Onderwerp: beleidsregel uniforme interne afhandeling van klachten over de

                     ambtelijke organisatie en het college van burgemeester en

                     wethouders.

 

 

 

1. Inleiding.

Burgemeester en wethouders vinden het belangrijk dat interne afhandeling van klachten over de ambtelijke organisatie op uniforme wijze plaatsvindt. Dit vanuit de ‘één gemeente gedachte’. Burgers die een klacht indienen als bedoeld in hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) moeten niet geconfronteerd worden met uiteenlopende wijzen van afhandeling. Ook klachten over het college zelf moeten op een uniforme wijze afgehandeld worden. Met het oog hierop stelt het college de volgende beleidsregel vast.

 

2. De ambtelijke organisatie.

Klachten, als bedoeld in hoofdstuk 9 van de Awb, over gedragingen van ambtenaren, welke gedragingen aan het college van burgemeester en wethouders worden toegerekend, worden procedureel op uniforme wijze afgehandeld volgens bijgaand Stappenplan afhandeling klachten (inclusief stroomschema) en de daarbij behorende bijlagen te weten Ontvangstbevestiging klachtbrief, Intake klacht, Beantwoording klachtbrief, Klachtenregistratie vakteam, Klachtenregistratie cluster.

 

3. Het college van burgemeester en wethouders.

Klachten, als bedoeld in hoofdstuk 9 van de Awb, over gedragingen van het college van burgemeester en wethouders, worden procedureel op uniforme wijze afgehandeld volgens bijgaande notitie Uniforme interne klachtafhandeling voor het college.

 

4. Inwerkingtreding.

Deze beleidsregel treedt in werking per 1 juli 2003.       

 

 

10 juni 2003.

 

Burgemeester en wethouders van Delft,

 

 

                                               , burgemeester

 

 

 

                                               , secretaris.

 

 

 

Datum bekendmaking: