ACTIVITEITEN OVERZICHT

 

STICHTING WELZIJN DELFT

 

JANUARI 2001

 

ACTIVITEITENOVERZICHT 2001

 

Inleiding

 

In deze notitie wordt het activiteitenoverzicht van de SWD gepresenteerd. Het overzicht betreft het  buurtwerk en de stedelijke projecten en geeft de huidige werkzaamheden van de agogisch medewerkers weer.

 

Het overzicht beoogt inzicht te geven in de huidige werkzaamheden ten behoeve van de wijken en de stedelijke projecten. Daarmee wordt het mogelijk:

 

Dit overzicht is een eerste stap in een proces van ontwikkeling van een werkplan 2001 ( vanaf september) en 2001. De stappen in dit proces zijn als volgt:

 

Het huidige overzicht heeft ook beperkingen. Omdat het is opgebouwd vanuit de werkzaamheden van de medewerkers zijn de werkzaamheden van zieke medewerkers niet opgenomen. Het betreft 22 uur buurt- en wijkwerk en 24 uur stedelijk werk.

 

 

Toelichting op de schema’s van het activiteitenoverzicht

 

Algemeen

Voor alle projecten zijn de productieve uren op jaarbasis genoemd. Deze zijn gebaseerd bruto- aanstellingsuren minus 20 % voor vakantie, overleg, scholing. In de loop van het jaar zal hiervoor nog een exacte berekening gemaakt worden. ( landelijk varieert de norm tussen de 20 en 25 %).

 

De overzichten van de verschillende buurten en projecten hebben nog geen onderlinge consistentie. De tijd ontbrak om hier met elkaar over te praten.

 

Voor de buurthuizen Olof en de Wending zijn de werkzaamheden van de organisatorisch medewerkers ook opgenomen in het overzicht. De betreffende medewerkers behoren niet tot de reguliere formatie

 


Analyse/discussiepunten

 

Wijk- en buurtwerk

 

 

De werkzaamheden van het wijk- en buurtwerk kunnen we onder verdelen in:

 

1. Ondersteuning van de besturen van de wijkaccommodaties

Werkzaamheden:

 

2. Coordinatie ( intern)

Werkzaamheden:

 

3. Afstemming en coördinatie (extern)

Werkzaamheden:

 

4. Uitvoerende agogische taken

Werkzaamheden:

 

Wat valt op?

In alle wijken wordt het grootste deel van de uren besteed aan de eerste drie punten. De werkers voeren nauwelijks direct agogisch werk met groepen uit. In wijken waar dat wel het geval is zijn of meerdere agogisch medewerkers aan het werk of er is sprake van een organisatorisch medewerker. In de huidige situatie is in feite te weinig functiedifferentiatie. Agogisch medewerkers doen veel niet agogische taken.

 

Hierbij dient zich de vraag op: Wat is de wenselijke bezetting, in uren en onderscheiden naar verschillende functies voor een goed functionerend buurtcentrum.?

 

Onderscheid in de functies kan zijn:

 

Eveneens is sprake van een versnippering van de inzet van uren omdat enkele medewerkers in meerdere wijken werken. Soms met een zeer gering aantal uren. Bij de herverdeling over de wijken zal ook naar efficiency gekeken moeten worden.

 

 

Vergelijking huidige situatie en gewenste situatie volgens KIW

 

Wijk en accommodaties

Formatie KIW 2004

Formatie huidige situatie

Verschil + of -

Vrijenban:

De Bras

Bieslander

32

20 + 5+ 2.6+ 12= 39.6

+ 7.6

Wippolder

32

35

+ 3

Hof van Delft:

Olof

Wending

56

23.75+ 11.50= 34.25

- 11.75

Voorhof:

Voorhof

Poptahof[1]

56

36.8

- 19.2

Buitenhof[2]

32

 

 

Tanthof

32

19.5

- 12.5

 

 

Stedelijke projecten

 

De vrijwilligerscentrale (VWC) heeft in 2000 minder uren ter beschikking gekregen i.v.m. de vacaturestop in het kader van de kostenreductie. Dit betekent dat er een keuze gemaakt is over de uit te voeren activiteiten. Onderstaande taken zijn geschrapt:

 

Dit betekent dat er sprake is van een beperking tot de kerntaak Vacaturebank met een minimale dienstverlening. Met de gemeente zal overleg gevoerd worden over het perspectief van de VWC. Handhaven van het minimale pakket is pas dan zinvol wanneer er een nieuw perspectief is voor de VWC. Activeringsactiviteiten kunnen worden opgepakt met additionele financiering.

 

Wijkopbouwwerk Tanthof

Met de gemeente wordt het eerste kwartaal 2001 een discussie gevoerd over de plaats van het opbouwwerk in Delft. Tot en met april 2001 wordt de inzet geleverd op basis van extra financiering.

 

Migrantenwerk

Het migrantenwerk heeft zwaar te verduren gehad door zieke medewerkers en kampt nog met ziekte. Op basis van vraag gemeente is nu gekozen voor ondersteuning van de migrantenwerkgroep en deelname overleg over de positie zelforganisaties.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Overzicht werkplannen per wijk en stedelijke projecten

 

 

CONCEPT

 

Januari 2001


Buurthuis / Project: Buurthuis de Boerderij, project 310

Uren: 811uur

Activiteiten

Doelgroep

Resultaat

Uren

-          Bestuur; voorbereiden en bijwonen bestuursvergaderingen. Ondersteunen, adviseren en informeren. Uitvoeren van alle hieruit voortvloeiende werkzaamheden. Overleg in subcommissies. Mede bepalen vaststellen en vastleggen van het te voeren beleid.

-          Basis- en specifieke - en eenmalige activiteiten; initiëren, programmeren, organiseren en coördineren en ondersteunen

-          Begeleiden vrijwilligers; werven, begeleiden en ondersteunen van vrijwilligers bij het opzetten en uitvoeren van genoemde activiteiten.

-          Publiciteit; opstellen en verzenden persberichten, maken van folders en posters en zorgdragen voor de verspreiding van e.e.a.. Ondersteuning redactie Wijkkrant, planning en contacten over verschijning, opmaak, druk en verspreiding, tevens aanleveren kopij

-          Beheer; ondersteunen en begeleiden beheerder, werkoverleg, coördineren diverse onderhoudswerkzaamheden

Bestuur en subcommissies uit het bestuur.

