Geachte heer/mevrouw,

 

 

In antwoord op uw subsidieaanvraag waarin u een financiële bijdrage vraagt ter ondersteuning van de oprichting van uw Ondernemersverenging Binnenstad Delft delen wij u mee hierover een besluit te hebben genomen.

 

Besluit

Wij hebben besloten u op grond van de Subsidieverordening maatschappelijke activiteiten, in het kader van uw aanvraag voor de oprichting een stimuleringssubsidie te verlenen van maximaal € 20.000,=, doch nooit meer dan het werkelijke nadelige saldo.

Tevens is besloten de resterende bedragen van € 20.000,- over 2008, resp. € 20.000,- in 2009 zoals gemeld in uw aanvraag in principe reeds te honoreren,  mits u aan een aantal aanvullende  voorwaarden voldoet. Deze voorwaarden staan hieronder vermeld.

U ontvangt zo spoedig mogelijk een voorschot van € 20.000,= op uw rekeningnummer.  dat bij ons niet bekend is. Wij verzoeken u uw rekeningnummer aan ons te melden.U kunt hierover op ambtelijk niveau contact opnemen met het vakteam CKE.

 

Nadere voorwaarden

U dient te voldoen aan de verplichtingen op grond van de Subsidieverordening Maatschappelijke Activiteiten. Wij verzoeken u ons uiterlijk op 1 april 2007 een verzoek om vaststelling (inhoudelijke verantwoording en financiële afrekening met kopieën van betaalbewijzen en voorzien van verklaring van een externe accountant) in te dienen bij het College van burgemeester en wethouders, vakteam Cultuur, Kennis en Economie, Postbus 340, 2600 AH Delft. Aan de hand van deze verantwoording en afrekening zal de definitieve subsidie worden bepaald.

 

Bij niet tijdige of onvolledige inzending van de genoemde stukken kan de aanspraak op subsidie verloren gaan.

 

 

Bovendien verzoeken wij u een origineel exemplaar van de statuten van de vereniging, aan ons te sturen. Tevens dient u ons op de hoogte houden van de bestuurssamenstelling van uw vereniging door middel van kopieën van

de uittreksels van het verenigingsregister bij de Kamer van Koophandel. Bij mutaties in uw bestuur stuurt u ons een nieuw uittreksel.

 

Wij hebben kennis genomen van uw activiteitenplan tot en met 2009. Aan deze subsidieverlening voor de oprichting van uw vereniging kunt u geen onvoorwaardelijke rechten ontlenen voor subsidiëring van de activiteiten in deze jaren. Let wel: U kunt u behoeft  hiervoor geen nieuwe subsidieaanvragen in te dienen. Zoals in diverse gesprekken met wethouder Vuijk echter is afgesproken dient u voor daadwerkelijke subsidiëring te zijner tijd  wel aan een aantal  voorwaarden voldaan te hebben.

De gemeente vindt de oprichting van de OBD een prachtig initiatief. Het welslagen ervan hangt echter af van een actieve deelname van vele winkeliers en ondernemers in de toeristische sector.  De gemeente vindt het belangrijk als er een goed functionerende en representatieve ondernemersvereniging in de binnenstad ontstaat, die minimaal voor een optimale communicatie zorgt draagt en waar mogelijk ook een serie eigen initiatieven ontplooit. Het kan echter niet zo zijn dat er pas na een periode van drie jaar geconcludeerd wordt dat er van de oorspronkelijke doelstellingen (te) weinig is terecht gekomen.

Vandaar de onderstaande, aanvullende voorwaarden.

-    in maart 2008 dient de OBD uit minimaal 150 betalende leden te bestaan;

-    in maart  2009 dient de OBD uit minimaal 200 betalende leden te bestaan;

-    de OBD dient minimaal 3 algemene ledenvergaderingen per jaar te houden, waarvan de notulen zijn rondgestuurd;

-    de leden dienen dermate over de binnenstad te zijn verspreid dat er aantoonbaar sprake is van een representatieve vertegenwoordiging van ondernemers over alle delen van de binnenstad; uitgangspunt is de daarbij door u gehanteerde 12 “regionale verbanden”;

-    er dient sprake te zijn van een goede communicatie met de leden, o.a. via minimaal 2 nieuwsbrieven per jaar en diverse specifieke publicitaire acties;

-    er dient een goede samenwerking te zijn met  de SCMD, de NVBO en MKB-Nederland.

-    te.nslotte vindt in het najaar van 2007 een evaluatiegesprek plaats, waarin ook de overige activiteiten onder de loep worden genomen, die in uw subsidieaanvraag staan vermeld.

 

Een voortgangsrapportage in deze van de behandelend ambtenaar zal de basis vormen voor subsidiering voor de jaren 2008, resp. 2009.

 

Bezwaar

Wanneer u het niet eens bent met het besluit, kunt u binnen zes weken na verzending van dit besluit een bezwaarschrift indienen (op grond van de Algemene wet bestuursrecht). U stuurt dit aan: burgemeester en wethouders van Delft, Postbus 78, 2600 ME Delft, onder vermelding van “bezwaarschrift”.

 

Hoogachtend,

het college van burgemeester en wethouders van Delft,

 

 

 

                                                                , burgemeester

 

 

 

                                                                , secretaris