BESLUITVORMINGS-FORMULIER  00/027811*            

Korte inhoud en motivering voorstel:

 1.

In oktober 1998 hebben gemeente, Delftse corporaties en Delftse zorg- en hulpverlenende instanties de handtekening gezet onder de overeenkomst ‘inzake aanpak voorkomen van huisuitzettingen wegens overlast en huurschuld’ (verder het BAW). De wijze waarop over het jaar 1999 inhoud is gegeven aan de te bereiken doelen is geëvalueerd. In grote lijnen werkt het BAW naar tevredenheid van alle partijen. Wel vinden die partijen het belangrijk dat vorm wordt gegeven aan een zogeheten ‘laatste kans beleid’. Daar hebben zij de afgelopen maanden aan gewerkt. Het resultaat treft u bijgaand aan in de vorm van o.a. een geactualiseerde overeenkomst, het laatste kansbeleid en alle daarbij behorende bijlagen.

Het werken met het laatste kans beleid betekent een structurele inzet van een zogeheten zorgregelaar. Die persoon wordt geleverd door de GGD. Gemeente en corporaties dragen samen bij in de kosten van het BAW. Die zijn voor de jaren 2001 en daarna berekend op ca. ƒ 203.000,00 op jaarbasis.

De praktijk heeft inmiddels duidelijk gemaakt dat niet iedereen via het laatste kans beleid kan worden geholpen. Daarvoor is een aparte constructie uitgewerkt. De Stichting Maatschappelijke Opvang draagt hier op advies vanuit het BAW zorg voor.

                                                                                      

Voorstel:

 2.

Voorgesteld wordt:

1)    de evaluatie BAW 1999 voor kennisgeving aan te nemen

2)    in te stemmen met het BAW nieuwe stijl, hetgeen betekent dat:

a.     de nieuwe overeenkomst met ingang van 1 januari 2001 wordt aangegaan. Vanaf die datum wordt gewerkt volgens de lijnen van het laatste kans beleid

b.     akkoord wordt gegaan met de kosten van het laatste kans beleid en de dekking hiervan voor de jaren 2001 en daarna. (Ten laste van de budgetten Maatschappelijke Opvang en het Volkshuisvestingsfonds)

c.     de nu bekende kosten voor de BAW Plus activiteiten van ƒ 10.000,00 ten laste komen van het (restant)budget Maatschappelijke Opvang 2000

d.     in het eerstkomend bestuurlijk driehoeksoverleg van 5 april 2001 met de corporaties praten over de kosten voor  uitvoering van de BAW Plus activiteiten in 2001 en  volgende jaren.

 

OP­MER­KIN­GEN:

REDEN/VERKLARING:

 3.

Onder­werp

B

Deadline (o.a. w­ette­lij­ke bepa­lin­gen)

nee

Financ­iële con­se­quen­ties

nee

Persone­le con­se­quen­ties

nee

Publici­taire conse­quen­ties

( o.a. moet nota aan alle

 raadsleden worden gezon­den)

ja/nee, omdat

Voorstel van: Peter Boekelman

d.d. 15-1-2001

cluster. Wijk- en stadszaken

toest. 2169

 4.

Naam porte­feuil­le­hou­de­r(s):

1. J. Torenstra

2. D. Rensen

directeur: par.FdG.

d.d.17-01-2001

naam        F. de Graaf

toest. 2711

 5.

                                                                        (niet in te vullen door de cluster)

6.

Paraaf Portefeuillehouder(s):

Paraaf secretaris:

 

1. par.JT.

d.d.  18-01-2001.

par.NR.

d.d.  17-01-2001.

2. parDR.

d.d.  18-01-2001.

 

Besluit b en w:

d.d.  23 januari 2001.

nr.  9.

 7.

 

Conform.

 

 

Aantekeningen leden college/clusters/vakteams

 8.

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

financiële consequenties, afwijkend van de geldende begroting en meerja­ren­begro­ting:

 9.

Er is wel/niet sprake van volledige, meerjarige compensatie.

Zo niet vul onderstaande tabel in:                                                               paraaf administrateur

 

begrotingsjaar:

19

19

19

19

19

 

 

Netto resultaat *

 

 

 

 

 

 

 

(gewone dienst)

 

 

 

 

* bedragen x ¦ 1.000;

 

 

 

 

 

 

 

N = Nadelig  V = Voorde­lig

                Ook investeringen uitdrukken in lasten/baten voor de gewone dienst.

               

Personele consequenties van het voorstel

10.

.

 

PLANNING BESLUIT­VOR­MING

13.

Medeparaaf cluster/vakteam

12.

Collegevergadering

dd. 23-1-2001

1. WIZ/B&P

voor dd.

par.XX

dd. 17-1-01

Commissie(s) 1. Leefbaarheid

dd. 8-2-2001

2. Leefbaarh.

voor dd.

par.x

dd. 17-01-01

             2. WZO

dd. 8-2-2001

3.

voor dd.

par.

dd.           *

Gemeenteraad

dd.

( * voor afwij­kende adviezen zie pag. 2)

                Ruimte voor interne registratie

11.

                                 niet in te vullen door het cluster

                        clusters en vakteams

 

 

Bespreken gevraagd door:

14.

Cluster Vul hier het cluster in

 

1.

par.

dd.

Sector/vakteam.

Par

     d.d.

    kopie

bijl

 

 

 

Wonen

Xx

17-01-01

 

 

 

2.

par.

dd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

par.

dd.

 

 

 

 

 

                           Besluit college (zie vak 7 aan voorzijde)

 

 

 

 

 

 

Advies commissie(s)

15.

 

 

 

 

 

 

1.

akk. dd.

par.

*

Direkteur

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

akk. dd.

par.

*

 

 

 

 

 

(* voor afwijkende adviezen pagina 2)

Projektnummer:

 

Raads­vergade­ring d.d.

par.

16.