12 x per jaar

 

 

 

 

 

 

 

Vrijwilligers, vakkrachten, bezoekers en gebruikers.

 

 

Vrijwilligers, ongeveer 35.

 

 

 

 

Wijkbewoners, potentiële bezoekers

Redactie Wijkkrant, 4 personen, 8 x per jaar.

 

 

 

 

 

 

Beheerder en vrijwillige klussenman en tuinman

Door het geven van informatie en advies het vastgestelde beleid (laten) uitvoeren. Verhogen besluitvaardigheid. Verbeteren van de communicatie tussen bestuur en vrijwilligers en gebruikers. Realiseren gestelde doelen. Terugdringen aantal vergaderuren

 

 

Uitbreiden van het aantal activiteiten gericht op de vraag van bewoners uit de wijk i.h.v. de 3 perspectieven.

 

Uitbreiden aantal (actieve vrijwilligers), werken naar meer zelfstandigheid bij het voorbereiden en uitvoeren van activiteiten.

 

Verbeteren publiciteit. Strakkere planning wijkkrant, meer kranten uitgeven per jaar, betere taakverdeling en uitbreiding redactie.

 

 

 

 

 

Bevorderen zelfstandigheid.

156 uur per jaar

 

 

 

 

 

 

 

 

156 uur per jaar

 

 

 

104 uur per jaar

 

 

 

 

104 uur per jaar

 

 

 

 

 

 

 

 

52 uur per jaar

Activiteiten

Doelgroep

Resultaat

Uren

-          Vergaderingen; voorbereiden en bijwonen van diverse vergaderingen van vrijwilligerswerkgroepen zoals werkgroep Speel-o-theek, kinderwerk, wijkfeest volwassenenwerk e.d., en derden, verslaglegging en verrichten van alle daaruit voortvloeiende werkzaamheden.

-          Administratie; het doen van alle administratieve werkzaamheden zoals het voeren van correspondentie, bijhouden van het archief, activiteitenoverzichten en agenda, vrijwilligers-, gebruikers- en adressenbestanden bijhouden. Het opstellen van reglementen en draaiboeken. Verantwoording naar de gemeente afleggen m.b.t. activiteiten en projecten.

-          Wijkcoördinatie team; participeren, bijwonen vergaderingen, uitvoeren werkzaamheden m.b.t. leefbaarheid in de wijk.

-          Individuele begeleiding; ondersteuning en hulpverlening aan vrijwilligers, bezoekers, deelnemers, collega's en stagiaires.

Vrijwilligerswerkgroepen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alle “klanten”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wijkcoördinator, wijkagent, jongerenwerker, opbouwwerker en (mogelijke) derden.

 

 

 

Vrijwilligers, bezoekers, deelnemers en collega's.

Meer zelfstandigheid. Verbeteren afstemming activiteiten

 

 

 

 

 

 

 

 

Meer administratieve taken overdragen aan het bestuur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Meer betrokkenheid bij bewoners en bewonersinitiatieven.

 

 

 

 

Een "luisterend oor" zijn waardoor werksfeer verbeterd en men weer gemotiveerd raakt.

52 uur per jaar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

104 uur per jaar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

83,2 uur per jaar

 

 

 

 

 

26 uur per jaar

 

Buurthuis / Project: Buurtcentrum Delft Noord / Geerweg

Uren: 832 uur + 208 uur = totaal 1040 uur

Inzet: 2 agogisch medewerkers

Activiteiten

Doelgroep

Resultaat

Uren

Team begeleiding/ondersteuning

 

 

 

Begeleiding wiw/ID/stage

 

 

Coördinatie activiteiten  aanbod/instellingsbeleid en handhaving hiervan

 

Buurtwerk t.a.v. Geerweg

 

 

 

 

Bestuursondersteuning, voorbereidend beleidswerk, beleidsontwikkeling

 

 

Vrijwilligersbegeleiding en ondersteuning 

 

 

Ontwikkeling en innoveren v.h. activiteitenaanbod

 

 

Administratieve werkzaamheden

 

 

 

 

Extern overleg

 

 

 

 

 

 

Crisisondersteuning  o.a. oud en nieuw

 

 

 

 

 

 

Dienstverlening

 

 

 

 

 

Deskundigheidbevordering

 

 

 

 

 

 

Collega’s

 

 

 

Collega’s

 

 

Buurthuis bezoekers

 

 

 

Buurtbewoners

 

 

 

 

Bestuur

 

 

 

Buurthuisbezoekers/vrijwilligers/

Buurtbewoners

 

 

Buurthuisbezoekers/vrijwilligers/

Buurtbewoners

 

Bestuur/ ikzelf/ buurthuisbezoekers

 

 

 

 

Collega’s/ Organisatie/ derden (o.a. Politie, gemeente, klanten, collegainstellingen 

 

 

 

 

Jongeren/ buurtbewoners/ politie/ gemeente

 

 

 

 

 

Jongeren/ buurtbewoners/ bezoekers

 

 

 

 

 

Collega’s/ vrijwilligers/ ikzelf

 

 

 

 

 

Collega’s/ organisatie

Beter functionerende individuele collega’s, beter functionerend agogisch- en beheersteam

 

Prof.kweekvijver, kwal.verbetering

 

 

Een goedafgestemd en evenwichtig activiteitenprogramma

 

 

Mondige wijkbewoners die weten waar ze met welk probleem of aandachtzaak terechtkunnen

 

 

Een goed geleide organisatie die een verantwoord actueel beleid voert

 

 

Kwalitatief goed begeleide act. Tevreden en niet overbelaste vrijwilligers

 

Een interessant en actueel activiteitenaanbod met  wildcats, cashcows en weinig laggards

 

Een overzichtelijke en verantwoorde organisatie die staat voor wat hij doet en doet waarvoor hij staat en op basis van gegevens afgerekend kan worden

 

Een innovatief en deskundig team professionals dat op de hoogte is van ontwikkelingen in het veld, lokaal, regionaal en landelijk.

 

 

 

Het in kaart brengen, beschrijven en inventariseren van de crisissituatie,

gericht op een acute korte termijn oplossing van de crisis en een advies voor een structurele aanpak van het probleem

 

 

Het behandelen van nulde lijnshulp zoals invullen van aanvragen en formulieren

en het begeleiden van buurtbewoners en jongeren bij (bijv.) Het opbellen naar instanties

 

Een professioneel buurthuisteam dat uitgerust is voor de dagelijkse gang van zaken in de wijk zowel als in het centrum en dat goed op de hoogte is van elkaars vaardigheden en werkzaamheden.

