BESLUITVORMINGS-FORMULIER

Korte inhoud en motivering voorstel                                                                                                                                                     1.

D992257

Bijgaande nota is opgesteld om een systematiek te ontwikkelen waarin op  eenduidige en objectieve wijze de werklast en de benodigde capaciteit binnen sector Uitkeringen met elkaar in verband kunnen worden gebracht. Het doel is tweeledig: een goed hanteerbaar sturingsinstrument te verkrijgen en daarmee tevens een concrete en heldere basis te geven aan de voortdurende discussie over de formatiebehoeften van de sector. Aan TNO is gevraagd een benchmark uit te voeren met vijf andere sociale diensten ter toetsing van de uitkomsten. Deze benchmark leidt tot de conclusie dat er een capaciteitstekort is op de huidige formatie en dat over het geheel genomen de sector op een gemiddeld niveau ‘scoort’ in vergelijking met  andere diensten. De normsystematiek zal jaarlijks worden geactualiseerd enbiedt daarmee een goede ingang voor kwaliteits- en efficiencyverbeteringen.

eventueel vervolg op pag

. 2

Voorstel:                                                                                                                                                                                                      2.

 

1.   De formatie van de sector Uitkeringen in 2000 te baseren op de normtijden die zijn ontwikkeld binnen het project planning & normering.

2.   De taakstelling van fl. 450.000 ter compensatie van de kapitaallasten en onderhoudskosten van de ICT investering van september 1998 te schrappen.

3.   De ƒ 350.000 incidentele voorziening in 1999 met ingang van 2000 als een structurele voorziening van ƒ 380.000 beschikbaar te stellen.

4.   Een bedrag van ƒ 120.000 beschikbaar te stellen voor doelmatigheidsonderzoeken in de sector Activering.

5.   Voor de extra taken inzake bezwaar en beroep en wet boeten en maatregelen aan de sector Sociaal Beheer m.i.v 2000 fl. 80.000 toe te kennen.

6.   Jaarlijks zal een vervolgevaluatie worden gemaakt en zal de formatie opnieuw worden berekend aan de hand van het normtijdenmodel volgens de aangegeven systematiek.

 

eventueel vervolg op pag. 2

OPMERKINGEN                                Reden/Verklaring                                                                                                                           3.

 

Onderwerp                                      

deadline                                            ,

  Vanwege de relatie met de begroting 2000

(o.a. wettelijke bepalingen)

financiële consequenties            

   Zie vak 9

personele consequenties             ,

 

    (o.a. arbeidsplaatsen,

    organisatiewijzigingen)

publicitaire consequenties          ja

Zie bijgaand persbericht

    (o.a. moet nota aan alle     

    raadsleden worden gezonden)  

 Voorstel van: sector Uitkeringen

d.d 19-5-99

dst/proj. D/p nr

toest. Toestel

                  4.

Naam portefeuillehouder(s) 1.weth.  J. Rensen

2.

hoofd van dienst/prl: par

d.d.

naam  P. van Dijk

toest. Toestelnr. 2002

               5.

(niet in te vullen door de dienst).

  6.

Paraaf Portefeuillehouder(s)Paraaf Secretaris

1. par. DR                        d.d. 27-5-99                                                    par . DvD                             d.d. 27-5-99

2. par.                               d.d.                                                                 

Besluit b en w:                 d.d.  1 juni 1999                                           nr. 5                                                                                           7.

1.     Conform voorstel 1, 4, 5 en 6, met dien verstande dat de definitieve financiële vertaling hiervan zal moeten wachten op de uitkomsten van de discussie over de werkplekkensystematiek in het kader van de reorganisatie.

2.     De kosten van deze operatie worden ten laste gebracht van de “voorziening bedrijfsvoering” die in de Zomernota wordt voorgesteld.

3.     De ICT-taakstelling van f 450.000,-- wordt gehandhaafd in afwachting van diezelfde discussie over de werkplekken.

4.     De 3%-efficiency-taakstelling gaat per 1 juli 2000 in.

secr.  DvD             

 


 

Aantekeningen leden college/diensten/afdelingen                                                                                                                          8.

Vul aantekeningen leden college/diensten/afdelingen

 

Financiële consequenties, afwijkend van de geldende begroting en meerjarenbegroting                                                   9.

 

Er is wel/niet sprake van volledige, meerjarige kompensatie

 

Zo niet, vul onderstaande tabel in:

                                    paraaf administrateur:                    

 

 

                             

 

 

Begrotingsjaar:

2000

2001

2002

2003

2004

 

 

 

Netto resultaat *

1.030

880

730

580    

430

 

 

    (gewone dienst)

                                                                                                                                                                * bedragen x ¦ 1.000,--;               

Ook investeringen uitdrukken in lasten/baten voor de gewone dienst                                    N = Nadelig    V = Voordelig      

 

Personele consequenties van het voorstel                                                                                                                                        10.

 

Vul hier personele consequenties van het voorstel in

 

      PLANNING BESLUITVORMING                 13

Collegevergadering                  dd.  1.6.99

Commissie(s)    1.WZO               dd. 9.6.99

2.                       dd.      

3.                       dd.      

4.                       dd.      

 

Gemeenteraad Naam               dd.     

            Mede paraaf dienst/afdeling                                                         12.

 

1.   BFB                       voor dd.  20.5.99           par.                 dd.                *

 

2.   Dienst                   voor dd.                           par.                 dd.                *

 

3.   Dienst                   voor dd.                           par.                 dd.                *

 

(* voor afwijkende adviezen zie pag.2)

 

                 Ruimte voor interne registratie    11.

                    diensten en afdelingen

                         niet in te vullen door de dienst                                        14.

 

Vul interne registratie diensten en afdelingen

  Bespreken gevraagd door:

 

        1.                                           par.            d.d.

 

        2.                                           par.            d.d.

 

        3.                                           par.                                       d.d.

 

 

        Besluit college (zie vak 7 aan voorzijde)

 

 

  Advies commissie(s)                                                                                  15.

 

        1.                     akkoord d.d.                               par.                       *

 

2.                     akkoord d.d.                               par.                               *

 

( *    voor afwijkende adviezen pagina 2 )

 

 

        Raadsvergadering   d.d.                                  par.Paraaf               16.

 

                         


Vervolg pag.  1.

Vervolg korte inhoud en motivering voorstel                                                                                                                                      1.

Vul hier vervolg korte inhoud in

Vervolg voorstel                                                                                                                                                                                         2.

Vul hier vervolg voorstel in

Vervolg aantekeningen leden college/diensten/afdelingen                                                                                                            8.

Vul hier vervolg aantekeningen in