Raadsvoorstel

 

Aan de gemeenteraad

 

Van                 : college van B&W

Datum              : [GD1] 27-11-2008

Pfh.                 : R. Vuijk

Steller              : [GD2] C.H.M. Janssen/A.P. de Visser

tel.nr.               : [GD3] .7893

e-mail               : kjanssen@delft.nl [GD4] 

Programma        : Ontwikkeling Grond & Vastgoed

Registratie nr.     : [GD5] 384718

Stuk                 : [GD6] 

 

Onderwerp        : tussentijdse rapportage MeerjarenProgramma Grondontwikkeling 2008-2011[GD7] 

 

 

Gevraagde beslissing:

1.               Vaststellen van de tussentijdse rapportage Meerjaren Programma Grondontwikkeling 2008-2011

 

 

Samenvatting

 

In het MeerjarenProgramma Grondontwikkeling 2008-2011 (MPG), bestuurlijk geaccordeerd in juni 2008, wordt zowel verantwoording afgelegd over de werkzaamheden in het afgelopen jaar en de financiële consequenties daarvan als een prognose afgegeven van de toekomstige eindresultaten aan het einde van de planperiode.

 

De nu voorliggende tussenrapportage MeerjarenProgramma Grondontwikkeling 2008-2011

(t-MPG) is een tussenrapportage met de inzichten per september 2008. Doel van de tussenrapportage is inzicht verschaffen in de geconstateerde en verwachte afwijkingen ten opzichte van de in het MPG aangegeven exploitatieresultaten.

 

 

1.       Aanleiding

Inzicht verschaffen in de geconstateerde en verwachte afwijkingen ten opzichte van de in het MeerjarenProgramma Grondontwikkeling 2008-2011 aangegeven exploitatieresultaten[GD8] .

 

 

2.       Bevoegdheid

De gemeenteraad wordt in het kader van haar budgetrecht geïnformeerd over de geconstateerde en verwachte afwijkingen ten opzichte van het MPG 2008-2011. De afwijkingen zullen worden meegenomen in het MPG 2009-2012.

 

 

3.       Historie / relatie met eerdere besluiten/ proces

MeerjarenProgramma Grondontwikkeling 2008-2011[GD9] , bestuurlijk geaccordeerd in juni 2008

 

 

 

 

4.       Wat willen we bereiken? (Beoogd effect)

Inzicht verschaffen in de geconstateerde en verwachte afwijkingen ten opzichte van de in het MeerjarenProgramma Grondontwikkeling 2008-2011 aangegeven exploitatieresultaten[GD10] .

 

 

5.       Wat gaan we daarvoor doen? (Oplossingsrichtingen / kanttekeningen)

Tussentijdse rapportage MeerjarenProgramma Grondontwikkeling 2008-2011 ter vaststelling aanbieden. [GD11] 

 

 

6.       Wat mag het kosten? (Financiële paragraaf )

[GD12] De geconstateerde afwijkingen hebben vooralsnog geen financiële consequenties.

 

7.       Communicatie

Niet van toepassing

 

8.       Verdere procedure

[GD13] Niet van toepassing

 

 

Bijlagen:

·        [GD14] tussentijdse rapportage MeerjarenProgramma Grondontwikkeling 2008-2011

 

 

 

Hoogachtend,

 

Het college van burgemeester en wethouders van Delft,

 

 

mr. drs. G.A.A. Verkerk                   ,burgemeester.

 

 

mr. drs. H.G.L.M. Camps                  ,secretaris.

 

 


Raadsbesluit

 

 

Datum              : [GD15] 27 november 2008

Registratie nr.     : [GD16] 384718

Stuk                 : #*Wordt ingevuld door Griffie*#

 

Onderwerp         : [GD17] tussentijdse rapportage MeerjarenProgramma Grondontwikkeling 2008-2011

 

 

De raad van de gemeente Delft;

 

Gelezen het voorstel van het college van [GD18] 14 oktober 2008;

 

BESLUIT:

 

 

 

 

 

Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van [GD19] 27 november 2008

 

 

                   ,burgemeester.

 

 

 

                   ,griffier.