 

.

100

 

 

 

50

 

 

100

 

 

 

50

 

 

 

 

50

 

 

 

100

 

 

 

50

 

 

 

50

 

 

 

 

50

 

 

 

 

 

 

50

 

 

 

 

 

 

50

 

 

 

 

 

32

 

 

 

 

 

100

 

 

 

 

 

 

Buurthuis / Project: het Voorhof

Uren: 1081 uur

Activiteiten

Doelgroep

Resultaat

Uren

 

Bestuursondersteuning

·         Advies en ondersteuning t.a.v. beleidsvoorbereiding en –uitvoering

·         Uitvoerende taken t.b.v. bestuursvergaderingen en daaruit voortvloeiende werkzaamheden

 

·         Werving nieuwe bestuursleden

 

Coördinatie

·         Voorwaardenscheppende taken

·         Ondersteunen en leidinggeven aan vakdocenten, vrijwilligers, alternatieve dienstverleners, WIW en ID medewerkers.

 

·         Onderhouden van contacten, signaleren en doorverwijzen.

 

 

 

 

·         Realisatie buurtkrant

 

 

 

Samenwerking en afstemming

·         Overleg met wijkopbouwwerk en wijkcoördinator.

·         Tienerwerk

 

 

·         In samenwerking met BWD i.o.

·         Overleg jongerenopbouwwerker en begeleiding jongeren.

 

 

·         Nieuwe activiteiten in 2001

·         Organisatie van kinderactiviteiten vanuit signalen van het wijkopbouwwerk.

 

·         Inloopspreekuur

·         Begeleiden van de begeleidsters

 

·          

Ontwikkelen van een Web-site over het buurthuis

 

·         Overschakeling naar Euro

 

 

 

 

Bestuur buurthuis het Voorhof

 

 

 

 

 

 

Buurtbewoners jonger dan 35 jaar

 

 

Vakdocenten,   en

Vrijwilligers, alternatieve dienstverleners

WIW en ID medewerkers

 

 

 

Deelnemers / bezoekers van de(cursus) activiteiten.

 

 

 

 

Alle buurtbewoners

 

 

 

 

1x per maand vaste kern van 8 jongeren

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nog nader te specificeren

 

 

 

 

Marokkaanse vrouwen

 

 

 

Buurtbewoners

 

 

Bestuur, medewerkers, vrijwilligers, docenten, bezoekers

 

Bestuur is in staat beleidskeuzes te maken t.a.v. investeringen en financiële zaken.

 

 

 

 

Uitbreiding bestuur met 1 a 2 jonge leden.

 

 

Realisatie van continuïteit en diversiteit in het aanbod.

Methodische ondersteuning t.b.v. inzicht op de mogelijkheden van de doelgroep.

Zelfstandig functioneren in de taakuitvoering.

Actieve mensen voor verschillende activiteiten ( continue opbouwen vrijwilligerskader)

Mensen komen op de juiste plek voor informatie, hulp of advies.

 

Buurtkrant 3 keer per jaar. Informeert bewoners van de wijk over wijkzaken en buurthuisactiviteiten.

 

 

Jongeren zijn instaat een gevarieerd programma aan te bieden. ( inloop vrijdag en zaterdag)

 

 

 

 

 

 

 

 

In 2001 realisatie van minimaal 1 kinderactiviteit.

 

 

Vrouwen hebben kennis van informatie over …. Zaken.

Vrouwen zijn meer zelfstandig in het bezoeken van instanties.

Geactualiseerde informatie over activiteiten etc. van het buurthuis.

 

Geen stagnatie of calamiteiten in financieel beheer.

 

300 uur

 

 

 

 

 

 

 

 

 

429 uur

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

52 uur

 

 

 

100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

200

 


 

Buurthuis / Project: Buurtcentrum Delft Noord

Uren: 208 uur

Activiteiten

Doelgroep

Resultaat

Uren

Administratieve werkzaamheden:

·         Aanvragen diverse subsidies

·         Post, telefoon

·         Archiefbeheer

·         Financiën

·         Vakliteratuur

Organisatie Buurtcentrum

De zaak draaiende houden

50

Publiciteit:

·         Opstellen en verzenden persbericht

·         Maken en verspreiden posters

·         Aanleveren kopij Wijkkrant

·         Goede bezorging Wijkkrant

Wijkbewoners, bezoekers

Redactie, continuïteit en verbeteren publiciteit Wijkkrant

60

Dienstverlening:

Bezoekers

Invullen van diverse formulieren e.d.

8

Ondersteuning  (vrijwilligers) medewerkers:

·         Onderhouden van contacten met medewerkers en vakkrachten

·         Begeleiden van vrijwilligersoverleg

Vrijwillige medewerkers

Gezonde werkorganisatie, afstemming van activiteiten, beleidsuitvoering/bewaking

60

Teamoverleg:

Collega’s

Een nog beter functionerend team

30

 

 


Buurthuis / Project:  Buurtraad ‘75

Uren         : 988 u. pj

Activiteiten

Doelgroep

Resultaat

Uren

- advies en ondersteuning bestuur (voorbereiden, bijwonen bestuurs-,

werkgroep- en jaarvergadering en uitvoeren van hieruit voortvloeiende werkzaamheden)

Bestuur Buurtraad ’75, 26 x p.j.

 

 

 

Informatieverstrekking, waardoor meer overwogen besluiten kunnen worden genomen. Schakel tussen bestuur en vrijwilligers, begrip k weken voor wederzijdse standpunten.

200

- Bijwonen en voorbereiding vergaderingen met externe organisatie (als:Wijkcoördinatieteam, besturenoverleg Wending-Olof-Buurtraad)

16 x p.j.

