BESLUITVORMINGS-FORMULIER

Korte inhoud en motivering voorstel                                                                                                                                                     1.

In maart 99 is een eerste overzicht m.b.t. de Neon activiteiten verschenen. Afgesproken is toen om in het najaar met een geactualiseerd overzicht te komen.

Ten opzichte van eerdere behandelingen van dit onderwerp is de status verlaagd: van “begroting” naar “overzicht”. Dit betekent m.n. dat voor nog te voteren bedragen op deelterreinen (later) separate voorstellen gedaan zullen worden.

Bij de bijgaande versie van het overzicht wordt onderscheid gemaakt tussen de volgende soorten kosten.

a.  Mede als gevolg van de verkokering in het verleden zijn de ontwikkelingen in de gemeente niet altijd synchroon verlopen. In bepaalde gevallen is zelfs sprake van achterstanden b.v. m.b.t. archieven en I.C.T. De kosten waar het hier om gaat zijn derhalve geen kosten die veroorzaakt worden of samenhangen met de Neon kanteling. Ook in de bedrijfsvoering van de traditionele organisatie zouden deze kosten ooit gemaakt moeten worden. Maar wil  de organisatie succesvol kunnen starten zal de organisatie op dit soort punten op orde moeten zijn .

eventueel vervolg op pag. 2

Voorstel:                                                                                                                                                                                                      2.

Zie voorstellen.

eventueel vervolg op pag. 2

OPMERKINGEN                                Reden/Verklaring                                                                                                                           3.

 

Onderwerp                                      

deadline                                            ,

omdat      

(o.a. wettelijke bepalingen)

financiële consequenties            

overeenkomstig (meerjaren)begroting, ; vul vak 9 in

personele consequenties             ,

zo ja, zie toelichting; vul vak 10 in

    (o.a. arbeidsplaatsen,

    organisatiewijzigingen)

publicitaire consequenties         

 

 

    (o.a. moet nota aan alle     

    raadsleden worden gezonden)  

 Voorstel van: N. Roos/U.Sijtema

d.d 25-11-99

dst/proj. BSD

toest. 2661

                  4.

Naam portefeuillehouder(s) 1.J.P. Torenstra

2.  M.P. Oosten

hoofd van dienst/prl: par NR

d.d. 2/12/99

naam N.Roos

toest. Toestelnr

               5.

(niet in te vullen door de dienst).

  6.

Paraaf Portefeuillehouder(s)Paraaf Secretaris

1. par.  JPT                      d.d.  2/12/99                                                  par. DvD                  d.d. 2.12.99

2. par.  MPO                    d.d.  2/12/99                                                 

Besluit b en w:                 d.d.  7-12-99                                                  nr.  5                                                                                          7.

Conform, met dien verstande dat hiermee geen impliciete besluitvorming plaatsvindt met betrekking tot de onderdelen uit de categorie”nog te besluiten. Uitgangspunt is dat geen activiteiten uit deze categorie worden ondernomen voordat daartoe besloten is. Activiteiten die desondanks toch al plaatsvinden dienen zo spoedig mogelijk ter besluitvorming te worden aangemeld. Tot verhoging van de post Bestuurlijke Vernieuwing (van

f. 100.000,- naar f. 170.000,-) en kosten facetgroep Financien wordt thans expliciet besloten.

                                                                                                                                                                                           secr.  DvD           


 

Aantekeningen leden college/diensten/afdelingen                                                                                                                          8.

    

 

Financiële consequenties, afwijkend van de geldende begroting en meerjarenbegroting                                                   9.

 

Er is wel/niet sprake van volledige, meerjarige kompensatie

 

Zo niet, vul onderstaande tabel in:

                                    paraaf administrateur:                    

 

 

                             

 

 

begrotingsjaar:

    

    

    

    

    

 

 

 

Netto resultaat *

     

     

     

     

     

 

 

    (gewone dienst)

                                                                                                                                                                * bedragen x ¦ 1.000,--;               

Ook investeringen uitdrukken in lasten/baten voor de gewone dienst                                    N = Nadelig    V = Voordelig      

 

Personele consequenties van het voorstel                                                                                                                                        10.

 

 

 

      PLANNING BESLUITVORMING                 13

Collegevergadering                  dd. 30-11-99

Commissie(s)    1. Mid.en Best.      dd. 16-12-99

2.                        dd.      

3.                        dd.      

4.                        dd.      

 

Gemeenteraad Naam               dd.     

            Mede paraaf dienst/afdeling                                                         12.

 

1.    Dienst                   voor dd.                      par.                 dd.                 *

 

2.    Dienst                   voor dd.                      par.                 dd.                 *

 

3.    Dienst                   voor dd.                      par.                 dd.                 *

 

(* voor afwijkende adviezen zie pag.2)

 

                 Ruimte voor interne registratie    11.

                    diensten en afdelingen

                         niet in te vullen door de dienst                                        14.

 

 

        Bespreken gevraagd door:

 

        1.                                           par.                                       d.d.

 

        2.                                           par.                                       d.d.

 

        3.                                           par.                                       d.d.

 

 

        Besluit college (zie vak 7 aan voorzijde)

 

 

        Advies commissie(s)                                                                           15.

 

        1.                     akkoord d.d.                               par.                               *

 

2.                      akkoord d.d.                               par.                                 *

 

( *    voor afwijkende adviezen pagina 2 )

 

 

        Raadsvergadering   d.d.                                  par.V                        16.

 


Vervolg pag.  1.

Vervolg korte inhoud en motivering voorstel                                                                                                                                      1.

Vul hier vervolg korte inhoud in

Daaraan zijn deze kosten verbonden.

b. Aan de daadwerkelijke transformatie zijn kosten verbonden. Het gaat daarbij b.v. om de kosten van het projecktbureau, herscholingskosten etc.

c. Om de aangepaste organisatie daadwerkelijk te laten draaien moeten kosten gemaakt worden b.v. verhuiskosten, aanpassingen I.C.T. etc.

d. Aan het organisatie-ontwikkelingsproces is een taakstelling van ƒ 5,5 mln. verbonden. De bezuinigingen zullen de komende 3 jaar worden gerealiseerd. Dat gaat wel gepaard met frictiekosten o.a. vervallen formatieplaatsen met doorlopende salarislasten.

Binnen de begroting wordt een onderscheid gemaakt tussen reeds gemaakte/ besloten kosten en nog te maken kosten.

Behalve op de kosten zal ook op de mogelijke dekking van de kosten worden ingegaan.

Vervolg voorstel                                                                                                                                                                                         2.

Vul hier vervolg voorstel in

 

Vervolg aantekeningen leden college/diensten/afdelingen                                                                                                            8.

Vul hier vervolg aantekeningen in