toenemende behoefte aan werkplekken
omdat de taken van het Hoogheemraadschap uitgebreid worden. Het is voor alle
partijen echter duidelijk is dat toevoeging van nog meer permanente bebouwing
op het binnenterrein voorkomen moet worden. In verband met een over te nemen
zienswijze is de transformatielocatie verkleind tot de destijds afgesproken
plek waar het kantoor het best gebouwd kan worden.
9.
Fietstrommels.
Er bestaat
behoefte aan een betere bergingsmogelijkheid van fietsen voor bewoners. Tot nu
worden rijwielen her en der in de open lucht neergezet. Er is vandalisme en diefstal
van de vaak dure rijwielen. Tevens zijn de her en der neergezette fietsen niet
fraai om te zien. Daarom wordt gedacht aan gesloten bergingen. In het gewijzigd
vast te stellen bestemmingsplan is daarvoor een vrijstellingsmogelijkheid
opgenomen. Op het openbaar gebied kunnen fietstrommels in principe worden
gebouwd. Voorwaarde is dat een en ander past in de cultuurhistorische
karakteristiek, dan wel daar niet mee in strijd komt. In de Nota Beeldregie
Binnenstad zal aan dit onderwerp aandacht worden gegeven en zullen criteria
worden opgenomen die bij een voorgenomen plaatsing in acht genomen moeten
worden. De verlening van een vrijstelling wordt niet overwogen als sprake is
van strijdigheid met redelijke eisen van welstand. Tevens is het mogelijk fietstrommels
in de bestemming “Groenvoorzieningen” te bouwen. Hiervoor gelden dezelfde
condities.
10. Nota
Beeldregie Binnenstad.
In het plan wordt op een aantal plaatsen verwezen naar de Nota Beeldregie
Binnenstad. Het betreft de wettelijk verplichte beleidsnota voor de
welstandsbeoordeling van o.m. bouwplannen binnen het beschermd stadsgezicht.
Deze nota is nog niet gereed op het moment van de vaststelling van het
bestemmingsplan. Tevens is nog niet zeker of die nota toegepast kan worden op
het tijdstip waarop het bestemmingsplan rechtskracht gekregen zal hebben.
Verwijzing naar beleidsdocumenten in conceptvorm heeft geen zin. In verband
hiermee is aan de begripsbepalingen van artikel 1 een definitie toegevoegd
welke als praktische consequentie heeft dat slechts getoetst kan worden aan een
Nota Beeldregie Binnenstad die door burgemeester en wethouders is vastgesteld.
Dat betekent dat de conceptnota onderwerp van informatie en inspraak is geweest
en dat deze tevens is behandeld in een raadscommissie. Het is tenslotte nog nie
zeker of het stuk de naam Nota Beeldregie Binnenstad zal krijgen. Daarom wordt
in de begripsbepaling toegevoegd: “of een daarmee gelijkt te stellen
beleidsnota inzake de visuele kwaliteit.”
11.
FunctieLimiteringsSysteem
In artikel 13 van de voorschriften is het FunctieLimiteringsSysteem opgenomen.
Een belangrijk onderdeel daarvan is de flexibiliteit. Zo zijn er bepalingen om
de telling van panden aan te passen en percentages te veranderen. Ten opzichte
van het in ontwerp ter inzage gelegde bestemmingsplan wordt nu tevens
voorgesteld de wijzigingsbevoegdheid om ten aanzien van individuele gedeelten
van straten, grachten e.d. het FLS voor één of meer functies buiten werking te
stellen aan de raad op te dragen. Het was voorheen een bevoegdheid voor
burgemeester en wethouders. Deze mogelijkheid is verstrekkend van aard en kan
daarom beter aan de raad worden voorbehouden. Dit betekent een wijzing van
artikel 13 lid 7.
12. Regeling
prostitutie.
Delft heeft
na het vervallen van de strafbaarstelling van de prostitutie een zgn
paraplubestemmingsplan voor de gehele stad opgesteld. Eerst zijn echter
algemene beleidsuitgangspunten geformuleerd. Op basis daarvan is in het
bestemmingsplan een meer gedetailleerde regeling van dit onderwerp opgenomen.