 

 

 

 

Informatie-uitwisseling en komen tot gezamenlijke probleemoplossing

 

100

- Individuele ondersteuning/begeleiding (morele, informatieve en administratieve) van vrijwilligers, jongeren en bezoekers/ activiteitendeelnemers

Werkgroepen Buurtraad

 

Verlichting van problemen

100

- Ondersteuning activiteiten (als: realisatie maandelijkse buurtkrant, subsidieaanvragen, hand- en spandiensten voor werkgroepen)

Vrijwilligers, Werkgroepen

 

88

- Beheerstaken (als: technische klussen,  reparaties zelf of laten uitvoeren, bestellingen) n.a.v. al 2 jaar geen beheerder

Organisatie Buurtraad

Tent blijft draaien, voorwaarde scheppend

150

- Bureauwerkzaamheden: administratie,

post, telefoon, archiefbeheer, financiën, vakliteratuur

Organisatie Buurtraad

Tent blijft draaien, voorwaardenscheppend

250

- Intern overleg

Vrijwilligers, Werkgroepen

Op de hoogte blijven van stand van zaken om bij te sturen daar waar nodig

100

 

          Totaal:

988

 


Buurthuis / Project: Poptahof en diverse projecten t.b.v. migranten

Uren: 650

Activiteiten

Doelgroep

Resultaat

Uren

Onderzoek op haalbaarheid project GSM-consulting.

 

Deelname aan gemeentelijke werkgroep t.b.v. uitwerking nota Integratiebeleid

 

 

 

Introduceren en overdragen migrantenzelforganisaties  / groepen aan migrantenopbouwwerk

 

Deelname aan wijk coördinatieteam overleg Poptahof en daaruit voortvloeiende werkzaamheden

 

In opdracht van het Reinier de Graaf Gasthuis.

 

Wethouder en ambtenaren

 

 

 

 

 

Migrantenopbouwwerk

 

 

 

 

Deelnemende partners

Korte projectbeschrijving, met daarin stappenplan en een SWOT-analyse afhankelijk van uitkomst een offerte

In 5 bijeenkomsten komen tot het formuleren van een advies

 

 

Middels 4 bijeenkomsten de migrantenwerker introduceren bij de 4 migrantenzelforganisaties / groepen en haar de zaken overdragen

 

 

Middels het bijwonen van de jaarlijkse 6 bijeenkomsten komen tot

v      Informatieoverdracht

v      Onderhouden en uitbreiden netwerk

Uitwisselen van ideeën

20 uur

 

 

5 x 2,50 = 12,50 uur bijeenkomst

5 x 1 uur = 5 uur voorbereiding

 

4 x 2,50 = 10 uur bijeenkomst

                   2 uur voorbereiden

                   4 uur overdracht

 

 

 

6 x 2,50 uur = 15 uur bijeenkomst

                         6 uur voorbereiden

 


Buurthuis / Project: Olof

Uren : 1497 uur organisatorische uren en … agogische uren

Activiteiten

Doelgroep

Resultaat

Uren

Programmering

 

Bijwonen bestuursvergaderingen

 

 

Begeleiding vrijwilligers kinder- en volwassen activiteiten

 

Ondersteuning/advisering/voorlichting

 

 

Barbeheer

 

Financiën

 

Redactie buurtkrant

 

Gastvrouw

 

 

Begeleiden van een groep van Ipsen en             begeleiding van  GGZ- cliënten in de vorm van inloop en soosactiviteiten

 

Individuele hulpverlening

 

Beheerderstaken

 

Dienstverlening

 

Docenten vrijwilligers begeleiders en bezoekers  26

Bestuur 4 en buurt en jongerenwerker

8 x per jaar

 

Vrijwilligers 9 en beheerder 1 en begeleiders 2 en buurtwerker

40 x per jaar

Alle vrijwilligers ongeveer 15,alle bezoekers en docenten en bestuur.

Het gehele jaar

Barmedewerkers  10

Wekelijks

De organisatie en de boekhouder

Wekelijks

Lay-outman bestuurslid buurtwerker.

4 x per jaar

Bezoekers

Het gehele jaar                                               

 

Verstandelijk (licht) gehandicapten

Een groep van 18 en van 25 personen

GGZ- cliënten 2x per week een groep van 18 en een groep van 27 personen

Zowel vrijwilligers als bezoekers

 

Indien nodig de beheerder ondersteunen

 

Vraag en antwoord aan bezoekers, docenten en vrijwilligers

Goed lopende cursus                                    

Samenwerking Zelfstandigheid

Goed beleid goede structuur binnen de         organisatie

 

Aanspreekpunt Activiteiten begeleiden zoveel mogelijk zelfstandigheid kweken. Activeren en stimuleren.

Zorgen dat alles volgens plan en organisatorisch goed verloopt.

 

Goed verloop van de avondactiviteiten

 

Goed financieel beheer

 

Een buurtkrant 4 x per jaar met de nodige informatie voor de bewoners.

De bezoekers te woord staan en voldoende informatie geven.

 

Groep Ipse 2 leuke middagen bezorgen in een voor hen toegankelijk pand in een open sfeer.

GGZ: integratie

 

 

Een schoon buurthuis en een goed lopende organisatie

Tevreden, op weg geholpen mensen.          

                                                                     

 

520

 

30

 

 

364

 

 

 

365

 

156

 

156

 

52

 

 

 

 

80

 

 

80

 

 

50

42

 

 

 

Buurthuis / Project: Buurthuis Olof,

Uren: 478 uur ( agogisch)

Activiteiten

Doelgroep

Resultaat

Uren

-          Bestuur; voorbereiden en bijwonen bestuursvergaderingen. Ondersteunen, adviseren en informeren. Uitvoeren van alle hieruit voortvloeiende werkzaamheden. Mede bepalen, vaststellen en vastleggen van het te voeren beleid.

-          Basis- en specifieke - en eenmalige activiteiten; initiëren, programmeren, organiseren en coördineren en ondersteunen

-          Begeleiden vrijwilligers; werven, begeleiden en ondersteunen van vrijwilligers bij het opzetten en uitvoeren van genoemde activiteiten.

-          Buurtkrant; ondersteuning redactie buurtkrant, eindredactie, planning m.b.t. de verschijningsfrequentie, deadlines, opmaak, correctie en druk, aanleveren van kopij.

-          Werk/beheeroverleg; ondersteunen en begeleiden organisatorisch en technisch beheerder en klussenteam. Overleg met beheerders en jongerenwerkster. Coördineren onderhoud gebouw. Contacten onderhouden met gemeente inzake onderhoud pand.

 

Bestuur

 

 

 

 

 

Vrijwilligers, vakkrachten, gebruikers en bezoekers

 

Vrijwilligers

 

 

 

Redactieleden 4 personen, 8 x per jaar

 

 

 

Beheerders, jongerenwerkster en klussenteam.

