Korte
inhoud en motivering voorstel: |
1. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
In het kader van de Delftse Duitenactie voor de verdeling van de
EZH-gelden is door het gemeentebestuur een bedrag van 2,25 miljoen toegekend
aan het projectnummer 9 : tegengaan armoede en verkleinen instroom WAO. Onder dit projectnummer vallen twee projectvoorstellen. Een
projectvoorstel is door het college zelf
ingediend (tegengaan armoede) en een projectvoorstel is door FNV
Bondgenoten ingediend (verkleinen instroom WAO). 1. Tegengaan armoede In de nota Samen aan de Slag worden in het kader van het incentivebeleid
voorstellen gedaan om de armoedeval te verkleinen. Middels een bijdrage uit de EZH-gelden kunnen deze voorstellen worden
verwezenlijkt. 2. Verkleinen instroom WAO FNV Bondgenoten wil in een eerder stadium mensen die in de WAO dreigen te
raken reïntegreren naar een andere
baan. Normaal gesproken vindt de reïntegratie pas plaats wanneer betrokkene
in de WAO zit. FNV Bondgenoten wil preventief werken en daarom zelf een
reactief centrum opzetten met financiële hulp van de gemeente Delft.
eventueel vervolg op pag. 2 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Voorstel: |
2. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.
Kennis te nemen van deze nota
bestedingsvoorstel EZH-project tegengaan armoede en verkleinen instroom WAO 2.
In te stemmen met omschreven
voorstel om het kapitaal in te zetten en gedurende maximaal 5 jaar een bedrag
van maximaal FL.100.000,- beschikbaar te stellen met de daaraan verbonden
voorwaarden voor het op te zetten reactief centrum door FNV Bondgenoten en
gedurende tien jaar jaarlijks een bijdrage van FL. 175.000,- aan het
gemeentelijk incentivebeleid toe te voegen. 3.
Financiële consequenties te
regelen bij eerstvolgende wijziging van de gemeente begroting. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OPMERKINGEN: |
REDEN/VERKLARING: |
3. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Onderwerp |
A/B |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Deadline
(o.a. wettelijke bepalingen) |
ja/nee,
omdat |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Financiële
consequenties |
ja/nee:
overeenkomstig (meer)jarenbegroting, ja/nee; vul vak 9 in. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Personele
consequenties |
ja/nee,
zo ja, zie toelichting op pag. 3. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Publicitaire consequenties ( o.a. moet nota aan alle raadsleden
worden gezonden) |
ja/nee,
omdat |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Voorstel
van: M. Noordermeer |
d.d.14
feb. 2001 |
dst/proj.WIZ/BP |
toest.924 |
4. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Naam
portefeuillehouder(s): |
1. J.
D. Rensen |
2. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
hoofd
van Dienst/prl: par. |
d.d 14
feb. 2001 |
naam N. Roos |
toest. |
5. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(niet
in te vullen door de dienst) |
6. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Paraaf
Portefeuillehouder(s): |
Paraaf
secretaris: |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.
par.b/a MO |
d.d. 23-02-2001. |
Par.FvD. |
d.d. 23-02-2001 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. par |
d.d. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Besluit
b en w: |
d.d. 27 februari 2001. |
3. |
7. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conform, met dien verstande dat de middelen voor het
gemeentelijk incentivebeleid aan het fonds Werk en Inkomen worden toegevoegd
en vandaaruit besteed worden. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aantekeningen
leden college/diensten/afdelingen |
8. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Medeparaaf bestedingsvoorstel
‘Tegengaan armoede en verkleinen instroom WAO’ 1.
Het wekt verwarring
dat in deze nota nog teksten worden meegenomen van de oorspronkelijke ideeën
van het college van een jaar geleden. Met name de laatste alinea van 2.1 m.i.
schrappen. Het gaat er toch om wat het college nu voorstelt. 2.
De nota ‘Samen aan
de slag’ geeft het beeld dat voor het incentivebeleid ca fl 4 ton benodigd
is, waarvan ruim fl 112.500 uit het EZH-geld voor dit project. Dit roept de
vraag op of niet beter ingezet kan worden op een structurele dekking in
plaats van uitputting van het voor het incentivebeleid beschikbare kapitaal
in 10 jaar. Voor de structurele dekking is fl 87.500 beschikbaar (5% van fl
1.750.000). Mogelijk dat in de dan nog ontbrekende dekking (fl 25.000)
voorzien kan worden via het budget nieuw incentivebeleid. 3. Raadsvoorstel en raadsbesluit
ontbreken nog. Centrale
Staf/ project EZH, Bert
den Uyl, 29
februari 2001. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
financiële
consequenties, afwijkend van de geldende begroting en meerjarenbegroting: |
9. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Er is wel/niet sprake van volledige, meerjarige
compensatie. Zo niet vul onderstaande tabel in: paraaf
administrateur |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
begrotingsjaar: |
19 |
19 |
19 |
19 |
19 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Netto
resultaat * |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
(gewone
dienst) |
|
|
|
|
* bedragen x ¦ 1.000; |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
N =
Nadelig V = Voordelig |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ook
investeringen uitdrukken in lasten/baten voor de gewone dienst. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Personele
consequenties van het voorstel |
10. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PLANNING
BESLUITVORMING |
13. |
Medeparaaf
dienst/afdeling |
12. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Collegevergadering |
dd.27-02-2001. |
CS/EZH |
voor
dd.29-2-2001. Zie
bijgaande medeparaaf. |
par. |
dd. * |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Commissie(s)
1.WZO. |
dd.13-03-2001 |
2. |
voor
dd. |
par. |
dd. * |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. |
dd. |
3. |
voor
dd. |
par. |
dd. * |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gemeenteraad |
dd.29-03-2001 |
( *
voor afwijkende adviezen zie pag. 2) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ruimte voor interne
registratie |
11. |
niet in te
vullen door de dienst |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
diensten en afdelingen |
|
|
Bespreken
gevraagd door: |
14. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dienst
Stadsontwikkeling |
|
1. |
par. |
dd. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sektor/afd. |
Par |
d.d. |
kopie |
bijl |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
BoWon |
|
|
|
|
|
2. |
par. |
dd. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
I&T |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
R&G |
|
|
|
|
|
3. |
par. |
dd. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
FIZ |
|
|
|
|
Besluit college
(zie vak 7 aan voorzijde) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
POI |
|
|
|
|
|
Advies
commissie(s) |
15. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
PSO |
|
|
|
|
|
1. |
akk.
dd. |
par. |
* |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Direkteur |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
2. |
akk.
dd. |
par. |
* |
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
(*
voor afwijkende adviezen pagina 2) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
Projektnummer: |
|
Raadsvergadering
d.d. |
par. |
16. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||