BESLUITVORMINGS-FORMULIER *             REG.NR. 01/ 000129

 

Korte inhoud en motivering voorstel:

 1.

 

In het kader van de jaarafsluiting is zoals gebruikelijk een inventarisatie gepleegd van de over te hevelen budgetten. Het gaat dan om budgetten die niet of niet geheel zijn aangesproken en volgend jaar nodig zijn om knelpunten in de uitvoering te voorkomen. In totaal zijn er 18 verzoeken tot budgetoverheveling binnengekomen. Voor een nadere toelichting wordt verwezen naar de bijgaande notitie. De overheveling verloopt via de algemene reserve d.w.z. in 2000 wordt de onderschrijding via het rekeningresultaat toegevoegd aan de algemene reserve. In 2001 wordt dit bedrag via een begrotingswijziging onttrokken aan de algemene reserve.

 

 

 

 

 

 

Voorstel:

 2.

 

Akkoord te gaan met de overhevelingen 1, 2, 4 t/m 10, 12, deels 13,  14  t/m 18 (zie totaaloverzicht notitie) welke betrekking hebben op specifieke budgetten die eventueel samenhangen met doeluitkeringen. Totale overhevelings bedraagt ca. ƒ 2,7 miljoen.

 

 

 

 

 

 

OPMERKINGEN:

REDEN/VERKLARING:

 3.

 

Onderwerp

A

 

Deadline (o.a. wettelijke bepalingen)

ja

 

Financ­iële con­se­quen­ties

ja: overeenkomstig (meer)jarenbegro­ting, ja/nee; vul vak 9 in.

 

Persone­le con­se­quen­ties

nee, zo ja, zie toelichting op pag. 3.

 

Publici­taire conse­quen­ties

( o.a. moet nota aan alle

 raadsleden worden gezon­den)

nee, omdat

 

Voorstel van: J. Boeters

d.d. 19 januari 2001

dst/proj. Centrale Staf/ vakteam Strategie en Control

toest. 2543

 4.

 

Naam portefeuillehouder(s):

1. Weth. M. Oosten

2.

 

hoofd van Dienst/prl: par.US.

d.d. 22 januari 2001

naam directeur: U. Sijtema

toest. 2661

 5.

 

                                                                         (niet in te vullen door de dienst)

6.

 

Paraaf Portefeuillehouder(s):

Paraaf secretaris:

 

 

1. par.MO.

d.d.  25-01-2001

par.FvD.

d.d.  24-01-2001

 

2. par

d.d. 

 

 

Besluit b en w:

d.d.  30 januari 2001.

nr.  7.

 7.

 

 

Conform, met dien verstande dat de f 10.000,-- eenmalig voor activiteiten buurt- en wijkwerk alsnog naar 2001 overgeheveld wordt.

 

 

 

Aantekeningen leden college/diensten/afdelingen

 8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

financiële consequenties, afwijkend van de geldende begroting en meerjarenbegro­ting:

 9.

 

Er is wel/niet sprake van volledige, meerjarige compensatie.

Zo niet vul onderstaande tabel in:                                                               paraaf administrateur J. Boeters 19-01-2001.

 

 

begrotingsjaar:

2000

2001

2002

2003

2004

 

 

Netto resultaat *

2.700       V

2.700       N

 

 

 

 

 

(gewone dienst)

 

 

 

 

* bedragen x ¦ 1.000;

 

 

 

 

 

 

 

 

N = Nadelig  V = Voorde­lig

 

                Ook investeringen uitdrukken in lasten/baten voor de gewone dienst.  

 

Personele consequenties van het voorstel

10.

 

 

 

 

 

 

 

PLANNING BESLUIT­VOR­MING

13.

Medeparaaf dienst/afdeling

12.

 

Collegevergadering

dd. 30 januari 2001

1.

voor dd.

par.

dd.           *

 

Commissie(s) 1. t.k. M&B

dd. 15 februari 2001

2.

voor dd.

par.

dd.           *

 

             2.

dd.

3.

voor dd.

par.

dd.           *

 

Gemeenteraad

dd.

( * voor afwij­kende adviezen zie pag. 2)

 

                Ruimte voor interne registratie

11.

                                  niet in te vullen door de dienst

 

                       diensten en afdelingen

 

 

Bespreken gevraagd door:

14.

 

Dienst Stadsontwikkeling

 

1.

par.

dd.

 

                    Sektor/afd.

Par

     d.d.

    kopie

bijl

 

 

 

 

BoWon

 

 

 

 

 

2.

par.

dd.

 

I&T

 

 

 

 

 

 

 

 

R&G

 

 

 

 

 

3.

par.

dd.

 

FIZ

 

 

 

 

                           Besluit college (zie vak 7 aan voorzijde)

 

POI

 

 

 

 

 

Advies commissie(s)

15.

 

PSO

 

 

 

 

 

1.

akk. dd.

par.

*

 

Directeur

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

akk. dd.

par.

*

 

 

 

 

 

 

(* voor afwijkende adviezen pagina 2)

 

Projektnummer:

 

Raads­vergade­ring d.d.

par.

16.