Door het geven van informatie en advies het vastgestelde beleid (laten) uitvoeren. Verhogen besluitvaardigheid. Verbeteren van de communicatie tussen bestuur en vrijwilligers en gebruikers. Realiseren gestelde doelen. Terugdringen aantal vergaderuren

 

Uitbreiding aantal Specifieke activiteiten gericht op: maatschappelijke participatie, bevordering leefbaarheid en bestrijding sociaal isolement.

Uitbreiding van de vrijwilligersgroepen, streven naar meer zelfstandigheid en het nemen van verantwoording.

 

 

Strakkere planning buurtkrant. Het streven is om een gezamenlijke krant met de Buurtraad ’75 en de Wending uit te geven i.h.k.v. samenwerking en wijkgericht werken.

 

Verbeteren planning onderhoudswerkzaamheden. Betere afstemming met jongerenwerk.

104 uur per jaar

 

 

 

 

 

 

 

104 uur per jaar

 

 

 

52 uur per jaar

 

 

 

 

52 uur per jaar

 

 

 

 

 

52 uur per jaar

Activiteiten

Doelgroep

Resultaat

Uren

-          Vergaderingen; voorbereiden en bijwonen van diverse vergaderingen met vrijwilligerswerkgroepen (kinder- en volwassenenwerk, werkgroep Parkfeest e.d.), partners m.b.t. samenwerkingsverbanden (GGZ Delfland, Ipse en derden). Het verrichten van alle hieruit voortvloeiende werkzaamheden

-          Administratie; voeren correspondentie, het opstellen van reglementen en draaiboeken, verslaglegging vergaderingen. Verantwoording afleggen naar de gemeente t.a.v. activiteiten en projecten.

-          Wijkcoördinatie team; participeren, bijwonen vergaderingen, uitvoeren werkzaamheden m.b.t. leefbaarheid in de wijk.

-          WOB overleg; adviseren en ondersteunen van actoren van het WOB-overleg, bijwonen vergaderingen, meedenken en mede bepalen van het te voeren beleid en bevorderen van de samenwerking met de drie welzijnsinstellingen in de wijk Hof van Delft.

-          Individuele begeleiding, ondersteuning en hulpverlening aan vrijwilligers, bezoekers, deelnemers en collega's en stagiaires.

 

Vrijwilligerswerkgroepen, GGZ Delfland, Ipsen

 

 

 

 

 

 

Bestuur, gemeente en derden.

 

 

 

 

Wijkcoördinator, wijkagent, buurtwerkers Hof van Delft, jongerenwerkster en (mogelijke) derden.

Besturen en agogische werkers van de Wending, Olof en Buurtraad’75(WOB)

 

 

 

 

Vrijwilligers, bezoekers, deelnemers en collega's

Verbetering afstemming activiteiten. Regulier vergaderschema opstellen.

 

 

 

 

 

 

Verbetering archief en het vastleggen van verslagen e.d. Meer aandacht besteden aan fondsenwerving

 

 

Verbetering samenwerking met bewoners, bewonersorganisaties en collega buurtwerkers in de wijk.

Bevordering en verbetering samenwerking tussen genoemde instellingen. Het participeren in een wijknetwerk.

 

 

 

Een "luisterend oor" zijn waardoor werksfeer verbeterd en men weer gemotiveerd raakt.

26 uur per jaar

 

 

 

 

 

 

 

36,4 uur per jaar

 

 

 

 

26 uur per jaar

 

 

 

 

26 uur per jaar

 

 

 

26 uur per jaar

 

 

 


 

Buurthuis / Project: Bieslander (Heiligeland en omgeving)

Uren : 109.72 uur

Activiteiten

Doelgroep

Resultaat

Uren

Ondersteuning bestuur:

·         Bijwonen bestuursvergadering

·         Organisatorische en inhoudelijke voorbereiding bestuursvergaderingen

·         Informatie verzamelen

·         Ondersteuning aan bestuur bij besprekingen met derden

 

Bestuur buurtvereniging De Bieslander

Beleidsontwikkeling/beleidsbewaking

Bijstellen van beleid op grond van ontwikkelingen

40

Ondersteunen penningmeester

·         Ondersteuning financieel beheer (aanvragen subsidies e.d.)

·         Ondersteuning bij het maken van de afrekeningen en begroting

Penningmeester

Gezond financieel beheer

30

Externe contacten:

·         Overleg woningbouw, projectmanager, architect e.d. i.v.m. nieuw buurthuis

·         Overleg wijkcoördinatieteam

·         Toelichting geven aan derden, contactlegging met derden zoals gemeenteambtenaren

·         Alle andere werkzaamheden die, als ze niet gedaan worden, een gevaar zijn voor de organisatie

 

Informatie-uitwisseling en komen tot gezamenlijke probleemoplossing

Verbetering samenwerking met bewoners en bewonersorganisatie

39.27

 

 


Buurthuis / Project:  Wippolder

Uren : 1508 uren per jaar

Inzet: 2 agogisch medewerkers

 

Activiteiten

Doelgroep

Resultaat

Uren

Ondersteuning Bestuur:

- bijwonen bestuursvergaderingen

- organisatorische en inhoudelijke       voorbereiding van bestuursvergaderingen

- informatie verzamelen t.b.v. ......

- informeren, begeleiden en adviseren ....

- uitvoering van voortvloeiende   werkzaamheden

-ondersteuning bieden aan bestuur bij besprekingen met derden

Ondersteuning Penningmeester

-Ondersteuning financieel beheer

(aanvragen projektsubsidie/fondswerving/ boekhouding e.d.)

-Ondersteunen bij opstellen jaarlijkse  begroting en afrekening

-opzetten nieuw boekhoudprogramma

Ondersteuning (vrijwillige) medewerkers

Adviseren, ondersteunen en stimuleren in

Activiteituitvoering

Verzorgen van randvoorwaarden,

Coördineren van activiteiten,

Vrijwilligers- en vakkrachten-werving,

Het zijn van aanspreekpunt voor medewerkers,

Onderhouden van kontakten met medewerkers en vakkrachten,

Zorgdragen voor het plaatsen vinden van overleg: 

-activiteitenoverleg, (Bingo-, Kaart-, Kinderwerk-groep e.d.)

