VERZOEK
TOT AANMELDING
1. Inleiding.
Bij deze wil de gemeente Delft
aanbieders uitnodigen om hun interesse kenbaar te maken voor het realiseren van
50 reïntegratietrajecten van bijstandsgerechtigden in fase 2. Op basis van deze
aankondiging vraagt Delft een aantal reïntegratiebedrijven om offerte uit te
brengen.
2. Doelgroep en omvang van
de opdracht.
De gemeente Delft wil in deze
aanbesteding 50 reïntegratietrajecten aanbesteden. Deze trajecten zijn als
volgt onderverdeeld naar doelgroep. (De doelgroep
bestaat uit uitkeringsgerechtigden met
een uitkering i.h.k.v de Abw, Ioaw of Ioaz en niet-uitkeringsgerechtigden):
- 50 fase-2 trajecten (sluitende
aanpak) in 2003
- 50 fase-2 trajecten uitgangspunt.
Dit verzoek tot aanmelding is
gericht op maximaal 50 fase-2 kandidaten gedurende één jaar. De kandidaten
hebben recent een kwint doorlopen bij het CWI en vallen onder de sluitende
aanpak. De gemeente garandeert geen minimum aantal trajecten.
3. Procedure en planning.
De gemeente Delft volgt een
onderhandse aanbestedingsprocedure bij het toekennen van de opdracht. Hiervoor
benadert de gemeente zelf de reïntegratiebedrijven met het verzoek zich aan te
melden als gegadigde. De procedure kent zowel een selectie- als een
gunningsronde. Een selectie van de aanmeldingen vindt plaats op basis van de
selectiecriteria. Deze selectiecriteria zijn opgenomen in dit Verzoek tot
aanmelding. De gemeente Delft nodigt vervolgens 3 bedrijven uit om offerte uit
te brengen en deze toe te lichten. De offertes worden daarna op basis van de
gunningscriteria beoordeeld. De gunningscriteria zullen in het definitieve
Programma van Eisen worden vermeld.
De planning van de procedure ziet
er als volgt uit:
06-11-2002: verzending Verzoek tot Aanmelding aan
reïntegratiebedrijven;
20-11-2002 (tot 12.00 uur): uiterste datum van aanmelding door
geïnteresseerde bedrijven;
27-11-2002: gemeente
Delft vraagt geselecteerde bedrijven offerte uit te
brengen;
06-12-2002 (tot 12.00 uur): uiterste datum waarop bedrijven
offertes kunnen indienen.
4. Duur van de contracten.
Het contract wordt aangegaan voor
een periode van één jaar en duurt van 1
januari 2003 tot 31 december 2003 (met een mogelijkheid het contract voor een
zelfde periode te verlengen). De bepalingen in de af te sluiten overeenkomst
blijven van kracht voor zover dit voor de afwikkeling van de overeenkomst
noodzakelijk is, maar ten hoogste tot 1 juli 2004.
De inkoopvoorwaarden Gemeente
Delft (bijlage 1) zij uitsluitend van toepassing. Voorwaarden van de
dienstverlener worden nadrukkelijk van de hand gewezen. In de offerte wordt
niet naar andere juridische voorwaarden
verwezen, ook niet als deze niet in tegenspraak zijn met de bovengenoemde voorwaarden.
5. Gevraagde
dienstverlening.
De aanbestedingsprocedure heeft
als doel om overeenkomst(en) af te sluiten tussen de gemeente Delft en
reïntegratiebedrijven voor de levering van volledige reïntegratietrajecten.
Deze trajecten moeten leiden tot plaatsing in betaalde arbeid van de
aangeleverde cliënten door de gemeente Delft.
Onder een plaatsing verstaan we
een plaatsing op een reguliere arbeidsplaats voor tenminste 6 maanden waarbij
geen aanspraak gedaan hoeft te worden op een uitkering in het kader van de Abw,
Ioaw of Ioaz.. Een uitzendovereenkomst wordt gelijkgesteld aan een reguliere
arbeidsplaats indien 6 maanden onafgebroken is gewerkt.