Ten opzichte van het ontwerp bestemmingsplan is nu bepaald dat seksinrichtingen
niet gevestigd mogen worden in panden met een woonbestemming. De bestemming mag
uitsluitend zijn”Gemengde doeleinden’. Verder is het FLS van toepassing
verklaard. Een en ander betekent niet dat in de gehele binnenstad geen
prostitutiebedrijven gevestigd kunnen worden. Er zijn nog wel enige FLS-stroken
met een mogelijkheid voor bedrijfsvestiging. Het stratenregister is aangepast
door opnemen van de Paardenmarkt bij de “gesloten verklaarde gebieden”.
13.
dubbeltelbepaling.
Ter
voorkoming dat een bouwmogelijkheid (bijvoorbeeld voor erfbebouwing) twee keer
wordt benut via een (schijn)overdracht van grond is een dubbeltelbepaling
nuttig. Deze wordt standaard in veel bestemmingsplannen opgenomen. Het is beter
om een dergelijke bepaling ook in de onderhavige voorschriften op te nemen door
toevoeging aan artikel 2 (Wijze van meten).
14. Zelfstandige
opgangen naar bovenwoningen boven winkels.
Woonruimten
boven winkels worden in het algemeen ook als woning gebruikt. De gemeente heeft
dit jarenlang als vast beleid. Zelfstandige opgangen naar die bovenwoningen
mogen dan ook niet bij de winkelruimte worden getrokken. In het ontwerp
bestemmingsplan stond in artikel 3 dat “bestaande opgangen naar bovenwoningen
“zoveel mogelijk moeten worden gehandhaafd”. Dit zou de deur openzetten naar
het laten vervallen. In het vast te stillen bestemmingsplan zijn daarom de
woorden “zoveel mogelijk” weggelaten.
15. Rekenregel
aanpassen.
Het
algemene beleid bij achterwaartse uitbreiding van hoofdgebouwen is te voorkomen
dat binnenterreinen verder dichtgebouwd worden. In een aantal gevallen is
dieper bouwen dan het bestaande overigens mogelijk: bijvoorbeeld bij een
oorspronkelijk ondiep hoofdgebouw of bij toepassing van het compensatiebeginsel
(erfbebouwing slopen en in ruil daarvoor het hoofdgebouw verlengen). Het plan
bevat een rekenmethode om de extra bouwdiepte te bepalen teneinde te voorkomen
dat bij achterwaartse uitbreiding achterburen last gaan ondervinden als gevolg
van verlies van privacy e.d. In het bestemmingsplan, zoals in ontwerp ter
inzage gelegd, werd gemeten van achtergevel tot achtergevel (de meest
voorkomende situatie). In het vast te stellen plan kan ook gemeten worden van
achtergevel tot voorgevel als geen sprake is van een traditioneel bouwblok.
16.
vrijstellingsmogelijkheid voor hoge tuinmuren vervallen.
In het
ontwerp bestemmingspan was een vrijstelling opgenomen om erfafscheidingen
(tuinmuren) tot maximaal 4 meter hoogte te bouwen. In de binnenstad komen hoge
tuinmuren op veel plaatsen voor. De standaardhoogte van een tuinmuur of andere
vorm van erfafscheiding is in het plan op 2 meter bepaald. De vrijstelling om
nieuwe tuinmuren tot 4 meter hoogte te kunnen bouwen is vervallen in verband met
verwachte problemen ten aanzien van de bezonning en de lichttoetreding in de
aangrenzende tuin of bebouwing. Bestaande hoge tuinmuren mogen overigens
herbouwd worden.
1. Wijzigingskaart
Plankaart noord:
Kn-2-A-0: Noordeinde 12; hoofdbebouwing uitbreiden en
monumentale boom in tuin toevoegen i.v.m. uitkomsten nader onderzoek;
2. Wijzigingskaart
Plankaart midden:
Km-3-A-1: aanduidingen S (speelplaats) op twee plekken
toevoegen als gevolg van bestaande situatie (zie tevens A4);
3. Wijzigingskaart
Plankaart zuid:
Kz-12-A-8: bestemming Vb(o) wijzigen in Vb (p) in verband
met grondverkoop;
Kz-11-A-9: bestemming “Erf” wijzigen in Vb(o) in verband met openbare
voetgangsverbinding;
Kz-13-A-10: nummering transformatielocatie aanpassen i.v.m. vergissing.