-medewerkeroverleg

-organiseren medewerkers’feestje’

 

Bestuur Stichting Wijkwerk Wippolder

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Penningmeester

 

 

 

 

 

 

Vrijwillige medewerkers en Vakkrachten

 

Beleidsontwikkeling/beleidsbewaking

Bijstellen van beleid  (op grond van nieuwe ontwikkelingen)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

‘gezond’ financieel beheer

 

 

 

 

 

 

Gezonde werkorganisatie,

Afstemming van activiteiten

beleidsuitvoering/bewaking

 

200

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

125

 

 

 

 

 

 

225

 

 

 

 

Activiteiten

Doelgroep

Resultaat

Uren

Bureauwerkzaamheden/administratie:

Post; voeren van correspondentie, telefoon, archiefbeheer, verslaglegging verschillende overleggen.

Maken van activiteitenoverzicht, draaiboeken, adressenbestanden

 

Publiciteit:

Hanteren van publicatiemiddelen zoals o.m. Wijkkrant, affiches, folders, persberichten

 

Externe kontakten:

Regelen, verzorgen en deelnemen aan verschillende overleggen met vertegenwoordigers van diverse instanties:

(zoals o.m.: Wijkcoördinatieteam Wippolder en Buurtnetwerkteam Jeugdhulpverlening Wippolder)

Toelichting geven aan, contactlegging met derden, (zoals Gemeente/ambtenaren/

en anderen)

 

Buurt(opbouw)werk

Ondersteuning/advisering bewonersgroepen in de wijk.

(w.b.t. 2001 betekent dit in ieder geval

ondersteuning in het komen tot een Wijkplan en stimuleren wijkbewoners tot gebruik van venstertafel)

De organisatie

 

 

 

 

 

 

Wippolder-bewoners

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wel/niet georganiseerde bewoners in de wijk Wippolder

Overzicht

 

 

 

 

 

 

Gerichte publiciteit over Stichting en activiteiten

 

 

 

Informatie-uitwisseling t.b.v.

Beleidsvoorbereiding en beleidsuitvoering

 

 

 

 

 

 

 

 

Bevorderen van sociale zelfredzaamheid

150

 

 

 

 

 

 

58

 

 

 

 

100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

150

 

 

 

 

 

 

 

 

Activiteiten

Doelgroep

Resultaat

Uren

Ontwikkelen nieuwe taken en aandachtsvelden:

1). Wijkplan en Venstertafel (zie hierboven).

2). Tienerruimte:

ondersteuning/advisering Tienerwerker

 

Coördinatie van Beheer en organisatie

Werk en ‘huis’-overleggen: buurtwerker, beheerder, jongerenopbouwwerker, tienerwerker, projectleider Venstertafel en medewerker venstertafel. Verdeling van taken.

 

Algemene taken anders dan bureautaken:

Begeleiding Alternatieve Dienstverleners (reclassering):

Aanspreekpunt zijn en eventueel doorverwijzen naar......

 

Eenmalige of adhoc-activiteiten:

Initiëren, stimuleren en eventueel programmeren, organiseren etc, etc

 

 

Stoffer- en blikwerkzaamheden:

Al die ‘plotselinge’ werkzaamheden die als ze niet opgepakt zouden worden de organisatie doen instorten

 

Tieners (11 t/m 16 jr)

 

 

 

Alle betaalde krachten die hun plek hebben in het nieuwe wijkgebouw

 

 

 

 

Alternatieve dienstverleners

Bezoekers Wijkcentrum

Medewerkers, vakkrachten, bezoekers,

wijkbewoners

 

 

 

de organisatie Wijkwerk Wippolder

 

 

 

 

 

 

 

Activiteitenaanbod tieners

 

 

 

 

 

Informatie-uitwisseling

Voorwaardenscheppend t.b.v. de organisatie

 

 

 

 

 

 

 

 

Van huishoudelijke aard

 

Weten wat er leeft

 

Een ‘leuk’ idee voor een grotere/gemeenschappelijke activiteit, welke wellicht opgepakt en uitgevoerd kan worden (b.v. wijkfeest)

 

De organisatie blijft draaien

150

 

 

 

 

 

 

 

 

 

100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

75

 

100

 

 

 

 

 

 

75

 

 

 

 

Buurthuis / Project: Mooi zo, Goed zo

Uren : 665

Activiteiten

Doelgroep

Resultaat

Uren

Buurtbemiddeling

-          Onderzoek haalbaarheid

 

-          Opzet project

Wipe Out

-          Organisatie

-          Overdracht aan HangOut

 

Cleanteam Voorhof

-       Organisatie

 

-          Overdracht aan JacP Thijsse                         school

 

Het stimuleren van  Maatschappelijk                                         Ondernemen

 

Het jaar van de Vrijwilliger

-          Opzetten waarderingssysteem vrijwilligers

-          Organiseren grote manifestatie

 

Bewonersgroep Dakarhof ondersteunen

 

 

Reageren op initiatieven bewoners

 

Gemeente, corporaties, politie, welzijnswerk, fondsen

Alle Delftenaren

 

25 jongeren van 8-15 jaar uit jc Hangout

Jongerenwerkers, corporatie, gemeentelijke diensten

 

50 scholieren groep 5-8 JacP Thijsse school

Docenten, corporatie, gemeentelijke diensten

 

Bedrijven in en rondom Delft

 

 

 

Alle Delftse vrijwilligers

Alle Delftse vrijwilligers

 

 

Alle bewoners Dakarhof, Senegalhof en Nijlhof  (ca. 150)

 

Bewoners van Delft met een initiatief

 

Draagvlak en een plan van aanpak

Meer verantwoordelijkheidsgevoel bij bewoners, toename van veiligheidsgevoel

 

Schonere wijk, beter imago jongeren

Betrokken organisaties gaan het project

zelf organiseren

 

Schonere wijk, beter imago jongeren

 

Betrokken organisaties gaan het project zelf organiseren

 

Netwerkverbetering, meer betrokkenheid bedrijven

 

 

Structurele brede waardering voor vrijwilligerswerk

Veel aandacht en waardering voor vrijwilligerswerk

 

Schonere omgeving en doorbreken anonimiteit

 

     60

 

   140

 

     10

     10

 

 

     30

 

     10

 

 

     80

 

 

 

 

   100

 

  

100

 20

 

 105

 

 

 

Overzicht stedelijke projecten
Buurthuis / Project: Vrijwilligercentrale

Uren:1248 uur

Inzet: 2 agogisch medewerkers

 

Activiteiten

Doelgroep

Resultaat

Uren

Acquisitie & onderhoud vacatures

 

Onderhoud database (Filemaker)

 

 

 

 

Telefonisch informatiepunt voor organisaties en vrijwilligers

 

 

 

Informeren adviseren organisaties en vrijwilligers en tijdens openstelling

 

 

Bemiddeling voor bezoekers die speciale aandacht behoeven

 

 

 

 

 

Trait-d’union Gilde,

(Ondersteuning en advisering)

 

 

Coördinatie, ontwikkeling en afstemming.

