BESLUITVORMINGS-FORMULIER *            

Korte inhoud en motivering voorstel:

 1.

 Door medewerkers van de sector WIZ worden regelmatig huisbezoeken afgelegd. Enerzijds op verzoek van belanghebbende als deze zelf niet in staat is een bezoek te brengen aan de sector, anderzijds als er twijfels bestaan over de juistheid van de verstrekte informatie. Een voorwaarde voor het uitvoeren van huisbezoeken is dat dit op uniforme wijze plaats vindt. Een protocol, zoals dit bijgaand aan u wordt voorgelegd, maakt en dergelijke uniforme uitvoering toetsbaar. Daarnaast ontbreekt er inzicht in de effectiviteit van huisbezoeken als instrument om twijfels over de verstrekte informatie weg te nemen. Om die reden wordt voorgesteld om als een pilot-project steekproefsgewijs de komende periode 150 huisbezoeken af te leggen om inzicht te verkrijgen in de effectiviteit en de kosten van het huisbezoek als instrument om twijfels weg te nemen. De pilot zal zich met name richten op een aantal concrete groepen zoals in de notitie is aangegeven.

Tevens wordt gevraagd een onderzoek te doen naar het inzetten van een koeriersdienst in het bezorgen van de rechtmatigheidsformulieren.

 

 

                                                                                           eventueel vervolg op pag. 2

Voorstel:

 2.

1.        het bijgaande protocol huisbezoeken vaststellen;

2.        instemmen met het starten van een pilot-project huisbezoeken in het najaar ten einde meer inzicht te verkrijgen in de effectiviteit van dit instrument;

3.        instemmen met het instellen van een onderzoek naar de inzet van een koeriersdienst.

 

 

 

 

OP­MER­KIN­GEN:

REDEN/VERKLARING:

 3.

Onder­werp

B

Deadline (o.a. w­ette­lij­ke bepa­lin­gen)

nee, omdat

Financ­iële con­se­quen­ties

nee: overeenkomstig (meer)jarenbegro­ting, ja/nee; vul vak 9 in.

Persone­le con­se­quen­ties

nee, zo ja, zie toelichting op pag. 3.

Publici­taire conse­quen­ties

( o.a. moet nota aan alle

 raadsleden worden gezon­den)

ja, omdat behandeling plaatsvindt in openbare cie-vergadering

Voorstel van: A.C. Wiegman

d.d. 19-5-00

dst/proj. WIZ

toest. 2008

 4.

Naam porte­feuil­le­hou­de­r(s):

1. J.D. Rensen

2.

hoofd van Dienst/prl: par.

d.d.

Naam P. Linders    

toest.

 5.

                                                                         (niet in te vullen door de dienst)

6.

Paraaf Portefeuillehouder(s):

Paraaf secretaris:

 

1. par. JDR

d.d.  31/5/2000

par. US 31/5

d.d. 

2. par

d.d. 

 

Besluit b en w:

d.d.  6.6.2000

nr.  3(5)

 7.

aangehouden                                                                                                                US  7/6 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Besluit B&W                                     d.d.  8.6.2000                                                        2(5)

 

Conform

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

secr.  NR 8/6

Aantekeningen leden college/diensten/afdelingen

 8.

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

financiële consequenties, afwijkend van de geldende begroting en meerja­ren­begro­ting:

 9.

Er is wel/niet sprake van volledige, meerjarige compensatie.

Zo niet vul onderstaande tabel in:                                                               paraaf administrateur

 

Begrotingsjaar:

19

19

19

19

19

 

 

Netto resultaat *

 

 

 

 

 

 

 

(gewone dienst)

 

 

 

 

* bedragen x ¦ 1.000;

 

 

 

 

 

 

 

N = Nadelig  V = Voorde­lig

                Ook investeringen uitdrukken in lasten/baten voor de gewone dienst.

               

Personele consequenties van het voorstel

10.

.

 

 

 

 

PLANNING BESLUIT­VOR­MING

13.

Medeparaaf dienst/afdeling

12.

Collegevergadering

dd.  06-06-00

1.

Voor dd.

par.

dd.           *

Commissie(s) 1. WZO

dd. 20-6-00

2.

Voor dd.

par.

dd.           *

             2.

dd.

3.

Voor dd.

par.

dd.           *

Gemeenteraad

dd.

( * voor afwij­kende adviezen zie pag. 2)

                Ruimte voor interne registratie

11.

                                  niet in te vullen door de dienst

                      Diensten en afdelingen

 

 

Bespreken gevraagd door:

14.

Dienst Stadsontwikkeling

 

1.

par.

dd.

                    Sektor/afd.

Par

     d.d.

    kopie

bijl

 

 

 

BoWon

 

 

 

 

 

2.

par.

dd.

I&T

 

 

 

 

 

 

 

R&G

 

 

 

 

 

3.

par.

dd.

FIZ

 

 

 

 

                           Besluit college (zie vak 7 aan voorzijde)

POI

 

 

 

 

 

Advies commissie(s)

15.

PSO

 

 

 

 

 

1.

akk. dd.

par.

*

Direkteur

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

akk. dd.

par.

*

 

 

 

 

 

(* voor afwijkende adviezen pagina 2)

Projektnummer:

 

Raads­vergade­ring d.d.

par.

16.