Nota

 

Datum

24-09-2002

Ons Kenmerk

02/028230

Opsteller

S. Buys

R. Diemers

Bijlagen

     

Onderwerp

Communicatieplan ' Bijstand in Delft'

 

 

Geacht College,

 

In november vorig jaar is naar aanleiding van het beleidsplan Abw 2002 in de commissievergadering gesproken over de komst van een klantenkrant voor klanten van WIZ. De commissie heeft toen verzocht om alternatieven zoals de Stadskrant te onderzoeken. Dit was niet alleen aanleiding om de gehele communicatie eens te bekijken. Ook nieuwe inzichten op het gebied van communicatie, signalen over een ontoereikende informatievoorziening, en verschillende nieuwe beleidsontwikkelingen zijn belangrijke redenen.

 

In dit communicatieplan vindt u in de eerste paragrafen een analyse van de huidige situatie. Vervolgens komen de communicatiedoelstellingen en uitgangspunten aan de orde. In het tweede gedeelte treft u voorstellen voor een aantal communicatiemiddelen. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen middelen die in 2003 ingezet worden en middelen die voor 2004 klaar staan voor het geval de behaalde resultaten in 2003 tegenvallen. Bij een evaluatiemoment eind volgend jaar, bijvoorbeeld bij de behandeling van het beleidsplan Abw 2004, moet besloten worden of de extra communicatiemiddelen nodig zijn.

 

Aan het eind van dit plan is een planningsschema en een overzicht van de kosten opgenomen. In de verschillende bijlagen vindt u gespreksverslagen, inventarisaties van het huidige informatieaanbod en het klantenbestand van WIZ en nadere uitwerkingen.

 

Gevraagde beslissingen:

·         Akkoord gaan met de voorgestelde middelen voor 2003:

Nieuwe aanpak mondelinge informatie

Promotie helpdesk

Voorlichtingsbijeenkomsten plus presentatiemateriaal

Klantenkrant

Folder ‘Rondkomen in Delft’

Maandelijkse bijsluiter

·         Akkoord gaan met de fasering/planning

·         Akkoord gaan met de kostenverdeling bijzondere bijstand en het Abw communicatiebuget (bestaande posten).