 

Non-profitorganisaties in Delft en de regio.

 

Non-profitorganisaties en (aspirant)vrijwilligers in Delft en de regio.

 

 

 

Non-profitorganisaties en (aspirant)vrijwilligers in Delft en de regio.

 

 

 

Non-profitorganisaties en (aspirant)vrijwilligers in Delft en de regio.

 

 

Fase 4 cliënten,

Uitkeringsgerechtigden, (ex) GGZ cliënten, nieuwkomers en vluchtelingen en cliënten via reclassering en Justitie

 

 

 

Senioren organisatie Delfts Gilde.

 

 

 

In- en externe collegae en organisaties

 

± 210 actuele vacatures bij ± 150 non-profitorganisaties.

 

Een te raadplegen Vacaturebank met gegevens over non-profitorganisaties, vacatures en bezoekers van de Vrijwilligerscentrale.

Adequaat geïnformeerde non-profitorganisaties en (aspirant)vrijwilligers over mogelijkheden en voorwaarden betreffende vrijwilligerswerk.

 

Adequaat geïnformeerde non-profitorganisaties en (aspirant)vrijwilligers over mogelijkheden en voorwaarden betreffende vrijwilligerswerk.

Verwijspunt voor andere organisaties welke dienstverlening doen voor de doelgroep.

Informatie, advies en bemiddeling van ± 80 mensen uit de doelgroep naar vrijwilligerswerk of andere zinvolle dagbesteding.

Smeerolie voor de Gilde-stuurgroep. Signaleren van maatschappelijke behoeften in relatie tot het activiteitenaanbod van de doelgroep.

Werkontwikkeling, samenwerking binnen de organisatie en met andere organisaties

 

 208 uur

 

 

156 uur

 

 

 

 

156 uur

 

 

 

260 uur

 

 

 

260 uur

 

 

 

 

104 uur

 

 

 

312 uur

 

 

Activiteiten

Doelgroep

Resultaat

Uren

 

Acquisitie & onderhoud vacatures

 

 

Telefonisch advies- en informatiepunt voor organisaties en vrijwilligers

 

 

 

Informeren adviseren organisaties en vrijwilligers en tijdens openstelling

 

 

 

Bemiddeling voor bezoekers die speciale aandacht behoeven.

 

 

 

 

 

 

Trait-d’union Gilde

(Ondersteuning en advisering)

 

 

 

Coördinatie, ontwikkeling en afstemming

 

 

Non-profitorganisaties in Delft en de regio.

 

Non-profitorganisaties en (aspirant)vrijwilligers in Delft en de regio.

 

 

 

 

Non-profitorganisaties en (aspirant)vrijwilligers in Delft en de regio.

 

 

 

Fase 4 cliënten,

uitkeringsgerechtigden, (ex) GGZ- cliënten, nieuwkomers en vluchtelingen en cliënten via reclassering en Justitie.

 

 

 

 

Senioren organisatie Delfts Gilde.

 

 

 

 

In- en externe collegae en organisaties.

 

± 210 actuele vacatures bij ± 150 non-profitorganisaties.

 

Adequaat geïnformeerde non-profitorganisaties en (aspirant)vrijwilligers over mogelijkheden en voorwaarden voor vrijwilligerswerk.

 

Adequaat geïnformeerde non-profitorganisaties en (aspirant)vrijwilligers over mogelijkheden en voorwaarden betreffende vrijwilligerswerk.

 

Verwijspunt voor andere organisaties welke dienstverlening doen voor de doelgroep.

Informatie, advies en bemiddeling van ± 80 mensen uit de doelgroep naar vrijwilligerswerk of andere zinvolle dagbesteding.

 

Smeerolie voor de Gilde-stuurgroep. Signaleren van maatschappelijke behoeften in relatie tot het activiteitenaanbod van de doelgroep.

 

Werkontwikkeling, samenwerking binnen de organisatie en met andere organisaties.

 

 130uur

 

 

78 uur

 

 

 

 

208   uur

 

                             

                             

                     

 

 182 uur

 

 

 

 

 

 

104    uur                    

 

 

 

 

78 uur                      

 

 

Buurthuis / Project: Technika 10 subsidiegever: TUD

Uren  : 447,2

Activiteiten

Doelgroep

Resultaat

Uren

Acquisitie:

Contacten onderhouden met subsidiegevers, verantwoording afleggen d.m.v. jaarverslag en afrekeningen

 

Werving:

Via kranten, buurtkrantjes, folders, en verspreiden flyers bij TUD

Intakegesprek met kandidaten

 

Werving:

Jaarlijks, voorlichting op scholen, via kranten, buurtkrantjes en kraam op Delftdag

 

Advies en ondersteuning:

Begeleiding, organiseren  3 maandelijks overleg, organiseren van deskundigheidsbevordering

Regelmatig contacten onderhouden met begeleidsters, jaarlijks afsluiting

 

Organisatie clubactiviteiten:

Zorgen voor geschikte locatie, gereedschap en materialen, Wisselen van de gereedschapskisten na elk blok. , bijhouden van financiën, jaarlijks stedelijke seizoenafsluiting met deelneemsters, ontwikkelen  verbreden activiteiten

 

 

 

Indien mogelijk meewerken aan externe activiteiten:

-          Think Quest  (wedstrijd website bouwen)

-          Delftdag

 

Externe contacten:

- Provinciaal overleg

- Regionale bijeenkomst

- Landelijke bijeenkomst

 

 

 

 

Apart project:

Afhankelijk van de vraag organiseren en uitvoeren van workshops, tijdens de Wetenschaps- en techniekdag bij de TUD.

 

Subsidiegevers

 

 

 

 

 

Vrouwen gemiddeld 5 per jaar

Continu aandachtspunt

 

 

 

Deelneemsters meisjes van 10 tot 12 jaar, gemiddeld 10 per activiteit

 

 

 

Vrouwen

 

 

 

 

 

 

Technika 10 club op locatie: begeleidsters en deelneemsters

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Begeleidsters en deelneemsters

 

Begeleidsters, coördinator

 

 

Coördinator, 3 maandelijks

Coördinator en begeleidsters 1 x per jaar

Coördinator 1 x per jaar

 

 

 

 

 

Vrouwen/begeleidsters

Kinderen/deelnemers

Subsidie 2001: TUD 30.000,-

Subsidie Gemeente (DMZ): ------

 

 

 

 

Begeleidsters, totaal 16, die in teamverband een club begeleiden

 

 

 

Meiden kennis laten maken met technieken, zelfredzaamheid vergroten

 

 

 

Goed voorbereide en geschoolde vrijwilligsters, die zelfstandig een club

begeleiden.