Þ
De met
een x gemerkte panden in de FLS-lijsten uit het in ontwerp ter inzage gelegde
bestemmingsplan zijn na een hernieuwde inventarisatie van een passende functie voorzien,
aansluitend op het bestaande en krachtens het plan toelaatbare gebruik.
Þ
De
afkortingen van de letters in de FLS-lijsten zijn verklaard: B – bedrijf; DH –
detailhandel; K – kantoor; H – horeca; LS – leegstaand; W – woning; M –
maatschappelijk doeleinden; Tevens is een verklaring opgenomen van de cijfers 0
en 1 in de kolom “Bouwlaag”: 0 – begane grond; 1 – eerste verdieping.
Toevoegen: NK – niet kantoorfunctie (geldt de verdiepingen van de panden langs
de Oude Delft, Westvest, Phoenixstraat en Noordeinde).
Þ
Op de
plankaart wordt nr 49 ook opgenomen in de strook. De strook loopt vanaf
Beestenmarkt 33 t/m 47. Beestenmarkt 49 moet van deze strook verwijderd worden.
Þ
Op de
plankaart is Beestenmarkt 31 niet opgenomen in BM-1. Deze mag nog worden
toegevoegd aan BM-1 op de plankaart.
Þ
De
strook is op de plankaart 1 pand te ver doorgetrokken. Beestenmarkt 56 is het
laatste pand dat bij de strook hoort.
Þ
Congregatiehof
1 t/m 9 toegevoegd. Deze panden liggen
aan de Brabantse Turfmarkt maar hebben de ingang aan het Congregatiehof. Deze
panden waren al opgenomen in de FLS-strook. Verder is Brabantse Turfmarkt 62
opgenomen. Het adres was al opgenomen in ML-2. De plankaart behoeft geen
correctie.
Þ
BT-4 aantal panden gesteld op 18 (was 14).
Adresreeks aangepast met Markt 13-17. FLS lijst BT-4 uitbreid met 4 panden BT
13-17 4x Woonfunctie. De strook moet op de plankaart verlengd worden met de
vier panden Brabantse Turfmarkt 13 t/m 17.
Þ
Op de
plankaart mag de adresaanduiding Burgwal 101 verdwijnen, omdat het foutief en
verwarrend is.
Þ
Plankaart
aanpassen: de strook begint op Burgwal 2.
Þ
Adresreeks
verkleinen: Wijnhaven 22 vervalt. Deze wijziging heeft geen verdere
consequenties.
Þ
Plankaart:
strooknaam voor de Camaretten moet worden gewijzigd in CA-1.
Þ
Plankaart:
De strookaanduiding op de plankaart aan de (Noord- of) evenzijde van de straat
mag worden doorgetrokken. Verder mag het lijnstuk ononderbroken worden
getrokken t.p.v. Choorstraat 2. Het lijnstuk aan de zuidzijde tpv Choorstraat 1
mag worden doorgetrokken tot aan de straat Hippolytusbuurt.
Þ
DP-1 strookte niet met de inhoud van de FLS-lijst. Deze
worden aan elkaar gelijkgemaakt.
Þ
Plankaart:
Doortrekken van 2 lijnstukken. De eerste betreft voor Pluympot 22 (oostzijde).
De tweede betreft het lijnstuk aan de zuidzijde, deze loopt door tot aan de
Verwersdijk.
Þ
Strookdefinitie
aantal panden gesteld op 8 (was 7). De strook is uitbreid met 1 pand SPAZIO
meubels, DH, het is aan de voorzijde gelegen van het gebouw waarin ook het
Filmhuis is gesitueerd.
Þ
Hotel
de Plataan is gewijzigd van 2 functies H, naar 1 functie H, met pandadres
Doelenplein 10 / 11. FLS-lijst is hierop tevens aangepast.
Þ
Op de
plankaart de aanduiding doortrekken t/m nr 43 (bovenwoning van strookeinde nr
41).
Þ
Op de
plankaart de strookaanduiding doortrekken tot aan Gasthuislaan 70 (het pand op
de hoek).
Þ
De
aanduiding op de plankaart moet gewijzigd worden: De strook eindigt met het
hoekpand nr 47 en gaat niet de hoek om.
