BESLUITVORMINGS-FORMULIER * 00/023064 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Korte
inhoud en motivering voorstel: |
1. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Brede-schoolontwikkeling
in Delft; beleid en plan van aanpak tweede
fase. In het eerste deel van de nota is de opbrengst van fase 1 beschreven.
Zowel uit het inventariserend onderzoek als uit de startconferentie bleek
dat er draagvlak is voor een brede-schoolprogramma in Delft, met als spil de
samenwerking tussen school en kinderopvang. De financiering van de 2e fase is voor een
deel in de zomernota geregeld. Voor het beheer wordt het verdeelbesluit
ID-banen 2000 afgewacht. Voor het overige moet de realisering mogelijk worden
gemaakt met de structurele fl. 350.000 van het EZH-project ‘Meer activiteiten
en zorg rond de scholen’.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Voorstel: |
2. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
.Instemmen met het plan van aanpak 2e fase
brede-schoolontwikkeling in Delft, waarin de volgende voorstellen zijn
vervat: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OPMERKINGEN: |
REDEN/VERKLARING: |
3. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Onderwerp |
B |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Deadline
(o.a. wettelijke bepalingen) |
nee |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Financiële
consequenties |
ja:
overeenkomstig (meer)jarenbegroting, ja. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Personele
consequenties |
nee |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Publicitaire consequenties ( o.a. moet nota aan alle raadsleden
worden gezonden) |
persbericht |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Voorstel
van: J. Spaas/J. v.d. Berg |
d.d.
26 - 9 - 2000 |
cluster. WSZ |
toest.
2317 |
4. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Naam
portefeuillehouder(s): |
1. D.
Rensen |
2. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
directeur:
par. FdG |
d.d.
29-09-2000 |
naam
F.A. de Graaf |
toest.
2711 |
5. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(niet
in te vullen door de cluster) |
6. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Paraaf
Portefeuillehouder(s): |
Paraaf
secretaris: FvD. 29-09-2000. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.
par. DR |
d.d.
29-09-2000 |
par. |
d.d. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. par |
d.d. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Besluit
b en w: |
d.d. 3 oktober 2000 |
nr. 5 |
7. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Voorstel 8 wordt aangevuld met “nagegaan wordt of ook
natuur- en milieueducatie realiseerbaar is”. Overigens conform. |
secr. FvD. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aantekeningen
leden college/clusters/vakteams |
8. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Financien: financiele consequenties komen aan de orde
in een apart voorstel ( betreft aanvraag EZH-gelden, dekking coordinator). HK Medeparaaf C en S bij nota “Brede schoolontwikkeling in
Delft; beleid en plan van aanpak tweede fase”. In de nota komen nog wel enkele open einden voor (o.a.
huisvesting), waarvoor de financiele dekking niet is ingevuld. Het hoofd van
de sector Leefbaarheid deelde mee dat het uitgangspunt is, dat deze open
einden (door verschuivingen) binnen eigen budgetten worden opgelost. Advies: Akkoord met nota, waarbij ontbrekende dekkingsmiddelen
worden gevonden binnen bestaande budgetten. .C en S, 2 oktober 2000. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
financiële
consequenties, afwijkend van de geldende begroting en meerjarenbegroting: |
9. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Er is wel/niet sprake van volledige, meerjarige
compensatie. Zo niet vul onderstaande tabel in:
paraaf administrateur JB 26-09-2000 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
begrotingsjaar: |
19 |
19 |
19 |
19 |
19 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Netto
resultaat * |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
(gewone
dienst) |
|
|
|
|
* bedragen x ¦ 1.000; |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
N =
Nadelig V = Voordelig |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ook
investeringen uitdrukken in lasten/baten voor de gewone dienst. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Personele
consequenties van het voorstel |
10. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PLANNING
BESLUITVORMING |
13. |
Medeparaaf
cluster/vakteam |
12. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Collegevergadering |
dd. 3 oktober |
1.
SenC |
voor
dd. Zie aantekening |
Par.US |
Dd.
02/10 * |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Commissie(s) 1. WZO |
dd. 17
oktober |
2. |
voor
dd. |
Par. |
Dd. * |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
dd. |
3. |
voor
dd. |
Par. |
Dd. * |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gemeenteraad |
dd. |
( *
voor afwijkende adviezen zie pag. 2) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ruimte voor interne registratie |
11. |
niet in te
vullen door het cluster |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
clusters en vakteams |
|
|
Bespreken
gevraagd door: |
14. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cluster
Vul
hier het cluster in |
|
1. |
par. |
dd. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sector/vakteam. |
Par |
d.d. |
kopie |
bijl |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
2. |
par. |
dd. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
3. |
par. |
dd. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
Besluit college
(zie vak 7 aan voorzijde) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
Advies
commissie(s) |
15. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
1. |
akk.
dd. |
par. |
* |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Direkteur |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
2. |
akk.
dd. |
par. |
* |
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
(*
voor afwijkende adviezen pagina 2) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Projektnummer: |
|
Raadsvergadering
d.d. |
par. |
16. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vervolg
pag. 1.
Vervolg
korte inhoud en motivering voorstel 1. |
|
Vervolg
voorstel 2. |
6) De
projectgroep krijgt de opdracht te onderzoeken hoe en in welke mate bestaande
geldstromen aangewend kunnen worden ten behoeve van het
brede-schoolprogramma; |
Vervolg
aantekeningen leden college/diensten/afdelingen 8. |
|