In antwoord op uw
subsidieaanvraag waarin u een financiële bijdrage vraagt ter ondersteuning van
de oprichting van uw Ondernemersverenging Binnenstad Delft delen wij u mee
hierover een besluit te hebben genomen.
Besluit
Wij hebben besloten u op grond van de
Subsidieverordening maatschappelijke activiteiten, in het kader van uw aanvraag
voor de oprichting een stimuleringssubsidie te verlenen van maximaal
€ 20.000,=, doch nooit meer dan het werkelijke nadelige saldo.
Tevens is besloten de resterende bedragen van €
20.000,- over 2008, resp. € 20.000,- in 2009
zoals gemeld in uw aanvraag in principe reeds te honoreren, mits u aan een aantal aanvullende
voorwaarden voldoet. Deze
voorwaarden staan hieronder vermeld.
U ontvangt zo spoedig mogelijk een voorschot van
€ 20.000,= op uw rekeningnummer. dat bij ons
niet bekend is. Wij verzoeken u uw rekeningnummer aan ons te melden.U
kunt hierover op ambtelijk niveau contact opnemen met het vakteam CKE.
U dient te voldoen aan de verplichtingen op grond
van de Subsidieverordening Maatschappelijke Activiteiten. Wij verzoeken u ons
uiterlijk op 1 april 2007 een verzoek om vaststelling (inhoudelijke
verantwoording en financiële afrekening met kopieën van betaalbewijzen en
voorzien van verklaring van een externe accountant) in te dienen bij het
College van burgemeester en wethouders, vakteam Cultuur, Kennis en Economie,
Postbus 340, 2600 AH Delft. Aan de hand van deze verantwoording en afrekening
zal de definitieve subsidie worden bepaald.
Bij niet tijdige of onvolledige inzending van de
genoemde stukken kan de aanspraak op subsidie verloren gaan.
Bovendien verzoeken wij u een origineel
exemplaar van de statuten van de vereniging, aan ons te sturen. Tevens dient u
ons op de hoogte houden van de bestuurssamenstelling van uw vereniging door
middel van kopieën van
de uittreksels van het
verenigingsregister bij de Kamer van Koophandel. Bij mutaties in uw bestuur
stuurt u ons een nieuw uittreksel.
Wij hebben kennis genomen van uw
activiteitenplan tot en met 2009. Aan deze subsidieverlening voor de oprichting
van uw vereniging kunt u geen onvoorwaardelijke rechten ontlenen voor
subsidiëring van de activiteiten in deze jaren. Let wel: U kunt u behoeft hiervoor geen nieuwe subsidieaanvragen in te dienen. Zoals in diverse gesprekken
met wethouder Vuijk
echter is
afgesproken dient u voor daadwerkelijke subsidiëring te zijner tijd wel aan een aantal voorwaarden voldaan te hebben.
De
gemeente vindt de oprichting van de OBD een prachtig initiatief. Het welslagen
ervan hangt echter af van een actieve deelname van vele winkeliers en
ondernemers in de toeristische sector. De gemeente vindt het belangrijk
als er een goed functionerende en representatieve ondernemersvereniging in de
binnenstad ontstaat, die minimaal voor een optimale communicatie zorgt
draagt en waar mogelijk ook een serie eigen initiatieven ontplooit. Het kan echter niet zo zijn dat er pas na een periode van drie
jaar geconcludeerd wordt dat er van de oorspronkelijke doelstellingen (te)
weinig is terecht gekomen.
Vandaar de onderstaande, aanvullende voorwaarden.
-
in maart 2008 dient de OBD uit minimaal 150 betalende leden te bestaan;
-
in maart 2009 dient de OBD uit minimaal
200 betalende leden te bestaan;
-
de OBD dient minimaal 3 algemene ledenvergaderingen
per jaar te houden, waarvan de notulen zijn rondgestuurd;
-
de leden dienen dermate over de binnenstad te zijn
verspreid dat er aantoonbaar sprake is van een representatieve
vertegenwoordiging van ondernemers over alle delen van de binnenstad; uitgangspunt is de daarbij
door u gehanteerde 12 “regionale verbanden”;
-
er dient sprake te zijn van een goede communicatie met de leden, o.a. via minimaal 2 nieuwsbrieven per jaar en
diverse specifieke publicitaire acties;
-
er dient een goede samenwerking te zijn met de SCMD, de NVBO en
MKB-Nederland.
-
te.nslotte vindt in het najaar van 2007 een evaluatiegesprek plaats, waarin ook de
overige activiteiten onder de loep worden genomen, die in uw subsidieaanvraag
staan vermeld.
Een voortgangsrapportage in deze van de behandelend ambtenaar
zal de basis vormen voor subsidiering voor de jaren 2008, resp. 2009.
Wanneer u het niet eens bent met het besluit, kunt
u binnen zes weken na verzending van dit besluit een bezwaarschrift indienen
(op grond van de Algemene wet bestuursrecht). U stuurt dit aan: burgemeester en
wethouders van Delft, Postbus 78, 2600 ME Delft, onder vermelding van “bezwaarschrift”.
Hoogachtend,
het college van burgemeester en wethouders van
Delft,
, burgemeester
, secretaris