De
overdracht van de openbare verlichting van het energiebedrijf naar de gemeente
heeft consequenties voor het beheer en onderhoud. In 2004 is bij de
gemeentelijke organisatie een functie technisch beheerder openbare verlichting
gerealiseerd. Doel van deze functie behalen van marktvoordeel bij het uitzetten
van onderhoudsopdrachten en het kwaliteitsniveau van de openbare verlichting op
een hoger niveau te brengen en te houden.
Om
het onderhoud van het gehele openbaar verlichtingssysteem te kunnen beheersen
is een specifiek onderhoudssysteem van cruciaal belang. Het beheerssysteem
zorgt voor het noodzakelijke inzicht op detailniveau van onder andere:
-
toegepaste
materialen
-
inzicht
in voorzieningen per wegvak
-
voorziening
per locatie
-
budgettering
en besteksopbouw
-
grafische
koppelingen
-
storingslogboeken
-
etc
Het
afgelopen jaar is veel tijd en energie gestoken in de selectie van een
dergelijk systeem en de keus is gevallen op GOVIS II van de Hoogveld Groep.
In het Bestaand Investeringsplan van de Programmabegroting 2005-2008 is een bedrag van € 70.000 exclusief BTW beschikbaar
gesteld voor de aanschaf van een beheerssysteem openbare verlichting.
Voorgesteld wordt om dit bedrag te besteden aan bovengenoemd systeem.
Tevens
wordt voorgesteld de begrotingswijziging te verwerken middels de 4e
ATW (33e begrotingswijziging).