Voor bijstandsgerechtigden met een
zorg achtergrond (dat wil zeggen met kinderen tot 12 jaar) geldt dat de
plaatsing minimaal op een dienstverband van 24 uur in de week moet worden
gerealiseerd. Bijstandsgerechtigde met een Rea indicatie of GGD-advies dienen
geplaatst worden voor minimaal het percentage waarvoor zij een
arbeidsverplichting hebben.
- Uitsluitend inkoop van volledige
trajecten.
De aanmelding en offerte dienen
betrekking te hebben op volledige reïntegratietrajecten. De aanbieder dient in
de offerte aan te geven op welke wijze inhoud wordt gegeven aan de te leveren
dienstverlening. Hierbij dienen de in te zetten producten de onderstaande
fasering te volgen:
-
opstellen reïntegratieplan inclusief intakegesprek en inzet
diagnostische instrumenten
-
aanbodversterking
-
bemiddeling
-
plaatsingsondersteuning en nazorg
De aanbieder dient in ieder geval
de volgende onderdelen in eigen beheer uit te voeren:
-
opstellen reïntegratieplan inclusief intake gesprek
-
bemiddeling
-
nazorg
De aanbieder is hoofdaannemer voor
de gehele opdracht maar kan op de onderdelen diagnose, aanbodversterking en
plaatsingsondersteuning ook derden als onderaannemer inschakelen. De
hoofdaannemer blijft wel volledig verantwoordelijk
voor de kwaliteit van de werkzaamheden van de onderaannemer en het opleveren
van verantwoordingsinformatie.
- Duur van de trajecten.
De trajecten mogen maximaal een
half jaar duren, dit is exclusief nazorg.
6. Financiering.
De gemeente betaalt een vergoeding
voor de te verrichten werkzaamheden in het traject. Hierbij maken wij een
onderscheid tussen:
-
opstellen reintegratieplan inclusief intakegesprek en inzet
diagnostische instrumenten;
-
aanbodversterking;
-
bemiddeling;
-
plaatsingsondersteuning en nazorg;
Het opstellen van een
reintegratieplan en aanbodversterking worden volledig vergoed op basis van de
gemiddelde geoffreerde trajectprijs. De onderdelen bemiddeling en
plaatsingsondersteuning en nazorg worden betaald op basis van behaald
resultaat.
Het accent binnen de trajecten
dient te liggen op bemiddeling.
De gemeente zal op inhoudelijke
gronden haar fiat geven aan de te verrichten werkzaamheden. De procedure die
hierbij wordt gevolgd is op hoofdlijnen als volgt:
de aanbieder doet, in het
reintegratieplan per cliënt, een onderbouwd voorstel voor de inzet van
instrumenten;
-
de gemeente beoordeelt dit voorstel en geeft haar fiat;
-
de aanbieder houdt Delft op de hoogte van wijzigingen in de
aanpak;
-
de aanbieder verantwoordt de activiteiten die in het kader
van het reintegratieplan worden ondernomen.
7. Selectiecriteria.
De selectiecriteria zijn
onderverdeeld in uitsluitingsgronden en kwalitatieve eisen.
- Uitsluitingsgronden:
Delft hanteert de volgende
uitsluitingsgronden:
-
hij niet in staat van faillissement, vereffening of
surseance van betaling verkeert, dan wel zijn werkzaamheden heeft gestaakt of
in een andere toestand verkeert;
-
zijn faillissement is aangevraagd of tegen wie een procedure
van vereffening of surseance van betaling aanhangig is gemaakt;
-
hij die bij een rechtelijke beslissing die kracht van
gewijsde heeft, veroordeeld is geweest voor een delict dat de beroepsmoraliteit
van de dienstverlener in het gedrang brengt;
-
hij die in de uitoefening van zijn beroep een ernstige fout
heeft begaan, vastgesteld op elke grond die de aanbestedende dienst aannemelijk
kan maken;
-
hij niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan ten aanzien
van de betaling van zijn belastingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen;
-
hij niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan ten aanzien
van de betaling van de sociale verzekeringsbijdragen overeenkomstig de
wettelijke bepalingen. ;
-
In de aanmelding dient het reïntegratiebedrijf aan te geven
dat geen van de uitsluitingsgronden van toepassing is. Hiervoor wordt in eerste
instantie genoegen genomen met een zogenaamde “eigen verklaring” waarin het
reïntegratiebedrijf aangeeft in staat te zijn om op verzoek de gevraagde
bewijsstukken in later stadium maar voorafgaande aan de gunning te overleggen.
