01/022705                                                 BESLUITVORMINGS-FORMULIER *            

Korte inhoud en motivering voorstel:

 1.

 

De wet reļntegratie arbeidsgehandicapten (REA)bestaat sinds 1 juli 1998 en biedt arbeidsgehandicapten extra middelen en instrumenten, waardoor de kansen op arbeidsinpassing worden vergroot.

De gemeente is verantwoordelijk voor reļntegratie van arbeidsgehandicapten met uitsluitend een bijstandsuitkering of een WIW-dienstbetrekking. Per jaar wordt vanuit het ministerie een budget toegekend om deze gemeentelijke taken te kunnen uitvoeren. Gemeenten kunnen zelf bepalen hoe zij dit budget in zetten. Dit budget kan ingezet worden voor het inkopen van REA-toetsen en reļntegratietrajecten.

In deze nota wordt kort de wet REA beschreven en vervolgens worden de resultaten van de afgelopen periode gepresenteerd en wordt gedeeltelijk het beleid herzien.

                                                                                           eventueel vervolg op pag. 2

Voorstel:

 2.

1. Voor de subsidie aan de werkgever in de vorm van een pakket op maat als bedoeld in artikel 1 van de verordening wet REA een subsidieplafond van totaal ƒ 96.000,- (€ 43.562,90)  vast te stellen. De hoogte van de subsidie wordt conform artikel 10 lid 2  voor 2002 vastgesteld op maximaal ƒ 24.000,- (€10.890,73).

2. Voor de werkgevers- en werknemersvoorzieningen als bedoeld in artikel 1g van de verordening voor 2002 een subsidieplafond van totaal ƒ 50.000,- (€22.689,01) vast ter stellen.

3. Voor de voorzieningen voor verrichten van arbeid in WIW-dienstbetrekking of op een proefplaats als bedoeld in artikel 1h van de verordening een subsidieplafond van ƒ50.000,-  (€22.689.01) vast te stellen.

4. Kennis te nemen van deze evaluatie.

 

OPMERKINGEN:

REDEN/VERKLARING:

 3.

Onderwerp

A/B

Deadline (o.a. wettelijke bepalingen)

ja/nee, omdat

Financiėle consequenties

ja/nee: overeenkomstig (meer)jarenbegroting, ja/nee; vul vak 9 in.

Personele consequenties

ja/nee, zo ja, zie toelichting op pag. 3.

Publicitaire consequenties

( o.a. moet nota aan alle

 raadsleden worden gezonden)

ja/nee, omdat

Voorstel van: M. Noordermeer

d.d. 11-09-2001

cluster.WIZ / B en P

toest.7910

 4.

Naam portefeuillehouder(s):

1.  D. Rensen

2.

directeur: par.JdJ.

d.d.12-09-2001.

naam    J..C.M. de Jongh

toest.2570

 5.

                                                   (niet in te vullen door de cluster)

6.

Paraaf Portefeuillehouder(s):

Paraaf secretaris:

 

1. par.DR

d.d.  14-09-2001

par.FvD

d.d.  13-09-2001

2. par

d.d. 

 

Besluit b en w:

d.d.  18 september 2001

nr.  2(5)

 7.

Conform.

 

 

 

Aantekeningen leden college/clusters/vakteams

 8.

 

 

Financiėle consequenties, afwijkend van de geldende begroting en meerjarenbegroting:

 9.

Er is wel/niet sprake van volledige, meerjarige compensatie.

Zo niet vul onderstaande tabel in:                                                               paraaf administrateur

 

begrotingsjaar:

19

19

19

19

19

 

 

Netto resultaat *

 

 

 

 

 

 

 

(gewone dienst)

 

 

 

 

* bedragen x ¦ 1.000;

 

 

 

 

 

 

 

N = Nadelig  V = Voordelig

            Ook investeringen uitdrukken in lasten/baten voor de gewone dienst.

           

Personele consequenties van het voorstel

10.

.

PLANNING BESLUITVORMING

13.

Medeparaaf cluster/vakteam

12.

Collegevergadering

dd.18-09-2001.

1. MR

voor dd.12-09-01

par.

dd.           *

Commissie(s) 1.WZO

dd.04-10-2001

2.WIZ

voor dd.12/09/01

par.CK

dd.           *

             2.

dd.

3.

voor dd.

par.

dd.           *

Gemeenteraad

dd.

( * voor afwijkende adviezen zie pag. 2)

         Ruimte voor interne registratie

11.

                     niet in te vullen door het cluster

               clusters en vakteams

 

 

Bespreken gevraagd door:

14.

Cluster Vul hier het cluster in

 

1.

par.

dd.

Sector/vakteam

Par

    d.d.

  kopie

bijl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

par.

dd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

par.

dd.

 

 

 

 

 

                Besluit college (zie vak 7 aan voorzijde)

 

 

 

 

 

 

Advies commissie(s)

15.

 

 

 

 

 

 

1.

akk. dd.

par.

*

Direkteur

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

akk. dd.

par.

*

 

 

 

 

 

(* voor afwijkende adviezen pagina 2)

Projektnummer:

 

Raadsvergadering d.d.

par.

16.