Þ
Functiewijziging:
Hippolytusbuurt 39, met huidige functie X, krijgt nu de functie DH..
Þ
De
hele strook is opnieuw geïnventariseerd en behoeft aanpassing op de plankaart.
Hieronder de panden met functie:
STROOK |
PAND |
BESTAANDE
FUNCTIE |
ADRES |
VERKLARING |
HK-1 |
1 |
W |
HEILIGE GEESTKERKHOF 01 |
WONING |
HK-1 |
2 |
DH |
HEILIGE GEESTKERKHOF 02 |
KAARTENHUIS / KINDERKLEDING 2E HANDS |
HK-1 |
3 |
H |
HEILIGE GEESTKERKHOF 03 |
PROEFLOKAAL VIEUX JEAN VOORZIJDE |
HK-1 |
4 |
H |
HEILIGE GEESTKERKHOF 04 / 05 |
CAFE OUDE JAN |
HK-1 |
5 |
H |
HEILIGE GEESTKERKHOF 06 / 07 |
PROEFLOKAAL MAGAZIJNINGANG |
HK-1 |
6 |
W |
HEILIGE GEESTKERKHOF 08 |
GARAGE TBV WONING HGSTKHF 13 |
HK-1 |
7 |
W |
HEILIGE GEESTKERKHOF 09 TM 12 |
WOONCOMPLEX |
HK-1 |
8 |
H |
HEILIGE GEESTKERKHOF 16 / 17 |
GRIEKS RESTAURANT |
Þ
Plankaart:
hoekpand Jacob Gerritstraat-Burgwal aanpassen en FLS-Lijst. JG-1 begint op
Jacob Gerritstraat 4, dus naast het hoekpand.
Þ
Plankaart:
Het hoekpand JGerritstraat-Oude Langendijk behoort volledig tot strook JG-1 en
niet bij OL-2.
Þ
De
plankaartaanduiding moet worden aangepast voor Breestraat 1. Hiervan is alleen
het voorste pand(gedeelte) meegenomen in het FLS.
Þ
Aantal
panden gesteld op 9 (was 8), adresreeks aangepast met Koornmarkt 16. FLS lijst
KM-1 uitgebreid met 1 pand Koornmarkt 16 met Horecafunctie (hotel). Plankaart
wordt aangepast.
Þ
FLS
lijst KM-1 functiewijziging Koornmarkt 18 van Woon- naar Horecafunctie (hotel)
Þ
FLS
lijst KM-2 functiewijziging Koornmarkt 17/17a van Woon- naar Bedrijfsfunctie.
Þ
Van de
Leeuw Optiek heeft drie panden in plaats van 2. In totaal heeft KM-5 dan 7
panden, tegen 8 panden voorheen. De FLS lijst is hierop ook aangepast.
Þ
Kromstraat
9 t/m 15. Dit betreffen geen 4 panden maar 2 panden, beide met leegstand.
Þ
Verder
is de FLS-lijst uitgebreid met het adres Kromstraat 41. Het pandentotaal komt
op 27, was 29.
Þ
Functiewijziging:
Kromstraat 27 krijgt nu de functie Wonen.
Þ
Functiewijziging
Kromstraat 41: Onbekende functie krijgt functie Wonen.
Þ
Functiewijziging
Lange Geer 50 van Woon- naar Bedrijfsfunctie (formeel)
Þ
Lange
Geer 16 (2 panden) behoeft een functiewijziging.
Þ
Strook
MA-1: Markt 58, welke nu niet is opgenomen, wordt gebruikt en voor het café op
de begane grond en voor de bovenwoning. Opnemen in de FLS-lijst.
Þ
Markt
22 komt te vervallen, het betreft een bovenwoning. Strook MA-3 verliest
zodoende 1 pand, dat in de FLS-strook is verwerkt. In totaal heeft MA-3 nu 9
panden. Plankaart behoeft geen verandering.
Þ
Aantal
panden gecorrigeerd naar 25 (was 23) en de FLS lijst ML-3 uitgebreid met 2
panden. Zie nieuwe FLS lijst. Plankaart in orde.
