Geacht bestuur,
Wij verlenen u voor de
jaren 2004 tot en met 2007 een budgetsubsidie van € 316.223,00 per kalenderjaar, op grond van de
Subsidieverordening maatschappelijke activiteiten gemeente Delft 2002 (SMA).
Van
deze subsidie is € 219.901,00 (projectnummer 21517) bestemd voor het
exploiteren van het zwembad aan de Weteringlaan en
€
96.322,00 (projectnummer 21516) voor het squashcentrum aan de Clara van
Sparwoudestraat.
Een
kwart van de subsidie zal per kwartaal worden overgemaakt op uw rekeningnummer
44.20.81.707 onder vermelding van “Budgetsubsidie 2004”.
De subsidie wordt verleend
voor de in de bijlage vermelde prestaties en resultaten voor 2004.
De subsidie wordt
vanaf 2005 jaarlijks verhoogd met het door de gemeenteraad vastgestelde accres.
Aan de subsidie zijn de
volgende verplichtingen verbonden.(onder meer voortvloeiend uit de Subsidieverordening
maatschappelijke activiteiten gemeente Delft 2002):
1.
Uw openstellingstijden en de gehanteerde tarieven zijn zodanig dat de accommodatie voor een breed publiek
toegankelijk is. Verhoging van de entreetarieven voor scholen en Delftse verenigingen
met meer dan het door de gemeenteraad vastgestelde stijgingspercentage voor
subsidies behoeft de goedkeuring van ons college.
2.
U brengt elk kalenderjaar uiterlijk op 1 september van het betreffende jaar
een concept verslag uit omtrent de voortgang van de activiteiten in de eerste
zes maanden van dat jaar en geeft een prognose voor de tweede zes maanden.
Indien de voortgang van de uitvoering van de activiteiten c.q. de realisatie
van de prestaties niet correspondeert met de planning, wordt aangegeven op
welke wijze realisatie van het activiteitenplan alsnog zal worden bereikt.
De definitieve versie van
het verslag over de voortgang van de activiteiten in de eerste zes maanden
dient u voor 1 oktober van het betreffende jaar in.
3.
Volledigheidshalve wijzen wij u op artikel 19 van het SMA waarin het
volgende vermeld staat : Indien gedurende het subsidiejaar blijkt dat de te
verrichten activiteiten dreigen niet te zullen plaatsvinden dan wel de te leveren
prestaties en resultaten vermoedelijk niet zullen worden behaald, dient u ons
hiervan onmiddellijk op de hoogte te stellen, onder vermelding van oorzaak en
genomen dan wel te nemen maatregelen om alsnog te voldoen aan de afspraken.
4.
Over elk kalenderjaar brengt u uiterlijk op 1 maart van het daarop
volgende jaar in concept het verslag uit van de in het voorgaande subsidiejaar
geleverde prestaties. De definitieve versie dient u voor 1 april van het
betreffende jaar in.
5.
U hanteert voor de beide accommodaties een gescheiden financiële
administratie.
6.
Over elk kalenderjaar dient u een financieel verslag in van beide
accommodaties (omvattende de balans en de exploitatierekening, waarbij
dezelfde indeling wordt gehanteerd als in de begroting), evenals een
activiteitenverslag en een verantwoording van de overige subsidieverplichtingen
voor 1 april van het daarop volgende jaar.
7.
Het financieel verslag over elk kalenderjaar zoals genoemd bij punt 6 dient
uiterlijk op 1 juli van het daarop volgende jaar voorzien te zijn van een
accountantsverklaring.
8.
In afwijking van artikel 11 van het SMA dient u de begroting in voor de
kalenderjaren 2005 en volgende in voor 1 juli van het voorafgaande jaar.
De genoemde
verantwoordingen dient u te richten aan: burgemeester en wethouders van Delft,
t.a.v. vakteam Welzijn, Postbus 340, 2600 AH Delft.
De subsidie over
2004 wordt door de gemeente Delft vastgesteld na ontvangst en goedkeuring van
het financieel verslag over het jaar 2004 (omvattende de balans en de
exploitatierekening). (staat in de alg. wet bestuursrecht) Voor de
subsidiejaren 2005 tot en met 2007 zullen wij, na mondeling overleg met u,
opnieuw per jaar de prestaties en resultaten vaststellen die wij verwachten
voor de subsidie in dat jaar.
Bij
beëindiging van de exploitatie, veroorzaakt door gewijzigd gemeentelijk
subsidiebeleid, zal op basis van het gecumuleerde exploitatieresultaat een
eindafrekening plaatsvinden tussen de B.V. en de gemeente. In de
exploitatietekorten respectievelijk exploitatieoverschotten zullen dan mede
zijn begrepen de baten en lasten van de B.V. welke in verband met de afbouw of
beëindiging van de exploitatie optreden. Ook de kosten van de door SFN te
verrichten werkzaamheden in verband met de beëindiging van de
exploitatieactiviteiten van de B.V. worden dan als exploitatie kosten ten laste
van de B.V. gebracht.
Alleen
redelijk gemaakte kosten van Sportfondsen Delft en SFN, overeenkomend met een
reguliere bedrijfsvoering, komen voor de eindafrekening in aanmerking, een en
ander onder meer te beoordelen aan de hand van de begroting die aan de gemeente
is voorgelegd.
Een
eventuele resterende exploitatiereserve en onderhoudsreserve bij het einde van de exploitatie wordt dan
onder aftrek van 5% van de reserves, volgens het laatst geldende
exploitatieresultaat ten gunste van de gemeente gebracht.
Zolang de B.V. voor de accommodaties
verplichtingen heeft uit overeenkomsten van geldlening, die door de gemeente
zijn gegarandeerd of waarvan de goedkeuring door de gemeente blijkt uit
medeondertekening door de gemeente, kan de gemeente de subsidierelatie niet
tussentijds beëindigen, tenzij de gemeente deze verplichtingen jegens de
financieringsinstellingen geheel van de B.V. overneemt en de gemeente verklaart
deze schuld niet op de B.V. te zullen verhalen.
Wij maken u er op
attent dat u binnen zes weken na verzending van dit besluit een bezwaarschrift
kunnen indienen. U richt dit bewaarschrift aan: burgemeester en wethouders van
Delft, Postbus 78, 2600 ME Delft, onder vermelding van “bezwaarschrift”.
Hoogachtend,
Burgemeester
en wethouders van Delft,
, burgemeester
, secretaris