BESLUITVORMINGS-FORMULIER *  02/014053          

Korte inhoud en motivering voorstel:

 1.

De personeelsbezetting bij Dienstencentrum over de Brug (DodB) kan problemen gaan geven, zeker gezien ook de komende vakantie-/zomerperiode. De huiskamerbegeleiding kan daardoor in gevaar komen.

 

Er zijn een aantal oorzaken: met name ziekte personeelslid (op dit moment 50% inzetbaar), weer meer bezoekers en meer inzet bij persoonlijke hulpverlening. Er wordt al enige tijd gebruik gemaakt van twee oproepkrachten. Wellicht kunnen deze oproepkrachten voor wat langere tijd op basis van een contract worden ingezet. Alternatief is een extra functie huiskamerbegeleider.

 

Hiervoor heeft DodB de extra (financiële) ruimte nodig om vanaf nu tot eind van het jaar met zo nodig uitloop over 2003, over aanvullende inzet afspraken te kunnen maken dan wel door meer structurele afspraken met de huidige oproepkrachten, dan wel door inzet extra functie huiskamerbegeleider. Extra kosten voor 2002 max. € 32.200,-- per jaar. Idem voor 2003 (excl. indexering). In het budget maatschappelijke opvang/verslavingszorg is hiervoor nog voldoende ruimte.

                                                                                           eventueel vervolg op pag. 2

Voorstel:

 2.

Akkoord te gaan met het voorstel tot het beschikbaarstellen van extra subsidie (voor 2002: max € 32.200,-- per jaar; voor 2003: idem, excl indicering) aan DodB voor extra personeelsinzet in 2002 met uitloop over 2003

OPMERKINGEN:

REDEN/VERKLARING:

 3.

Onderwerp

B

Deadline (o.a. wettelijke bepalingen)

ja, ivm uitbreiding personeelsinzet

Financiële consequenties

nee: overeenkomstig (meer)jarenbegroting, ja/nee; vul vak 9 in.

Personele consequenties

nee, zo ja, zie toelichting op pag. 3.

Publicitaire consequenties

ja, ivm tk raadscommissie

Referendum achteraf mogelijk:

nee, omdat

Voorstel van:  M.Verbaan

d.d.14-05-02

cluster.WIZ/B&P

toest.2037

 4.

Naam portefeuillehouder(s):

1.D.Rensen

2.

directeur: par.b/a NR

d.d.15-05-02

Naam C. Kruizinga        

toest.2950

 5.

                                                   (niet in te vullen door de cluster)

6.

Paraaf Portefeuillehouder(s):

Paraaf secretaris:

 

1. par.

d.d. 

par.

d.d. 

2. par

d.d. 

 

Besluit b en w:

d.d. 

nr. 

 7.

 

 

Aantekeningen leden college/clusters/vakteams

 8.

 

 

financiële consequenties, afwijkend van de geldende begroting en meerjarenbegroting:

 9.

Er is wel/niet sprake van volledige, meerjarige compensatie.

Zo niet vul onderstaande tabel in:                                                               paraaf administrateur

 

begrotingsjaar:

20

20

20

20

20

 

 

 

Netto resultaat *

 

 

 

 

 

 

 

 

Netto resultaat in Euro**

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* bedragen x ¦ 1.000;
**
bedragen x € 1.000;

 

 

(gewone dienst)

 

 

 

 

N = Nadelig  V = Voordelig

            Ook investeringen uitdrukken in lasten/baten voor de gewone dienst.

           

Personele consequenties van het voorstel

10.

 

PLANNING BESLUITVORMING

13.

Medeparaaf cluster/vakteam

12.

Collegevergadering

dd.21-05-02

1.C en S

voor dd.15-05-02

par.MS

dd.           *

Commissie(s) 1.WZO

dd.11-06-2002

2.B&P

voor dd.

par.MK

dd.           *

             2.

dd.

3.

voor dd.

par.

dd.           *

Gemeenteraad

dd.

( * voor afwijkende adviezen zie pag. 2)

         Ruimte voor interne registratie

11.

                     niet in te vullen door het cluster

               clusters en vakteams

 

 

Bespreken gevraagd door:

14.

Cluster Vul hier het cluster in

 

1.

par.

dd.

Sector/vakteam

Par

    d.d.

  kopie

bijl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

par.

dd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

par.

dd.

 

 

 

 

 

                Besluit college (zie vak 7 aan voorzijde)

 

 

 

 

 

 

Advies commissie(s)

15.

 

 

 

 

 

 

1.

akk. dd.

par.

*

Direkteur

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

akk. dd.

par.

*

 

 

 

 

 

(* voor afwijkende adviezen pagina 2)

Projektnummer:

 

Raadsvergadering d.d.

par.

16.