BESLUITVORMINGS-FORMULIER * 01/001123 |
|
Korte inhoud en motivering
voorstel:“Laat de
knikkers maar rollen. Wat zou je doen voor f. 100.000 ?” |
1. |
Dit besluit gaat over de campagne ‘Laat
de knikkers maar rollen. Wat zou je doen met f. 100.000? De prijsvraag was verdeeld voor twee
groepen: 1. 4-12 jaar
(basisschool); 2. 12-18 jaar
(voortgezet onderwijs). Ad 1. 4-12 jaarDe leeftijdscategorie van vier tot
twaalf jaar heeft vierentwintig ideeën opgeleverd. Tot en met 22 november
konden de ideeën ingeleverd worden, 29 november was de presentatie in de
Vrije Akademie Delft en op maandag 4 december heeft de jury een keus gemaakt
voor het winnend idee. Twee ideeën zijn door de jury
aangewezen als winnaar. Het betreft een onderdeel van het ingediende plan van
de Centrale Opvang en het idee dat een aantal scholieren van de Freinetschool
Delft, locatie Hugo de Grootschool hebben ingediend, de hamsterkooi. De jury
heeft gekozen voor de combinatie ‘Walvis en hamsterkooi’. Idee hierachter is
een levensgrote walvis met allerlei speelmogelijkheden met ‘in de buik’ een
hamsterkooi. Het Idee van de hamsterkooi is “kinderen laten beleven hoe het
is om als dier (=hamster) te leven”. De “Walvis en hamsterkooi” moet niet
zodanig met de grond verankerd worden dat hij nooit meer verplaatst kan
worden. Het moet mogelijk blijven om het object te verplaatsen, zodat het
eventueel in te zetten is bij verschillende evenementen en op verschillende
scholen. Ad 2. 12- 18 jaarDeze categorie leverde slechts 7
ideeën op. Tot en met 13 december konden de ideeën ingeleverd worden.
Woensdag 20 december vond de presentatie plaats in de Vrije Akademie Delft en
dezelfde dag heeft de jury een keus gemaakt voor het winnend idee. De jury
besloot voor deze leeftijdscategorie te kijken naar een combinatie van een
inzending uit categorie 4-12 jaar en 12-18 jaar in vorm van een ‘skatepark’.
In beide groepen kwam duidelijk de behoefte voor een skatebaan naar voren. De
klimwand levert weinig mogelijkheden op voor andere jongeren in de wijk,
omdat deze in de gymzaal geplaatst zou worden van het Christelijk Lyceum.
Bovendien dient er professioneel personeel aanwezig te zijn tijdens de
openingstijden en dat vond de jury een belemmering voor de uitvoering van het
idee. Als bijlage 1. vindt u een overzicht
van de ideeën van de categorie 4-12 jaar. Als bijlage 2. een overzicht van de
ideeën uit de categorie 12-18 jaar. Alle inzendingen uit beide groepen die te maken hebben met schoolpleinen, speeltoestellen in de wijk en veiligheid op straat worden in overleg met andere sectoren (wijk- en stadszaken en onderwijs) bekeken. In overleg met andere betrokken medewerkers binnen de gemeente Delft zal in januari 2001 duidelijk worden of deze inzendingen in andere projecten mee kunnen liften.
