BESLUITVORMINGS-FORMULIER S99006346

Korte inhoud en motivering voorstel:

 1.

.

 

In de nota herbezinning WVG , die op 24 september 1998 door de gemeenteraad is vastgesteld, is een aantal bezuinigingsdoelstellingen op onder meer het gebied van de woonvoorziening vastgelegd. De voorliggende nota geeft inzicht in de WVG-bestedingen woonvoorzieningen in de periode 1995 - april 1999 en zijn de verwachte financiële resultaten aangegeven.

 

 

 

 

                                                                                           eventueel vervolg op pag. 2

Voorstel:

 2.

.

Voorgesteld wordt om kennis te nemen van de analyse van de WVG-beschikkingen voor woonvoorzieningen (hoofdstuk 1) en in te stemmen met de bezuinigingen genoemd onder de conclusies (hoofdstuk 4) en de hieronder genoemde bezuinigingsmaatregelen:

 

·                 Woningen met diverse aanpassingen zo lang mogelijk beschikbaar te houden voor de Delftse gehandicapten;

Dit betekent dat deze woningen niet direct doorverhuurd worden, waardoor de kosten van huurderving ten laste van de WVG kunnen stijgen.

·                 De voorgestelde procedure voor het beschikbaar krijgen van  aangepaste woningen;

Op het moment dat, na het vaststellen van deze nota, de WVG-aanvrager uit een aangepaste woningen definitief vertrekt, dan kunnen de achterblijvende bewoners op basis van vrijwilligheid verhuizen naar een andere woning. Zij kunnen hiervoor in aanmerking komen voor een verhuisvergoeding.

·                 Het onderhoud van WVG-voorzieningen te laten vallen onder de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de woning;

·                 Het aanbesteden van WVG-voorzieningen te laten verrichten door de gemeente;

·                 Te werken met de Componentenlijst 1999;

Op deze Componentenlijst staan standaardprijzen voor veel voorkomende WVG-voorzieningen. Deze standaardprijzen zijn dan de maximale vergoedingen voor deze voorzieningen. Deze lijst is opgesteld in overleg met de woningcorporaties.  

 

 

OP­MER­KIN­GEN:

REDEN/VERKLARING:

 3.

Onder­werp

B

Deadline (o.a. w­ette­lij­ke bepa­lin­gen)

nee, omdat

Financ­iële con­se­quen­ties

nee: overeenkomstig (meer)jarenbegro­ting, ja/nee; vul vak 9 in.

Persone­le con­se­quen­ties

nee, zo ja, zie toelichting op pag. 3.

Publici­taire conse­quen­ties

( o.a. moet nota aan alle

 raadsleden worden gezon­den)

nee, omdat

Voorstel van: Miriam Hueber

d.d. 11-8-99

dst/proj. Bowon/Wonen

toest. 2169

 4.

Naam porte­feuil­le­hou­de­r(s):

1.J.D. Rensen

2. H.J. Grashoff

hoofd van Dienst/prl: par.

d.d. 11-8-99

naam E.I. Bijleveld-van der Hoeven

toest. 2100

 5.

                                                                         (niet in te vullen door de dienst)

6.

Paraaf Portefeuillehouder(s):

Paraaf secretaris:

 

1. par.

d.d. 

par.

d.d. 

2. par

d.d. 

 

Besluit b en w:

d.d. 

nr. 

 7.

 Conform 24 augustus 1999.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

secr. 

Aantekeningen leden college/diensten/afdelingen

 8.

 

 

 

 

 

 

financiële consequenties, afwijkend van de geldende begroting en meerja­ren­begro­ting:

 9.

Er is wel/niet sprake van volledige, meerjarige compensatie.

Zo niet vul onderstaande tabel in:                                                               paraaf administrateur

 

begrotingsjaar:

19

19

19

19

19

 

 

Netto resultaat *

 

 

 

 

 

 

 

(gewone dienst)

 

 

 

 

* bedragen x ¦ 1.000;

 

 

 

 

 

 

 

N = Nadelig  V = Voorde­lig

                Ook investeringen uitdrukken in lasten/baten voor de gewone dienst.

               

Personele consequenties van het voorstel

10.

 

 

 

PLANNING BESLUIT­VOR­MING

13.

Medeparaaf dienst/afdeling

12.

Collegevergadering

dd. 24 - 8

1. DMZ

voor dd.  

par. xx

dd. 16-8-99          *

Commissie(s) 1.W,Z & O

dd.7 - 9

2.

voor dd.

par. xx

dd. 16-8-99           *

             2.

dd.

3.

voor dd.

par. xx

dd. 16-8-99           *

Gemeenteraad

dd. 30 - 9

( * voor afwij­kende adviezen zie pag. 2)

                Ruimte voor interne registratie

11.

                                  niet in te vullen door de dienst

                       diensten en afdelingen

 

 

Bespreken gevraagd door:

14.

Dienst Stadsontwikkeling

 

1.

par.

dd.

                    Sektor/afd.

Par

     d.d.

    kopie

bijl

 

 

 

BoWon

 

 

 

 

 

2.

par.

dd.

I&T

 

 

 

 

 

 

 

R&G

 

 

 

 

 

3.

par.

dd.

FIZ

 

 

 

 

                           Besluit college (zie vak 7 aan voorzijde)

POI

 

 

 

 

 

Advies commissie(s)

15.

PSO

 

 

 

 

 

1.

akk. dd.

par.

*

Direkteur

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

akk. dd.

par.

*

 

 

 

 

 

(* voor afwijkende adviezen pagina 2)

Projektnummer:

 

Raads­vergade­ring d.d.

par.

16.