De eigen verklaring is als bijlage toegevoegd.
- Kwalitatieve eisen:
Van de aanbieder verwacht de
gemeente Delft dat zij op de volgende onderwerpen informatie levert. Het gaat
om:
-
Continuïteit organisatie (menskracht, financieel);
-
De beschikbaarheid personeel (vervanging bij ziekte);
-
Voldoende vakbekwaam personeel (overzicht van opleiding,
kennis en ervaring van de relevante personeelsleden);
-
Aantoonbare ervaring met de doelgroep, regio en omvang;
(fase 2)
-
Bereid tot het verrichten van werkzaamheden op locatie
gemeente Delft;
-
In staat en bereid om verantwoordingsinformatie te leveren
volgens een door de Gemeente Delft te bepalen format (zie bijlage 2);
-
De uitvoerder moet in staat zijn alle werkzaamheden in eigen
beheer uit te voeren of bereid zijn als hoofdaannemer eindverantwoordelijkheid
te aanvaarden.
-
De aanbieder moet beschikken over een privacy reglement;
-
De aanbieder moet beschikken over een klachtenreglement;
-
In staat en bereid zijn om op verzoek minimaal 1 referentie
op te geven;
-
In staat zijn per 1 januari 2003 cliënten van de gemeente
Delft in traject te nemen; aangeven welke personeelsleden
(opleiding/kennis/ervaring) op dat moment beschikbaar zijn en ingezet kunnen
worden voor de reintegratietrajecten van de gemeente (overzicht van opleiding,
kennis en ervaring van de personeelsleden bijvoegen).
In de aanmelding dient het
reïntegratiebedrijf op elk van de kwalitatieve eisen aan te geven of het aan de
betreffende eis voldoet. Tevens dient het bedrijf deze uitspraak te onderbouwen
op de eisen ‘continuïteit organisatie’, ‘garantie beschikbaarheid personeel’,
‘voldoende vakbekwaam personeel’ en ‘aantoonbare ervaring met de doelgroep,
regio, omvang’. Voor de eisen ‘aantoonbare ervaring met de doelgroep, regio,
omvang’ en ‘in staat en bereid om verantwoordingsinformatie te leveren’ moet de
aanbieder er rekening mee houden dat de gemeente Delft informatie bij
referenties kan inwinnen.
Voor de onderbouwing van de eis
‘aantoonbare ervaring met de doelgroep, regio, omvang’ dient de aanbieder een
inhoudelijke omschrijving van tenminste 2 soortgelijke opdrachten te geven.
Hierin moet het volgende zijn opgenomen
-
de doelgroep van de opdracht;
-
de regio waar de opdracht betrekking op heeft;
-
omvang van de opdracht;
-
uitvalpercentage;
-
behaald plaatsingspercentage.
8. Communicatie.
Tijdens de aanbestedingsprocedure
kunt vragen uitsluitend schriftelijk stellen op faxnummer 015-2602061 of
e-mailadres: ISB@delft.nl
Uw vragen dienen uiterlijk 13
november 2002 binnen te zijn. Alle vragen en bijbehorende antwoorden worden
uiterlijk 14 november 2002 aan alle aanbieders rondgezonden.
