BEGELEIDINGSFORMULIER VOOR:      Commissie Leefbaarheid               * REG.NR       340683

Voorstel van: Th. Kanij 

Telefoon: 260 2313

E-mail: tkanij@delft.nl

B&W

portefeuillehouder(s): J.P. Torenstra / J.D. Rensen       

Datum B&W: 2 december 2003

titel: Loket kinderopvang.

Voorstel: Kennisnemen van Loket kinderopvang.

 

Korte inhoud document:

Met ingang van januari 2004 hebben ouders die in aanmerking komen voor door de gemeente gekochte kinderopvang, volledige keuzevrijheid. Daarmee loopt de gemeente Delft 1 jaar vooruit op de inwerkingtreding van de Wet basisvoorziening kinderopvang. Een van de speerpunten van deze wet is vraagsturing door ouders.

Per 2004 kunnen ouders die voor kinderopvang in aanmerking komen  (ouders die een activerings- of inburgeringstraject volgen en sociaal-medisch geïndiceerden) terecht voor hulp en ondersteuning bij het vakteam Sociale Dienstverlening van de sector Werk, Zorg en Inkomen (loket kinderopvang). Dit vakteam verzorgt ook de uitvoering van de regeling kinderopvang alleenstaande ouders. Ouders mogen zelf aangeven waar zij hun kind opgevangen willen hebben.  Het loket sluit namens de ouders een contract met de kinderopvangaanbieder naar keuze. Ouders kunnen een kinderdagverblijf kiezen dat over de benodigde vergunningen beschikt.

Aantekening(en) Collegebesluit: conform

 

Interactieve beleidsvorming: nvt

Soort onderwerp:

Informatief naar de commissie.

Deadline behandeling raad

Dd                    ; uiterste datum i.v.m.  NVT

Behandeling commissie

Opname op de lijst niet te bespreken stukken.
Commissie neemt kennis van aangeboden stukken.

Financiële consequenties, afwijkend van de geldende begroting en meerjarenbegroting: n.v.t.

Aantekening griffier: nvt

PLANNING BESLUITVORMING:

Commissie: Leefbaarheid

d.d. 15-1-2004

Gemeenteraad

d.d. nvt

Griffier: par.

d.d. 2-12- 2003

Naam: R. de Groot

Tst 2197952

griffie@delft.nl

 

advies commissie na bespreking:

 

 

 

                                                                                                                                                                                          Par. Commissiegriffier : C. van der Rest