ambtelijke organisatie en
het college van burgemeester en
wethouders.
1.
Inleiding.
Burgemeester
en wethouders vinden het belangrijk dat interne afhandeling van klachten over
de ambtelijke organisatie op uniforme wijze plaatsvindt. Dit vanuit de ‘één
gemeente gedachte’. Burgers die een klacht indienen als bedoeld in hoofdstuk 9
van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) moeten niet geconfronteerd worden met
uiteenlopende wijzen van afhandeling. Ook klachten over het college zelf moeten
op een uniforme wijze afgehandeld worden. Met het oog hierop stelt het college
de volgende beleidsregel vast.
2.
De ambtelijke organisatie.
Klachten,
als bedoeld in hoofdstuk 9 van de Awb, over gedragingen van ambtenaren, welke
gedragingen aan het college van burgemeester en wethouders worden toegerekend,
worden procedureel op uniforme wijze afgehandeld volgens bijgaand Stappenplan
afhandeling klachten (inclusief stroomschema) en de daarbij behorende
bijlagen te weten Ontvangstbevestiging klachtbrief, Intake klacht,
Beantwoording klachtbrief, Klachtenregistratie vakteam, Klachtenregistratie
cluster.
3.
Het college van burgemeester en wethouders.
Klachten,
als bedoeld in hoofdstuk 9 van de Awb, over gedragingen van het college van
burgemeester en wethouders, worden procedureel op uniforme wijze afgehandeld
volgens bijgaande notitie Uniforme interne klachtafhandeling voor het
college.
4.
Inwerkingtreding.
Deze
beleidsregel treedt in werking per 1 juli 2003.
10
juni 2003.
Burgemeester
en wethouders van Delft,
,
burgemeester
,
secretaris.
Datum
bekendmaking: