BESLUITVORMINGS-FORMULIER
Korte
inhoud en motivering voorstel
1. |
||||||||||
D992257 Bijgaande
nota is opgesteld om een systematiek te ontwikkelen waarin op eenduidige en objectieve wijze de werklast en de
benodigde capaciteit binnen sector Uitkeringen met elkaar in verband kunnen worden
gebracht. Het doel is tweeledig: een goed hanteerbaar sturingsinstrument te verkrijgen en
daarmee tevens een concrete en heldere basis te geven aan de voortdurende discussie over
de formatiebehoeften van de sector. Aan TNO is gevraagd een benchmark uit te voeren met
vijf andere sociale diensten ter toetsing van de uitkomsten. Deze benchmark leidt tot de
conclusie dat er een capaciteitstekort is op de huidige formatie en dat over het geheel
genomen de sector op een gemiddeld niveau scoort in vergelijking met andere diensten. De normsystematiek zal jaarlijks
worden geactualiseerd enbiedt daarmee een goede ingang voor kwaliteits- en
efficiencyverbeteringen. |
||||||||||
eventueel
vervolg op pag .
2 |
||||||||||
Voorstel:
2. |
||||||||||
1. De formatie van de sector Uitkeringen in 2000
te baseren op de normtijden die zijn ontwikkeld binnen het project planning & normering. 2. De taakstelling van fl. 450.000 ter
compensatie van de kapitaallasten en onderhoudskosten van de ICT investering van september
1998 te schrappen. 3. De 350.000 incidentele voorziening in
1999 met ingang van 2000 als een structurele voorziening van 380.000 beschikbaar te
stellen. 4. Een
bedrag van 120.000 beschikbaar te stellen voor doelmatigheidsonderzoeken in de
sector Activering. 5. Voor de extra taken inzake bezwaar en beroep
en wet boeten en maatregelen aan de sector Sociaal Beheer m.i.v 2000 fl. 80.000 toe te
kennen. 6. Jaarlijks zal een vervolgevaluatie worden
gemaakt en zal de formatie opnieuw worden berekend aan de hand van het normtijdenmodel
volgens de aangegeven systematiek. |
||||||||||
eventueel
vervolg op pag. 2 |
||||||||||
OPMERKINGEN
Reden/Verklaring
3. |
||||||||||
|
||||||||||
Vanwege de relatie met de begroting 2000 |
||||||||||
(o.a.
wettelijke bepalingen) |
||||||||||
Zie vak 9 |
||||||||||
|
||||||||||
(o.a. arbeidsplaatsen, |
||||||||||
organisatiewijzigingen) |
||||||||||
publicitaire
consequenties ja |
Zie
bijgaand persbericht |
|||||||||
(o.a. moet nota aan alle |
||||||||||
raadsleden worden gezonden) |
||||||||||
Voorstel van: sector Uitkeringen |
d.d
19-5-99 |
4. |
||||||||
Naam
portefeuillehouder(s) 1.weth. J. Rensen |
2. |
|||||||||
hoofd
van dienst/prl: par |
d.d. |
naam P. van Dijk |
5. |
|||||||
(niet
in te vullen door de dienst). |
6. |
|||||||||
Paraaf
Portefeuillehouder(s)Paraaf Secretaris |
||||||||||
1.
par. DR
d.d. 27-5-99
par . DvD
d.d. 27-5-99 |
||||||||||
2.
par.
d.d.
|
||||||||||
Besluit
b en w:
d.d. 1 juni 1999
nr. 5
7. |
||||||||||
1. Conform voorstel 1, 4, 5 en 6, met dien verstande
dat de definitieve financiële vertaling hiervan zal moeten wachten op de uitkomsten van
de discussie over de werkplekkensystematiek in het kader van de reorganisatie. 2. De kosten van deze operatie worden ten laste
gebracht van de voorziening bedrijfsvoering die in de Zomernota wordt
voorgesteld. 3. De ICT-taakstelling van f 450.000,-- wordt
gehandhaafd in afwachting van diezelfde discussie over de werkplekken. 4. De 3%-efficiency-taakstelling gaat per 1 juli
2000 in. |
||||||||||
secr. DvD
|
||||||||||
|
||||||||||
Aantekeningen
leden college/diensten/afdelingen
8. |
||||||||||||
|
||||||||||||
Financiële
consequenties, afwijkend van de geldende begroting en meerjarenbegroting
9. |
|
|||||||||||
Er
is wel/niet sprake van volledige, meerjarige kompensatie |
|
|||||||||||
Zo
niet, vul onderstaande tabel in: |
paraaf administrateur:
|
|
||||||||||
|
|
|
||||||||||
|
Begrotingsjaar: |
2000 |
2001 |
2002 |
2003 |
2004 |
|
|
||||
|
Netto
resultaat * |
1.030 |
880 |
730 |
430 |
|
|
|||||
(gewone dienst)
* bedragen x ¦
1.000,--;
Ook
investeringen uitdrukken in lasten/baten voor de gewone dienst
N = Nadelig V = Voordelig |
|
|||||||||||
Personele
consequenties van het voorstel
10. |
|
|||||||||||
|
||||||||||||
PLANNING BESLUITVORMING
13 Collegevergadering
dd. 1.6.99 Commissie(s) 1.WZO
dd.
9.6.99 |
Mede paraaf dienst/afdeling
12. 1.
BFB
voor
dd. 20.5.99
par.
dd.
* (*
voor afwijkende adviezen zie pag.2) |
|
||||||||||
Ruimte voor interne registratie 11.
diensten en afdelingen |
niet in te vullen door de dienst
14. |
|
||||||||||
Bespreken gevraagd door: 1.
par. d.d. 2.
par. d.d. 3.
par.
d.d. |
|
|||||||||||
|
Besluit college
(zie vak 7 aan voorzijde) |
|
||||||||||
|
Advies commissie(s)
15. 1.
akkoord d.d.
par.
* 2.
akkoord d.d.
par.
* (
* voor afwijkende adviezen pagina 2 ) |
|
||||||||||
|
|
|||||||||||
Vervolg pag. 1.
Vervolg
korte inhoud en motivering voorstel
1. |
Vervolg
voorstel
2. |
Vervolg
aantekeningen leden college/diensten/afdelingen
8. |