ML-3 |
1 |
DH |
0 |
MOLSLAAN 134 |
ML-3 |
2 |
W |
0 |
MOLSLAAN 136 T/M 160 |
ML-3 |
3 |
W |
0 |
MOLSLAAN 136 T/M 160 |
ML-3 |
4 |
W |
0 |
MOLSLAAN 136 T/M 160 |
ML-3 |
5 |
W |
0 |
MOLSLAAN 162 |
Þ
Aantal
panden gecorrigeerd naar 23 (was 9). FLS lijst ML-4 uitgebreid met 14 panden.
Zie nieuwe FLS lijst. Plankaart is in orde. Panden waren aanvankelijk niet
meegenomen
ML-4 |
8 |
K |
0 |
MOLSLAAN 121 |
ML-4 |
9 |
K |
0 |
MOLSLAAN 123 |
ML-4 |
10 |
K |
0 |
MOLSLAAN 125 |
ML-4 |
11 |
W |
0 |
MOLSLAAN 127 |
ML-4 |
12 |
W |
0 |
MOLSLAAN 129 |
ML-4 |
13 |
K |
0 |
MOLSLAAN 131 |
ML-4 |
14 |
K |
0 |
MOLSLAAN 133A |
ML-4 |
15 |
K |
0 |
MOLSLAAN 135 |
ML-4 |
16 |
M |
0 |
MOLSLAAN 139 |
ML-4 |
17 |
W |
0 |
MOLSLAAN 141 |
ML-4 |
18 |
W |
0 |
MOLSLAAN 143 |
ML-4 |
19 |
W |
0 |
MOLSLAAN 145 |
ML-4 |
20 |
W |
0 |
MOLSLAAN 177 |
ML-4 |
21 |
W |
0 |
MOLSLAAN 179 |
ML-4 |
22 |
W |
0 |
MOLSLAAN 181A |
ML-4 |
23 |
W |
0 |
MOLSLAAN 183 |
Þ
Molenstraat
11a is een Bedrijfsfunctie.
Þ
Functiewijziging
Molstraat 2 toegevoegd, wordt Wonen.
Þ
Molstraat
4 t/m 44 is een wooncomplex en was geteld als 5 panden, dit wordt nu 3 panden
Þ
Molstraat
35 gewijzigd van Detailhandel, naar Bedrijfsfunctie, omdat het een opslag
betreft.
Þ
Molstraat
37, met functie onbekend is afgevoerd.
Þ
Molstraat
39 met functie onbekend is afgevoerd.
Þ
Plankaart
aanpassen: Noordeinde 2 en Noordeinde 4 worden toegevoegd. De FLS gegevens
blijven ongewijzigd.
Þ
Functie/adreswijziging:
het pand Noordeinde 65a met onbekende functie wordt gewijzigd in Noordeinde 65
met Woonfunctie.
Þ
Definitie
en FLS aangepast. Vrouwenregt 1 verwijderd. Dit pand was foutief als
afzonderlijk pand opgenomen. Het hoekpand behoort tot VR-1.
Þ
Nieuwelangendijk
11 is gewijzigd in Detailhandel en had een onbekende functie.
Þ
Oranje
Plantage 3 heeft functie W, deze was onbekend.
Þ
Plankaart
aanpassen: Oranje Plantage 1 t/m 5 behoren tot NL-2.
Þ
Plankaart
aanpassen: Lijnstuk ononderbroken de hoek om laten gaan bij Oude Delft 1.
Noordelijkste lijnstuk niet de hoek om laten gaan, maar laten eindigen op het
hoekpand.
Þ
Nieuwstraat
3 is gewijzigd in functie DH. Voorheen had het een onbekende functie.
Þ
Definitie:
Barbarasteeg 4 vervalt: dit adres wordt niet gebruikt binnen de strook.
Þ
Functiewijziging
Oude Delft 73 van Leegstand naar Kantoorfunctie.
Þ
Plankaart:
De aanduiding is ter plaatse van Virgiel, Oude Delft 55/57 was niet duidelijk.
Binnen het FLS gaat het hier om 2 eenheden (“panden”) met Horecafunctie
(sociëteit).
Þ
Functiewijziging
Oude Delft 73 1e etage van NK naar Kantoorfunctie.
Þ
Functiewijziging
Oude Delft 4 van Kantoor- naar Woonfunctie.
