Onderwerp
Communicatieplan
' Bijstand in Delft'
In november vorig jaar is naar
aanleiding van het beleidsplan Abw 2002 in de commissievergadering gesproken
over de komst van een klantenkrant voor klanten van WIZ. De commissie heeft
toen verzocht om alternatieven zoals de Stadskrant te onderzoeken. Dit was niet
alleen aanleiding om de gehele communicatie eens te bekijken. Ook nieuwe
inzichten op het gebied van communicatie, signalen over een ontoereikende
informatievoorziening, en verschillende nieuwe beleidsontwikkelingen zijn
belangrijke redenen.
In dit communicatieplan vindt
u in de eerste paragrafen een analyse van de huidige situatie. Vervolgens komen
de communicatiedoelstellingen en uitgangspunten aan de orde. In het tweede
gedeelte treft u voorstellen voor een aantal communicatiemiddelen. Daarbij
wordt onderscheid gemaakt tussen middelen die in 2003 ingezet worden en
middelen die voor 2004 klaar staan voor het geval de behaalde resultaten in
2003 tegenvallen. Bij een evaluatiemoment eind volgend jaar, bijvoorbeeld bij
de behandeling van het beleidsplan Abw 2004, moet besloten worden of de extra
communicatiemiddelen nodig zijn.
Aan het eind van dit plan is
een planningsschema en een overzicht van de kosten opgenomen. In de
verschillende bijlagen vindt u gespreksverslagen, inventarisaties van het
huidige informatieaanbod en het klantenbestand van WIZ en nadere uitwerkingen.
Gevraagde beslissingen:
·
Akkoord gaan met de
voorgestelde middelen voor 2003:
Nieuwe
aanpak mondelinge informatie
Promotie
helpdesk
Voorlichtingsbijeenkomsten
plus presentatiemateriaal
Klantenkrant
Folder
‘Rondkomen in Delft’
Maandelijkse
bijsluiter
·
Akkoord gaan met de
fasering/planning
·
Akkoord gaan met de
kostenverdeling bijzondere bijstand en het Abw communicatiebuget (bestaande
posten).