00/015899                                                                   BESLUITVORMINGS-FORMULIER *            

Korte inhoud en motivering voorstel:

 1.

Bijgaand treft U aan een nota over de schuldhulpverlening in Delft. In deze nota worden de eerste ervaringen rond de invoering van de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen , die in 1999 is ingevoerd, geëvalueerd. Het is nodig het integrale karakter van de schuldhulpverlening te benadrukken en het budgetbeheer te versterken. In de nota wordt i9ngegaan op de rol en het inkopen van diensten bij samenwerkingspartners op dit terrein. Extra middelen zijn nodig voor deze “private” diensten een de uitvoeringskosten van de Budgetwinkel zelf. Dit betekent dat de eerder toegekende extra Rijksmiddelen, in het kader van het Armoedebeleid (bijzondere bijstand) en de invoering van deze Wet, structureel aan dit doel worden toegekend.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                           eventueel vervolg op pag. 2

Voorstel:

 2.

 

-          Extra inzet realiseren om de uit 1999 ontstane wachtlijst in 2000 weg te werken. (incidenteel 130.000)

-          De taakstelling in 2000 uitbreiden tot 490 klanten met een volledig traject. (80.000)

-          Het inkopen van diensten bij het CAV in Rijswijk, (budgetbeheer) (30.000 in 2000).

-          De kosten van inzet Gemeentelijke Kredietbank ramen op 40.000 op jaarbasis.

 

Deze financiële impuls dekken uit de te verwachte onderbesteding uit de bijzondere bijstand.

 

 

 

 

 

OP­MER­KIN­GEN:

REDEN/VERKLARING:

 3.

Onder­werp

B

Deadline (o.a. w­ette­lij­ke bepa­lin­gen)

Ja, zo mogelijk bespreking in college, uiterlijk donderdag 6 juli 2000.

Financ­iële con­se­quen­ties

Ja, overeenkomstig (meer jarenbegroting.

Persone­le con­se­quen­ties

Nee.

Publici­taire conse­quen­ties

( o.a. moet nota aan alle

 raadsleden worden gezon­den)

Nee.

Voorstel van: M. Daniëls

d.d. 26 juni 2000

dst/proj.WIZ-Zorg

toest.2619081

 4.

Naam porte­feuil­le­hou­de­r(s):

1.D.Rensen

2.

hoofd van Dienst/prl: par.CK.

d.d. 29-06-2000

Naam C. Kruizinga (wnd)      

toest.

 5.

                                                                         (niet in te vullen door de dienst)

6.

Paraaf Portefeuillehouder(s):

Paraaf secretaris:DvD. 5-7-2000.

 

1. par.DR.

d.d. 5-7-2000.

par.

d.d. 

2. par

d.d. 

 

Besluit b en w:

d.d.  13-07-2000.

Nr. 4.

 7.

Conform.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

secr. 

Aantekeningen leden college/diensten/afdelingen

 8.

Opm. SenC: Voorstel sluit aan bij besluitvorming in B&W van 6-6-2000 (mee-en tegenvaller 23 )

                     - Financiële consequenties 2000 verwerken in 1eATW.

                     - Financiële consequenties 2001 e.v. verwerken in Gemeentebegroting 2001-2004.  

 

                                                                                                                                  T.v.D, 6-7-2000

 

financiële consequenties, afwijkend van de geldende begroting en meerja­ren­begro­ting:

 9.

Er is wel sprake van volledige, meerjarige compensatie.Budget bijzondere bijstand, (zie kwartaal rapp.WIZ, verwachte onderbesteding van ca. ƒ900.000,--)

Zo niet vul onderstaande tabel in:                                                               paraaf administrateur XX

 

begrotingsjaar:

2000

2001

2002

2003

 

 

 

Netto resultaat *

 0

 0

 0

 0

 

 

 

(gewone dienst)

 

 

 

 

* bedragen x ¦ 1.000;

 

 

 

 

 

 

 

N = Nadelig  V = Voorde­lig

                Ook investeringen uitdrukken in lasten/baten voor de gewone dienst.

               

Personele consequenties van het voorstel

10.

.

 

 

 

 

PLANNING BESLUIT­VOR­MING

13.

Medeparaaf dienst/afdeling

12.

Collegevergadering

dd. 13 juli 2000

1.SenC

Voor dd.zie opm.

par.US.

dd. 5-7-2000          *

Commissie(s) 1. WZO

dd. 19 september 2000

2.

Voor dd.

par.

dd.           *

             2.

dd.

3.

voor dd.

par.

dd.           *

Gemeenteraad

dd.

( * voor afwij­kende adviezen zie pag. 2)

                Ruimte voor interne registratie

11.

                                  niet in te vullen door de dienst

                       diensten en afdelingen

 

 

Bespreken gevraagd door:

14.

Dienst Stadsontwikkeling

 

1.

par.

dd.

                    Sektor/afd.

Par

     d.d.

    kopie

Bijl

 

 

 

BoWon

 

 

 

 

 

2.

par.

dd.

I&T

 

 

 

 

 

 

 

R&G

 

 

 

 

 

3.

par.

dd.

FIZ

 

 

 

 

                           Besluit college (zie vak 7 aan voorzijde)

POI

 

 

 

 

 

Advies commissie(s)

15.

PSO

 

 

 

 

 

1.

akk. dd.

par.

*

Direkteur

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

akk. dd.

par.

*

 

 

 

 

 

(* voor afwijkende adviezen pagina 2)

Projektnummer:

 

Raads­vergade­ring d.d.

par.

16.