Þ
Functiewijziging
Oude Delft 6 van Leegstand naar Woonfunctie
Þ
Pand
met functie toevoegen Oude Delft 8/10: Er is een bouwvergunning verleend voor
Oude Delft 8-10, om aldaar een woning te bouwen.
Þ
Plankaart:
De aanduidingslijn iets verder naar het noorden doortrekken.
Þ
Plankaart:
Het hoekpand Oude Delft-Oude Kerkstraat behoort ook tot OD-8.
Þ
Oosteinde
173 afgevoerd van het FLS, het betreft een onderdoorgang naar het
achterterrein.
Þ
Plankaart:
de strook bestaat nu uit twee lijnstukken, welke tot 1 lijnstuk gemaakt worden.
Het huisnummer 12 dat op de plankaart staat wordt verwijderd, want dat staat
volgens de officiële huisnummerkaart niet bij het juiste pand.
Þ
De
functie van het hoekpand aan de Oude Langendijk 01 / Koornmarkt 86 is
ambtshalve gewijzigd in functie DH, had een onbekende functie.
Þ
Plankaart:
De strook moet op het Horecapand beginnen: Oude Langendijk 19.
Þ
Plankaart:
OS-1 moet verder naar het noorden worden doorgetrokken zoals gedefinieerd:
"OOSTERSTRAAT 27 t/m 69 (oneven), VLAMINGSTRAAT 100"
Þ
Oosterstraat
55 t/m 61 komen ambtshalve te vervallen, omdat deze bebouwing op een
binnenterrein staat.
Þ
Plankaart:
de lijnstukken iets meer doortrekken, bv over Phoenixstraat 10-15 heen.
Þ
Plankaart:Phoenixstraat
66 wordt opgenomen in het FLS met functie H. Het gaat om 2 functie-eenheden (=
2 panden binnen FLS).
Þ
Plankaart:Phoenixstraat
66 wordt opgenomen in het FLS met functie NK. Het gaat om 2 functie-eenheden (=
2 panden binnen FLS).
Þ
Aantal
panden gesteld op 25 (was 26). FLS lijst PP-1: verminderd met 1 pand (kapsalon
valt buiten FLS, zit op 1e etage). Op de plankaart hoeft niets te worden
gewijzigd.
Þ
Begint
nu op Peperstraat 1 (is FLS adres). Plankaart blijft opgewijzigd.
Þ
Onbekende
functie van 1 van de twee panden aan de Peperstraat 7 gewijzigd in DV. Deze
behoorde tot het voormalige reisbureau.
Þ
Plankaart:
Lijnstuk moet in het noorden iets worden doorgetrokken, zodat Kruisstraat 4
erbinnen valt.
Þ
VERWERSDIJK
1 t/m 103 (oneven), CELLEBROERSSTRAAT 47 t/m 61 (oneven), CELLEBROERSSTRAAT 1
t/m 21 (oneven). Dat betekent 8 extra panden. De FLS lijst is hierop aangepast.
Aan strook VD-1 is 1x een DH- en 7x een W-functie toegevoegd. 1 pand van de 2
detailhandelfuncties wordt als magazijn benut en als Woonfunctie aangemerkt..
Þ
Verwersdijk
73 en Verwersdijk 73a krijgen ipv de functie X, nu de functie M: i.v.m. een
kinderopvang.
Þ
De
functie van het pand met adres Verwersdijk 87a wordt Wonen, had voorheen een
onbekende functie
Þ
Definitie
gewijzigd van VOORSTRAAT 1 t/m 105 (oneven) naar VOORSTRAAT 1 t/m 105a
(oneven).
Þ
Functiewijziging:
Voorstraat 16 had een onbekende functie, deze is DV geworden.
Þ
Plankaart
wijzigen: lijnstuk bij Westvest 5a doortrekken tot einde pand.
Þ
Pandvolgorde
omgedraaid, in dezelfde richting als de huisnummers oplopen. Heeft verder geen
consequenties.
Þ
Definitie
was WATERINGSEVEST 23 t/m 36 (doorlopend) en wordt nu WATERINGSEVEST 23 t/m 34
(doorlopend). Hoekpand Wateringsevest 35 / 36 valt al onder NE-2. De FLS lijst
is bijgewerkt: Hoekpand Wateringsevest 35 / 36 vervalt. Het aantal panden
bedraagt nu 9.