BEGELEIDINGSFORMULIER VOOR:      Commissie               * REG.NR 606649        

Voorstel van:   D.E. de Jong

Telefoon: 2602453

E-mail:ddjong@delft.nl

B&W

portefeuillehouder(s):       J . Torenstra

Datum B&W:  09 augustus 2005

titel: Opheffing IZA-regeling in verband met invoering Zorgverzekeringswet

Voorstel:

De gemeenteraad adviseren over te gaan tot opheffing van de gemeenschappelijke regeling Zorgverzekering Ambtenaren Nederland (IZA Nederland-regeling)

Korte inhoud document:

In verband met de invoering van de Zorgverzekeringswet zullen alle verzekerden (ziekenfonds, particulier en publiekrechtelijk) vanaf 1 januari 2006 een nieuwe basisverzekering en eventueel een aanvullende verzekering moeten afsluiten. De thans bij het IZA verzekerde ambtenaren krijgen van het IZA het aanbod om hun verzekering vanaf 1 januari 2006 af te sluiten bij IZA Zorgverzekeraar NV. Gelet hierop is het noodzakelijk dat m.i.v. de datum van inwerkingtreding van de Zorgverzekeringswet de gemeenschappelijke regeling IZA Nederland wordt opgeheven.

Op sectoraal niveau wordt onderzocht wat de budgettaire gevolgen zijn van de invoering van de Zorgverzekeringswet. Zodra hierover meer bekend is zal hiervoor eventueel een apart (begrotings)voorstel gedaan worden.

Bijgaand: Brief  IZA aan de raden van de deelnemende gemeenten over opheffing regeling

Aantekening(en) Collegebesluit: Conform

Interactieve beleidsvorming: nvt

Soort onderwerp:

Besluitvorming Raad

 

Deadline behandeling raad

Dd     29 september 2005               ; uiterste datum 15 oktober 2005

Behandeling commissie

Commissie brengt advies uit aan de raad

Opname op lijst niet te bespreken stukken

Financiële consequenties, afwijkend van de geldende begroting en meerjarenbegroting:

Kosten:

Dekking:

Aantekening griffier: nvt

PLANNING BESLUITVORMING:

Commissie: M&B

d.d. 06.09.’05

Gemeenteraad

d.d. 29.09.’05

Griffier: par.

d.d. 26.08.’05

Naam: CvdRest 

Tst 2602416

griffie@delft.nl

 

advies commissie na bespreking:

 

 

 

                                                                                                                                                                                          Par. Commissiegriffier :