Vrouwen die langdurig een club begeleiden (1 tot 5 jaar) of langer.

 

 

Vier goed lopende en goed bezochte clubs in de buurthuizen: Olof, Boerderij, Delft noord en Voorhof.

 

Eind 2001 mogelijk: 5e activiteit, nieuw vakgebeid (informatica)

 

 

 

 

 

 

Kennis van website bouwen in internet

 

Werven, naamsbekendheid

 

 

uitwisseling kennis en ervaring, inspiratie,

afstemming, ontwikkelingen in werkveld, kennismaking met nieuwe technieken, ed.

 

 

 

 

 

180 tot 200 kinderen hebben kennis gemaakt met technieken, naamsbekendheid

35

 

 

 

 

 

40

 

 

 

 

25

 

 

 

 

120

 

 

 

 

 

 

145

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30

 

15

 

 

40

 

 

450 totaal

 

 

 

 

70 uren

worden in rekening gebracht bij de opdrachtgever

 


 

Buurthuis / Project: Wijkopbouwwerk Tanthof

Uren : 333 uur

 

 

Activiteiten

Doelgroep

Resultaat

Uren

Ondersteunen Belangenplatform

15 deelnemers Belangenplatform

Actief Belangenplatform

183

Creëren draagvlak voor Belangenplatform

Middels 2 thema-avonden

100 Tanthofbewoners en 10 betrokken ambtenaren

 

 

Meer bekendheid en betere positie Belangenplatform

50

Overleg wijkcoördinatieteam

 

Partners in de wijk: buurtwerk, gemeente jongerenwerk, politie, corporaties,

Goede samenwerking

50

Ondersteunen gemeente bij vernieuwen speelplekken

10 speelplekken x 20 bewoners

Vernieuwde speelplekken, tevreden bewoners

50

 


Buurthuis / Project:  Vrouwenopbouwwerk/Bezoekvrouwen

Uren : 8

Activiteiten

Doelgroep

Resultaat

Uren

 

Team begeleiden

 

 

 

 

 

 

Werk en scholing begeleiden

 

 

Externe contacten en nieuwe initiatieven

 

Drie bezoekvrouwen totaal 104 uur

 

 

 

 

 

 

Drie bezoekvrouwen

 

 

Algemene organisaties in Delft.

Zonodig landelijke initiatieven.

 

Werkwijze op elkaar afstemmen en professionaliseren.

Samenwerking bevorderen.

Archiveren van gegevens over activiteiten huisbezoeken en netwerk.

 

 

Ontwikkelen van beroepshouding.

Verbinden theorie en praktijk.

 

Verandering houding en gedrag t.o.v.

Allochtone vrouwen.

Leren en delen van ervaringen van/met anderen.

 

4

 

 

 

 

 

 

2

 

 

2

 

Buurthuis / Project: Vrouwenopbouwwerk/Stichting Komitee Vrouwen

Uren : 6

Activiteiten

Doelgroep

Resultaat

Uren

 

Team/bestuur begeleiden

 

 

 

 

 

Huiskamerproject starten

 

Meewerkenden van het Komitee

 

 

 

 

 

Vrouwen met een inkomen op of rond het minimum inkomen.

 

Proces van uitvoer tot beheersbestuur begeleiden.

Vrijwillige medewerkers ondersteunen.

Contact subsidiegever begeleiden/onderhouden.

 

Het huiskamerproject integreren in de huidige werkzaamheden van het Komitee.

De start de juiste impulsen geven.

Werving vrijwilligers ondersteunen.

Continueren van het aanbod bevorderen.

 

4

 

 

 

 

 

2

 

Buurthuis / Project:  Vrouwenopbouwwerk/ Multi Cultureel Netwerk

Uren : 1

 

Activiteiten

Doelgroep

Resultaat

Uren

 

Maandelijkse bijeenkomst

 

 

 

Nieuwjaarsbijeenkomst

8 maart

Minimaal vier andere bijeenkomsten

 

 

Vrouwen van een aantal vrouwenorganisaties in Delft. Voor zowel allochtone als autochtone vrouwen.

 

Het netwerk van het netwerk

 

Een netwerk mede onderhuden.

Informattie verstrekken op elkaar afstemmen en bundelen.

 

Bekendheid en uitbreiding van het Multi

Cultureel Netwerk

 

1

 

 

 

p.m.

 

 

Buurthuis / Project: Vrouwenopbouwwerk/ Algemeen

Uren : 1.8

Activiteiten

Doelgroep

Resultaat

Uren

 

Vrouwenwerk t.b.v. allochtone vrouwen in Delft

 

Allochtone vrouwen

 

Ontwikkeling en verandering in de positie van de allochtone vrouwen

 

1.8

 

Buurthuis / Project: Buurtwerk of wijkopbouwwerk of migrantenwerk

Uren : 12

Activiteiten

Doelgroep

Resultaat

Uren

 

Nieuw project GSM Consulting Netwerk

 

 

 

Contacten met het allochtone netwerk onderhouden.

 

 

Coachen van ID en WIW-medewerkers van de SWD.

 

Allochtone inwoners van Delft.

Werkers in het Reinier de Graaf ziekenhuis.

 

Allochtone inwoners hoofdzakelijk uit de wijk voorhof en met name uit Poptahof Noord en Zuid.

 

ID’ers vrouwenopbouwwerk

 

 

Alle overige ID’ers en WIW’ers van de SWD

 

Communicatie verbetering voor beide partijen.

 

 

Vinger aan de pols

 

 

 

Personeelszorg voor deze medewerkers en dan met name voor hun scholing en ontwikkeling.

 

4

 

 

 

4

 

 

 

4

 

 

Onderdeel van takenpakket van diverse professionele werkers van de SWD

 

 



[1] Poptahof maakt deel uit van een onderzoek of werk daar weer kan worden opgepakt en zo ja, onder welke voorwaarden.

[2] Van de wijk Buitenhof zijn op dit moment geen gegevens.