 

 

 


 [GD1]Dit betreft de datum van de vergadering van het Presidium, in principe de derde maandag voorafgaand aan de raad. (zie RIS) evt kan dit opengelaten worden dan vult de griffie dit in

 

 [GD2]Hier vul je de naam van de steller van het stuk in. Raadsleden kunnen contact opnemen met deze persoon over (technisch) inhoudelijke vragen

 [GD3]Hier staat het telefoonnummer van de steller van het voorstel

 [GD4]Het e-mail adres van de steller zodat een raadslid evt per mail contact op kan neme

 [GD5]Het registratienummer dat ook op het besluitvormingsformulier wordt gezet

 [GD6]Dit betreft het raadsstuknummer, de griffie vult dit nummer in

 [GD7]Hier komt in zeer korte bewoordingen (max. 3 –4 woorden)het onderwerp te staan. Het gaat om het onderwerp en niet om de procedure, omdat soms slechts onderdelen die voorliggen bij het college doorgeleid worden naar de raad  Dus niet “evaluatie en vaststellen nieuwe legesverordening” maar “vaststellen legesverordening” Dit is in principe de titel die ook op het besluitvormingsformulier staat

 [GD8]Hier wordt de aanleiding weergegeven waarom het voorstel wordt aangeboden aan de raad.

a.      er doet zich een probleem voor

b.      het betreft een cyclisch document

c.      op verzoek van de raad….

 [GD9]Er wordt kort ingegaan op de historie van het dossier en de eerdere besluiten genomen. Bovendien wordt, indien relevant, aangegeven welke stap in het proces met het voorliggende besluit wordt genomen

 [GD10]Hier wordt de aanleiding weergegeven waarom het voorstel wordt aangeboden aan de raad.

d.      er doet zich een probleem voor

e.      het betreft een cyclisch document

f.       op verzoek van de raad….

 [GD11]Er wordt een oplossing voor het probleem voorgesteld. Indien mogelijk, worden eventuele reële alternatieven beschreven. Op deze wijze kan goed beoordeeld worden vanuit welke  verschillende gezichtspunten naar het probleem is gekeken. Achtergrondinformatie dient in een bijlagen worden opgenomen

 [GD12]In dit deel worden de financiële consequenties beschreven. Het gaat hier om de dekking van het raadsvoorstel. Zijn er extra (structurele/incidentele) middelen voor nodig en waar wordt dat uit gedekt. Financiële afwijkingen ten opzichte van de programmabegroting vergen te allen tijde een beslispunt in het voorstel. Zie bijlage voor verdere specificering

 [GD13]Hier wordt aangegeven welke toekomstige besluiten door wie genomen moeten / kunnen worden

 [GD14]Stukken die relevant zijn voor de bestuurlijke besluitvorming en tijdens de vergadering een relevante rol kunnen spelen worden hier puntsgewijs benoemd. Op termijn is het de bedoeling om alleen het raadsvoorstel nog fysiek te verzenden naar de raad. Bijlagen worden allen via het RIS aangeboden. In een enkel geval kan een bijlage ter inzage worden gelegd. Dit is als er geen digitaal exemplaar beschikbaar is of indien er geheimhouding is opgelegd door het college. Voor dit laatste gelden strenge eisen die in de wet zijn vastgelegd. Tussen haakje wordt achter de titel van de bijlage gezet of het beschikbaar is via RIS, Ter inzage en of onder geheimhouding valt

 [GD15]Dit betreft de datum van de vergadering de gemeenteraad

 [GD16]Het registratienummer dat ook op het besluitvormingsformulier wordt gezet

 [GD17]Hier komt in zeer korte bewoordingen (max. 3 –4 woorden)het onderwerp te staan. Het gaat om het onderwerp en niet om de procedure, omdat soms slechts onderdelen die voorliggen bij het college doorgeleid worden naar de raad  Dus niet “evaluatie en vaststellen nieuwe legesverordening” maar “vaststellen legesverordening” Dit is in principe de titel die ook op het besluitvormingsformulier staat

 [GD18]Vul de datum van ondertekening in

 [GD19]Vul de datum van de raadsvergadering in