BEGELEIDINGSFORMULIER VOOR:      Commissie Leefbaarheid            * REG.NR          467631

Voorstel van: T. Kanij 

Telefoon: 260 2313

E-mail: tkanij@delft.nl

B&W

Portefeuillehouder: J.P. Torenstra / D. Rensen         

Datum B&W: 23 november 2004

titel: Subsidieverlening bijzondere peuterspeelzalen (1e zes maanden 2005)

Aan de raad wordt Voorgesteld:

·         kennis te nemen van het collegebesluit om in te stemmen met de subsidiebeschikkingen voor de bijzondere peuterspeelzalen voor de 1e zes maanden van 2005 voor een totaal bedrag van € 59.250,-.
 

Korte inhoud document:

Om de subsidiëring van de verschillende peuterspeelzalen begin volgend jaar niet te laten stagneren en omdat er in de eerste zes maanden van 2005 van het huidige voorstel geen aanpassingen staan gepland, wordt over deze periode een beschikking gestuurd. 
In de beschikking is aangegeven dat de Montessori peuterspeelzaal en Hansje Stoffel er rekening mee moet houden dat  met ingang van de tweede helft van 2005 geen structurele subsidie meer wordt verleend. De argumentatie hiervoor staat beschreven in de nota: Definitief besluit herziening peuterspeelzaalbeleid. Aan deze peuterspeelzalen is wel een afbouwsubsidie in het vooruitzicht gesteld.
De R.K. Peuterspeelzalen ontvangen voor de twee voorschoolpeuterspeelzalen voor het eerst een geïntegreerde beschikking van de welzijns- en onderwijsmiddelen.

Aantekening(en) Collegebesluit: conform

Interactieve beleidsvorming: nvt

Soort onderwerp:

Informatief naar de commissie

 

Deadline behandeling raad

NVT

Behandeling commissie

Opname op de lijst niet te bespreken stukken.
De commissie neemt kennis van het aangeboden stuk.

Financiële consequenties, afwijkend van de geldende begroting en meerjarenbegroting: n.v.t.

Aantekening griffier: nvt

PLANNING BESLUITVORMING:

Commissie: Leefbaarheid

d.d. 13-1-2005

Gemeenteraad

d.d. n.v.t.

Griffier: par.

d.d. 09-12-2004

Naam: Y. van Delft

Tst 2197952

griffie@delft.nl

 

Advies commissie na bespreking:

  

 

                                                                                                                                                                                      Par. Commissiegriffier : C. van der Rest