01/030462                                                    BESLUITVORMINGS-FORMULIER *            

Korte inhoud en motivering voorstel:

 1.

 

Door het Algemeen Bestuur (AB) van de Hulpverleningsregio Haaglanden (HRH) zijn normen vastgesteld die betrekking hebben op de gemeentelijke en regionale brandweertaken.

 

Het doel van deze normering is het komen tot een systematiek om de gemeentelijke brandweerkorpsen en de regionale brandweer kwantitatief en kwalitatief te kunnen toetsen en onderling resp. interregionaal te kunnen vergelijken.

 

Door de HRH is aan TNO Management Consultants de opdracht gegeven om de audits uit te voeren bij de brandweerkorpsen en de regionale brandweer.

Het Delfts brandweerkorps is op 8 mei, 11 mei en 25 juni 2001 geaudit. Het betrof een pilot waarin de systematiek is getest.

 

Van de audit is een auditrapport gemaakt, met daarin de scores op de normen, verbindende thema’s, sterke punten en de verbeterpunten. Daarnaast is er een eindrapportage “audit regionale brandweer” gemaakt.

 

                                                                                           eventueel vervolg op pag. 2

Voorstel:

 2.

 

1.       Het auditrapport Brandweer Delft voor kennisgeving aannemen.

2.       De gerealiseerde verbeterpunten voor kennisgeving aannemen.

3.       Akkoord te gaan met de te realiseren verbeterpunten en dit te laten uitwerken in een verbeterplan.

 

OPMERKINGEN:

REDEN/VERKLARING:

 3.

Onderwerp

A/B

Deadline (o.a. wettelijke bepalingen)

nee, omdat

Financiële consequenties

nee: overeenkomstig (meer)jarenbegroting, ja/nee; vul vak 9 in.

Personele consequenties

nee, zo ja, zie toelichting op pag. 3.

Publicitaire consequenties

( o.a. moet nota aan alle

 raadsleden worden gezonden)

nee, omdat

Voorstel van: J. Bron

d.d. 14.11.01

cluster. Bedrijven

toest. 2703

 4.

Naam portefeuillehouder(s):

1. H.M.C.M. van Oorschot

2.

directeur: par.PD.

d.d.14-11-2001

Naam P.C.M. Duijndam     

toest. 2261

 5.

                                                      (niet in te vullen door de cluster)

6.

Paraaf Portefeuillehouder(s):

Paraaf secretaris:

 

1. par.HvO.

d.d.  14-11-2001.

par.FvD.

d.d.  15-11-2001.

2. par

d.d. 

 

Besluit b en w:

d.d.  20 november 2001.

nr.  2 (12)

 7.

Conform.

 

 

Aantekeningen leden college/clusters/vakteams

 8.

 

 

financiële consequenties, afwijkend van de geldende begroting en meerjarenbegroting:

 9.

Er is wel/niet sprake van volledige, meerjarige compensatie.

Zo niet vul onderstaande tabel in:                                                               paraaf administrateur

 

begrotingsjaar:

20

20

20

20

20

 

 

 

Netto resultaat *

 

 

 

 

 

 

 

 

Netto resultaat in Euro**

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* bedragen x ¦ 1.000;
**
bedragen x
1.000;

 

 

(gewone dienst)

 

 

 

 

N = Nadelig  V = Voordelig

            Ook investeringen uitdrukken in lasten/baten voor de gewone dienst.

           

Personele consequenties van het voorstel

10.

 

PLANNING BESLUITVORMING

13.

Medeparaaf cluster/vakteam

12.

Collegevergadering

dd. 20.11.01

1.

voor dd.

par.

dd.           *

Commissie(s) 1. Leefbaarheid

dd. 06.12.01

2.

voor dd.

par.

dd.           *

             2.

dd.

3.

voor dd.

par.

dd.           *

Gemeenteraad

dd.

( * voor afwijkende adviezen zie pag. 2)

            Ruimte voor interne registratie

11.

                         niet in te vullen door het cluster

                  clusters en vakteams

 

 

Bespreken gevraagd door:

14.

Cluster Vul hier het cluster in

 

1.

par.

dd.

Sector/vakteam

Par

    d.d.

   kopie

bijl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

par.

dd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

par.

dd.

 

 

 

 

 

                    Besluit college (zie vak 7 aan voorzijde)

 

 

 

 

 

 

Advies commissie(s)

15.

 

 

 

 

 

 

1.

akk. dd.

par.

*

Direkteur

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

akk. dd.

par.

*

 

 

 

 

 

(* voor afwijkende adviezen pagina 2)

Projektnummer:

 

Raadsvergadering d.d.

par.

16.