Korte inhoud en motivering voorstel 1.
|
In februari 1999 is in de commissie
Leefbaarheid de voortgangsnota Integrale veiligheid besproken. In dit stuk
werd als aanpak een ‘pressure cooker’-concept gekozen. In een drietal
werkbijeenkomsten is door internen en externen gekeken naar de
veiligheidssituatie in Delft, naar doelen en naar de mogelijkheden om de
veiligheidssituatie te verbeteren.
De feitelijke veiligheid verdient aandacht.
Wat echter minstens even belangrijk wordt gevonden, is de veiligheidsbeleving
bij burgers in de stad. Daarom wordt hier extra op ingezet.
Voor inbedding van het veiligheidsbeleid in de
organisatie d.m.v. een stuurgroep is gekozen om op bestuurlijk niveau
betrokkenheid te garanderen, waarna de in te stellen programmaleider, tevens
secretaris van de stuurgroep, voor realisatie door in- en externen kan
zorgen.
|
eventueel vervolg op pag. 2
|
Voorstel: 2.
|
Het college wordt gevraagd:
1.
kennis te nemen van de analyse van de
veiligheidssituatie;
2.
de stedelijke kaders van het stedelijk
veiligheidsbeleid te onderschrijven. De stedelijke kaders zijn:
* het terugdringen
van onveiligheidsgevoelens en
* de afname van
criminaliteit en overlast met als uitgangspunten:
samenwerking
binnen de gemeentelijke organisatie en samenwerking met partners uit het
veiligheidsveld
samenwerking met
de burgers door middel van het vergroten van hun zelfredzaamheid.
Voor de aanpak wordt gekozen voor alle 5 elementen uit de
veiligheidsketen (pro-actie, preventie, preparatie, repressie, nazorg) en
waar mogelijk gebiedsgericht of doelgroepgericht.
Zie p.2 voor vervolg
|
eventueel vervolg op pag. 2
|
OPMERKINGEN Reden/Verklaring
3.
|
|
Onderwerp
|
deadline ,
|
omdat nota
aan de cie. Leefbaarheid is toegezegd vóór het zomerreces.
|
(o.a. wettelijke bepalingen)
|
financiële
consequenties
|
overeenkomstig
(meerjaren)begroting, ; vul vak 9 in
|
personele
consequenties ,
|
zo ja, zie
toelichting; vul vak 10 in
|
(o.a.
arbeidsplaatsen,
|
organisatiewijzigingen)
|
publicitaire
consequenties
|
omdat
|
(o.a. moet
nota aan alle
|
raadsleden
worden gezonden)
|
Voorstel van: D.A.M.
de Rijk
|
d.d 3-6-99
|
dst/proj. BD/OOV
|
toest. 2878
|
4.
|
Naam portefeuillehouder(s) 1.Burgemeester
|
2.
|
hoofd van dienst/prl: par US
|
d.d. 18/6
|
naam Sijtema
|
toest. 2661
|
5.
|
(niet in te vullen door de dienst).
|
6.
|
Paraaf Portefeuillehouder(s)Paraaf Secretaris
|
1. par. JT d.d. 18/6/99 par.DvD d.d. 18.06.99
|
2. par. d.d.
|
Besluit b en w: d.d. 22-06-99 nr. 7 7.
|
Behoudens enige tekstaanpassingen (relatie beleidsplan,
politie, deelnemers aan de workshops, communicatie, toeristenpilot, typering
wijken) (mandaat burgmeester) conform.
|
secr. DvD
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aantekeningen leden college/diensten/afdelingen 8.
|
Vul aantekeningen
leden college/diensten/afdelingen
|
|
Financiële consequenties, afwijkend van de geldende begroting en
meerjarenbegroting 9.
|
|
Er is wel/niet sprake van volledige, meerjarige kompensatie
|
|
Zo niet, vul onderstaande tabel in:
|
paraaf
administrateur:
|
|
|
|
|
|
begrotingsjaar:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Netto resultaat *
|
|
|
|
|
|
|
|
(gewone dienst)
*
bedragen x ¦ 1.000,--;
Ook investeringen uitdrukken in lasten/baten voor de
gewone dienst N
= Nadelig V = Voordelig
|
|
Personele consequenties van het voorstel 10.
|
|
Vul hier personele
consequenties van het voorstel in
|
|
PLANNING
BESLUITVORMING 13
Collegevergadering dd. 22-6-99
Commissie(s) 1.Leefbaarheid dd.
9-9-99
2. dd.
3. dd.
4. dd.
Gemeenteraad dd.
|
Mede
paraaf dienst/afdeling 12.
1. Dienst voor dd. par. dd. *
2. Dienst voor dd. par. dd. *
3. Dienst voor dd. par. dd. *
(* voor afwijkende adviezen zie pag.2)
|
|
Ruimte
voor interne registratie 11.
diensten
en afdelingen
|
niet
in te vullen door de dienst 14.
|
|
Vul interne
registratie diensten en afdelingenB99003572 - oov
|
Bespreken gevraagd door:
1. par. d.d.
2. par. d.d.
3. par. d.d.
|
|
|
Besluit
college (zie vak 7 aan voorzijde)
|
|
|
Advies commissie(s) 15.
1. Leefbh. akkoord
d.d. par. *
2. akkoord
d.d. par. *
( * voor
afwijkende adviezen pagina 2 )
|
|
|
Raadsvergadering
d.d. par. 16.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|