Toelichting bij formulier melding en subsidieaanvraag straatfeest/ straatfestijn:

 

Vraag 1:

Deze gegevens zijn nodig zodat de afwerking van de betaling zo snel mogelijk plaats kan vinden en er in geval van nood contact opgenomen kan worden.

 

Vraag 2:

Bij de omschrijving van activiteiten geeft u in het kort aan wat er gaat gebeuren, of u stuurt de uitnodiging of het programma mee. Een situatieschets is nodig om te zien of de straat zonder probleem geheel of gedeeltelijk gebruikt kan worden voor de activiteiten.

Als u een festijn houdt is de beschrijving van de Fleur-op activiteiten nodig om het gereedschap te bepalen en om u raad te kunnen geven over de eventuele planten etc. Over deze activiteiten is het goed even overleg te plegen met de wijkcoördinator; die kan u de goede adviezen geven.

 

Vraag 3:

De subsidie is € 150 (straatfeest) of € 250 (straatfestijn). De kosten van maaltijden komen niet voor de subsidie in aanmerking. Het bedrag wordt zo snel mogelijk overgemaakt, maar de verwerking zal enige tijd kosten. U kunt dus het beste zo vroeg mogelijk aanvragen.

In ieder geval krijgt u tijdig een brief waarin vermeldstaat of u subsidie ontvangt en de straat gebruikt kan worden zoals beschreven of tussen u en de gemeente is overlegd, of dat er overwegende bezwaren zijn.

 

Vraag 4:

U stuurt de volgende bijlagen mee:

.           situatietekening van de straat (deze is nodig om te zien of de straat zonder probleem geheel of gedeeltelijk gebruikt kan worden voor de activiteiten)

.           een lijst van adressen die uitgenodigd zijn en een lijst met handtekeningen van straatbewoners die mee doen (de laatste lijst moet minimaal twintig adressen bevatten, dit aantal moet ten minste 75% van de uitgenodigde adressen zijn)

.           overzicht van de kosten

.           formulier ten behoeve van de Fleur-op actie (als u die organiseert)

.           kopie van een eerder afgegeven vergunning (als die in uw bezit is)

 

 

Na afloop:

Als het feest voorbij is verwachten we van u een korte melding hoe het gelopen is. Als u een foto meestuurt stellen we dat erg op prijs. U hoeft niet automatisch bonnen mee te sturen van de kosten. De gemeente mag echter ter controle aan u vragen bonnen etc. te laten zien. Die moet u dus wel 6 maanden bewaren.

Als het feest door omstandigheden niet door gegaan is geeft u aan welke uitgaven toch onvermijdelijk waren. Het verschil tussen de subsidie die u ontvangen heeft en de onvermijdelijke kosten moet u terugbetalen.

 

 

Dit formulier kunt u opsturen of afgeven bij de Publieksbalie van de Gemeente Delft.

Postbus 53, 2600 AB Delft of Phoenixstraat 16, Delft

fax; 2197150