eventueel vervolg op pag. 2 |
|
Voorstel: |
2. |
1. Akkoord
gaan met het voorgedragen idee van de jury “de walvis en de hamsterkooi” voor
de categorie 4-12 jaar voor een bedrag van fl. 100.000. 2. Akkoord gaan met het voorgedragen
idee van de jury voor een gecombineerde uitwerking van het idee voor het
aanleggen van een ‘skatepark’ voor een bedrag van fl. 100.000. 3. Akkoord gaan met het benoemen van een
projectleider om beide ideeën uit te werken, te coördineren en verder uit te
werken. 4. Wijk- en stadszaken
(Ingenieursbureau) opdracht geven dit idee uit te werken en vorm te geven. 5. De uitvoering laten plaatsvinden door
Ingenieursbureau, Vrije Akademie Delft en de Centrale Opvang en de makers:
=vier kinderen van de hamsterkooi en jongeren voor het ‘skatepark’. 6. Bij de uitvoering van het plan ook
aandacht besteden aan opslag en beheer van “de walvis”. 7. Bij de uitvoering van het skatepark ook aandacht
besteden aan het onderhoud en beheer. |
OPMERKINGEN: |
REDEN/VERKLARING: |
3. |
||||||||||||||||||||
Onderwerp |
B |
|||||||||||||||||||||
Deadline
(o.a. wettelijke bepalingen) |
ja/nee,
omdat |
|||||||||||||||||||||
Financiële
consequenties |
ja:
overeenkomstig (meer)jarenbegroting, ja.:EZH-gelden |
|||||||||||||||||||||
Personele
consequenties |
nee. |
|||||||||||||||||||||
Publicitaire consequenties ( o.a. moet nota aan alle raadsleden
worden gezonden) |
Ja |
|||||||||||||||||||||
Voorstel van: Marja Otten |
d.d. 2
januari 2001 |
clusterFac/vakteam
com |
toest
2708 |
4. |
||||||||||||||||||
Naam
portefeuillehouder(s): |
1.Matthijs
Mahler |
|
||||||||||||||||||||
Directeur:
par.b/a FvE. |
d.d.4-1-2001 |
naam F. van Eindhoven |
toest. |
5. |
||||||||||||||||||
(niet
in te vullen door de cluster) |
6. |
|||||||||||||||||||||
Paraaf
Portefeuillehouder(s): |
Paraaf secretaris: |
|
||||||||||||||||||||
1. par. b/a HvO. |
d.d.
05-01-2001. |
par.FvD. |
d.d.
05-01-2001. |
|||||||||||||||||||
2. par |
d.d. |
|
||||||||||||||||||||
Besluit
b en w: |
d.d. 9 januari 2001. |
2 (8) |
7. |
|||||||||||||||||||
Conform. |
|
|||||||||||||||||||||
Aantekeningen
leden college/clusters/vakteams |
8. |
|||||||||||||||||||||
|
|
|||||||||||||||||||||
Financiële
consequenties, afwijkend van de geldende begroting en meerjarenbegroting: |
9. |
|||||||||||||||||||||
Er is wel/niet sprake van volledige, meerjarige
compensatie. Zo niet vul onderstaande tabel in:
paraaf administrateur |
||||||||||||||||||||||
|
begrotingsjaar: |
19 |
19 |
19 |
19 |
19 |
|
|||||||||||||||
|
Netto
resultaat * |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
(gewone
dienst) |
|
|
|
|
* bedragen x ¦ 1.000; |
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
N =
Nadelig V = Voordelig |
||||||||||||||||
Ook
investeringen uitdrukken in lasten/baten voor de gewone dienst. |
||||||||||||||||||||||
Personele
consequenties van het voorstel |
10. |
|||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||
PLANNING
BESLUITVORMING |
13. |
Medeparaaf
cluster/vakteam |
12. |
|
|||||||||||||||||||
Collegevergadering |
dd. 9 januari 2001 |
1
CS/EZH |
voor
dd. |
par.BU |
dd.7 9 jan * |
|
|||||||||||||||||
Commissie(s)
1.Leefb.(t.k.n.) |
dd. 8 februari 2001. |
2. |
voor
dd. |
par. |
dd. * |
|
|||||||||||||||||
2. |
dd. |
3. |
voor
dd. |
par. |
dd. * |
|
|||||||||||||||||
Gemeenteraad |
dd. |
( *
voor afwijkende adviezen zie pag. 2) |
|
||||||||||||||||||||
Ruimte voor interne
registratie |
11. |
niet in te
vullen door het cluster |
|
||||||||||||||||||||
clusters en vakteams |
|
|
Bespreken
gevraagd door: |
14. |
|
||||||||||||||||||
Cluster
Vul
hier het cluster in |
|
1. |
par. |
dd. |
|
||||||||||||||||||
Sector/vakteam. |
Par |
d.d. |
Kopie |
bijl |
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
2. |
par. |
dd. |
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
3. |
par. |
dd. |
|
||||||||||||||
|
|
|
|
|
Besluit college
(zie vak 7 aan voorzijde) |
|
|||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
Advies
commissie(s) |
15. |
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
1. |
akk. dd. |
par. |
* |
|
|||||||||||||
Direkteur |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
2. |
akk.
dd. |
par. |
* |
|
|||||||||||||
|
|
|
|
|
(*
voor afwijkende adviezen pagina 2) |
|
|||||||||||||||||
Projektnummer: |
|
Raadsvergadering
d.d. |
par. |
16. |
|||||||||||||||||||