Voor het indienen van de
aanmelding dient het volgende in acht te worden genomen:
-
Alle documenten en bijlagen moeten in drievoud worden
aangeleverd;
-
De sluitingstermijn van het indienen van de aanmelding is 20
november 2002 om 12:00 uur;
-
Er kunnen geen aanmeldingen worden verstuurd via fax of
e-mail;
-
Het risico van vertraging tijdens verzending of
onjuiste/onvolledige adressering is voor rekening van de aanmelder;
-
Op de enveloppe dient duidelijk te worden vermeld dat het om
de aanbesteding van reïntegratietrajecten gaat;
-
Het postadres is:
Gemeente Delft, Beleid en Projecten , Postbus 78 2600 ME Delft
Bijlage 2 : Eigen verklaring
uitsluitingsgronden.
Naam bedrijf aanbieder:
Naam contactpersoon:
Adres:
Plaats:
Telefoonnummer:
Faxnummer:
E-mailadres:
Aanbieder verklaart dat niet één
van de onderstaande omstandigheden ten aanzien van hem van toepassing is:
hij in staat van faillissement,
vereffening of surseance van betaling verkeert, dan wel zijn werkzaamheden
heeft gestaakt of in een andere soortgelijke toestand verkeert;
zijn faillissement is aangevraagd
of tegen wie een procedure van vereffening of surseance van betaling aanhangig
is gemaakt;
hij die bij een rechterlijke
beslissing die kracht van gewijsde heeft, veroordeeld is geweest voor een
delict dat de beroepsmoraliteit van de dienstverlener in het gedrang brengt;
hij in de uitoefening van zijn
beroep een ernstige fout heeft begaan, vastgesteld op elke grond die de
aanbestedende dienst aannemelijk kan maken;
hij niet aan zijn verplichtingen
heeft voldaan ten aanzien van de betaling van zijn belastingen overeenkomstig
de wettelijke bepalingen;
hij niet aan zijn verplichtingen
heeft voldaan ten aanzien van de betaling van de sociale verzekeringsbijdragen
overeenkomstig de wettelijke bepalingen.
Aanbieder verklaart, dat hij deze
verklaring naar waarheid heeft ondertekend en zal desgewenst schriftelijk
bewijs leveren..
Plaats:
Datum:
Naam:
Functie:
Handtekening:
Bijlage 3:
Verantwoordingsinformatie.
De minimaal gevraagde informatie op
klantniveau van de gemeente Delft volgens de Monitor Scholing en Activering
bestaat uit onderstaande gegevens. Aanbieder verklaart hierbij deze minimaal
gevraagde informatie te kunnen leveren.
1. Sofi-nummer [123456789]
2. Ingezet trajectinstrument
(meerdere instrumentengelijktijdig mogelijk)
niet van toepassing: geen
trajectinstrument ingezet 00
Beroepskeuzeadvies, assessment,
verdere diagnose 01
Educatie
LO+ niveau 02
Educatie hoger 03
Oriëntatie- en motivatiegerichte
scholing of training 04
Beroepsgerichte scholing of
training 05
Arbeidsbemiddeling 06
3. (per ingezet instrument bij 2)
Startdatum toepassing [jjjjmmdd]
4. (per ingezet instrument bij 2)
Einddatum toepassing [jjjjmmdd]
5. Code opdrachtnemer 0
5. Datum ontvangst opdracht
[jjjjmmdd]
7. Verzenddatum trajectplan
[jjjjmmdd]
8. Eigen ingezette instrumenten van
aanbieder (niet vermeld bij 2)
... 10
... 11
... 12
9. Datum einde traject [jjjjmmdd]
10. Resultaat traject (uitstroom)
werkaanvaarding regulier 01
werkaanvaarding gesubsidieerd 02
medische belemmering (lich.en/of
psych.) 03
cliënt weigert trajectaanbod 04
geen arbeidstoeleidingsinstrumenten
inzetbaar 05
Overige redenen 06
Namelijk ...
Naam:
Bedrijf:
Datum:
Handtekening: